• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • TereseA
    Linny skrev 2008-09-17 21:52:10 följande:
    jag tycker inte man ska begränsa sig i färger pga. sin ögonfärg. Visst finns det färger som sedan framhäver den färg man har, men i övrigt kan man ju ha lite olika. Finns vissa färger jag inte passar i men det beror mycket på mina färger i övrigt, inte på ögonfärgen.Tex. är jag inte fin alls i plommonlila. Andra varianter på lila går fint. Jag har också små läppar och undviker oftast väldigt mörka färger på läppstift osv. I övrigt kan du nog ha det mesta, beroende på klädsel, smink i övrigt och smak.Favoritfoundation: Laura Mercier mineralfoundation.Ögonskuggor: Make Up Store, Pure Luxe Cosmetics och Mac
    ok tack..ska kika närmare på dem märkerna..
    Akiim är mitt liv 071004
  • trollsanna

TereseA
    Har också skuggor från PL och även många från FACE.

Har gjort en sminkning i lila idag. Har lagt upp den i galleriet. 

Ang sminkväskor så har jag också en verktygslåda från Jula till sminket. Finns bild i mitt galleri. Fast den är lite stor att ta med sig när man reser så då har jag en vanlig mindre sminkväska och plockar bara med mig det absolut nödvändigaste. Brukar vara svårt att välja ut det jag ska ha med mig bara.

• Linny

Nu kommer jag ju inte ihåg vad jag skulle shoppa i Kalifornien...
    Jaja, det löser sig nog. En ny mineralfoundation från Laura M och ett Nars Orgasm iallafall..

Kanske kollar in senare ikväll,  men om inte; Ha det så bra så länge tjejer!

• Lejån

Någon som vet var man kan köpa sminkburkar med strölock? Har köpt från PL, men tänkte att det kanske fanns andra sidor också där det finns. Så himla bra ju att hälla över foundationen i.

• Fluffguf
    Lejån skrev 2008-09-18 15:41:29 följande:
    Någon som vet var man kan köpa sminkburkar med strölock? Har köpt från PL, men tänkte att det kanske fanns andra sidor också där det finns. Så himla bra ju att hälla över foundationen i.
    Jag har köpt en från everyday minerals. Den är ganska stor, men jag vet inte om du tänkte dig mindre?
  • LMK

Linny skrev 2008-09-18 15:41:29 följande:

Nu kommer jag ju inte ihåg vad jag skulle shoppa i Kalifornien... Jaja, det löser sig nog. En ny mineralfoundation från Laura M och ett Nars Orgasm iallafall.. Kanske kollar in senare ikväll,  men om inte; Ha det så bra så länge tjejer!
    Trevlig resa!!!
    Och snälla, ta ett varv extra på Sephora åt mig?!
  • Lejån
    Fluffguf skrev 2008-09-18 15:50:05 följande:
    Jag har köpt en från everyday minerals. Den är ganska stor, men jag vet inte om du tänkte dig mindre?
    Vet inte. Den jag köpte från PL är nog på 30 g tror jag. Tyckte jag kikade på EM utan att hitta någon, måste varit vimsig...
  • Fluffguf
    Lejån skrev 2008-09-18 16:25:45 följande:
    Vet inte. Den jag köpte från PL är nog på 30 g tror jag. Tyckte jag kikade på EM utan att hitta någon, måste varit vimsig...
    Large mixing jar heter den jag har.
  • Lejån
    Fluffguf skrev 2008-09-18 16:39:37 följande:
    Large mixing jar heter den jag har.
    Har du någon aning om storlek på den?
  • Fluffguf
    Lejån skrev 2008-09-18 16:43:00 följande:
    Har du någon aning om storlek på den?
    Den är samma storlek som 8g burkarna för foundation, fast högre än dem.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!