• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Grynet81

Knott
    Grattis, vilken grej!

Jag har Diorshow. Den borsten är stor, men blackouten har mindre.. Kanske kan fungera?

• Shoppingtokig
    LMK skrev 2008-09-22 10:10:41 följande:
    Fortsätter här... HJÄLP!Jag måste köpa ny mascara -igen! SUCK! Har just nu MF Stretch som är sådär... ingen vinnare för mig alls. Tycker de flesta blir så smuliga/torra på. Jag vill ha långa, BLANKA fransar! Några bra tips? Har aldrig använt dyra märken men är helt med på att prova nu. Så, vad skall jag köpa??Har tidigare använt olika från: Lumene, MF, Maybelline & Face men ingen av dem är den stora vinnaren- så Shoot!!
    Jag har Diorshow, den tycker jag är bra, annars gillar jag "budgetvarianten" Masterpiece MAX
  • trollsanna

Försökte göra ett mascara test. Har ni något tips på en mascara som ger mycket färg och fördelar fransarna fint så ge mig tips.

Mitt mascara test: Skala 1-10 1 är sämst och 10 är bäst.

1. Clinique  Poäng: 8 (VG i betyg. Kunde varit mer färg, blir finfördelade fransar och känns inte att man har den på sig, klumpar inte)

2. Diorshow black out. Poäng: 8 (VG  i betyg. Kletar ihop fransarna men ger stark färg, mycket färg på fransarna och riktigt svart.)

3. Max factor MasterpieceMAX Poäng: 7 (G i betyg och ett ok)

4. Max factor Masterpiece Poäng: 7 (G i betyg och ett ok)

5. Nivea lash Revulution Poöng: 6 (-G i betyg men dock ok, blev lite torr på mina fransar)

Har ännu inte hittat ''min'' mascara som gör så att jag säger jeha!! letar ständigt. Så mascaror kan vara väldigt olika. spelar nog ingen roll om det är dyrare billigare.

• Linny

Tittar in fran California!!

Ska till Sephora senare i veckan och vill bara be om tips pa vad jag absolut inte far missa dar!

Hur ar priserna mot sverige?
    Tankte kopa Laura Mercier foundation. Pa Sephora kostar den 35 dollar. Det ar val billigt?
    Sedan ska jag absolut ha en Clinique foaming mousse cleanser. Finns ju inte i sverige och den ar outstanding! Sedan funderar jag pa Matsaki Matshushima, Mat;M 1,4 oz perfume spray for 60 dollar. Dyrt, billigt?

Lite nyfiken pa Philosophie ocksa. Dessutom sa fanns det en Nars Super Orgasm! Som bara finns pa Sephora. Ska kolla in den...

Andra tips? Vill ju inte missa det basta!! Bast att jag kollar med mina experter har i traden!

Kollar in senare. Hoppas alla mar bra! Kram fran Linny

• trollsanna

Glömde ju skriva till min favoritmascara just nu.

Loreals
    Telescopic den får poäng 8,5

Vinkar till Linny!

• Fluffguf

Linny: hoppas att ni har det bra! Jag har ingen direkt koll på shopping i usa, förutom att jag blir grymt avis om du köper orgasm/laguna duon

• Phantera

LMK skrev 2008-09-22 10:10:41 följande:

Fortsätter här... HJÄLP!Jag måste köpa ny mascara -igen! SUCK! Har just nu MF Stretch som är sådär... ingen vinnare för mig alls. Tycker de flesta blir så smuliga/torra på. Jag vill ha långa, BLANKA fransar! Några bra tips? Har aldrig använt dyra märken men är helt med på att prova nu. Så, vad skall jag köpa??Har tidigare använt olika från: Lumene, MF, Maybelline & Face men ingen av dem är den stora vinnaren- så Shoot!!
    Vet ju inte de du använder är eftersom jag inte testat någon av dem. Men jag gillar L'oréals Telescopic Mascara. Finns även som Carbon Black och den tycker jag är riktigt svart.
  • Phantera

Ska man ta på Mascara före eller efter ögonskugga?

Jag har problem nämligen.
    Tar jag på den först så "dammar" ögonskuggan och hamnar på fransarna..."fastnar" lite...typ
    Men sätter jag på den efter så får jag alltid lite mascara på ögonlocket...då måste jag ta bort det med en tops och då följer ju ögonskuggan med.

Vad gör jag för fel när jag applicerar mascaran?? Väldigt irriterande!

• Pokergirl

Phantera: Jag lägger alltid skugga först. Testa att starta vid fransrot och sicksacka ut mot fransarnas slut. Jag brukar sluta ögonen lite och lyfta huvudet uppåt, som om jag skulle kika mot taket fast utan att kika uppåt. Då undviker man att få mascara på ögonlocken. Svårt att förklara men det funkar bra för mig!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!