• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig

Har medlemskort på Åhléns och såg i ett blad jag fick igår att Åhléns city i Göteborg skulle börja sälja Dermalogicas produkter. Jag kommer förmodligen fortsätta köpa utomlands, men det är ju bra för att spana in produkterna in real life

• Fridapida
    Phantera skrev 2008-09-17 16:13:08 följande:
    Tjohej!Någon som vet var man kan köpa en bra sminkväska? Typ att förvara sminket i hemma, och gärna ta med om man ska iväg...?Har ju köpt på mig en del smink från ID. nu och alla dessa små burkar, penslar och pennor mm skulle behöva ett bra ställe att förvaras på.Skulle vilja ha ett sånt där "sminkbord" som de hade mkt i gamla 80-talsserier...stora...med en spegel i mitten...*drömmer sig bort*
    Jag gillar MUS fyrdelade väska. Den är lätt att ta med sig och man har ordning på sakerna. Kostar väl 200-300 kr.
  • Fridapida
    Shoppingtokig skrev 2008-09-17 16:52:48 följande:
    Har medlemskort på Åhléns och såg i ett blad jag fick igår att Åhléns city i Göteborg skulle börja sälja Dermalogicas produkter. Jag kommer förmodligen fortsätta köpa utomlands, men det är ju bra för att spana in produkterna in real life
    Ja, det är alltid roligast. Åhlens city är verkligen bra.
  • Lejån
    Tjohej!Någon som vet var man kan köpa en bra sminkväska? Typ att förvara sminket i hemma, och gärna ta med om man ska iväg...?Har ju köpt på mig en del smink från ID. nu och alla dessa små burkar, penslar och pennor mm skulle behöva ett bra ställe att förvaras på.Skulle vilja ha ett sånt där "sminkbord" som de hade mkt i gamla 80-talsserier...stora...med en spegel i mitten...*drömmer sig bort*
    Gillar min från Lindex som är fyra delar i och som man även kan ta loss de olika delarna och ha separat om man vill. Kostar 99 kr.
  • maddie3

Är det någon som provat sminkmärket Smashbox? Vad tyckte du/ni om det märket??

• Plutt05
    IKEA har ett jättefint sminkbord, vill ha! Endast 4000:-
  • Liiza
    Jag förvarar "grejerna" hemma i en MALM från IKEA
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80107158

Och i en Verktygsväska från JULA
    www.jula.se/EsaImages/item/master/663003_d.jpg

Nu behöver jag en "behändigare" liten necessärsom man kan ta med också, ska kolla på MUS och på Lindex.
    Gärna fler förslag?
  • TereseA

hej..Jag älskar oxå smink...verkligen snygga sminkningar där innne på pandora blogg tror jag det var..

men jag undrar..jag har så svårt med ögonskugga och läppstift..hur vet man vad man passar i??? jag har blåa små ögon och små läppar..

Undrar oxå vilken foundation ni tycker är bäst? och märke på ögonskugga som är bäst?

någon som vill hjälpa?

Akiim är mitt liv 071004
  • Linny
    TereseA skrev 2008-09-17 21:34:26 följande:
    hej..Jag älskar oxå smink...verkligen snygga sminkningar där innne på pandora blogg tror jag det var..men jag undrar..jag har så svårt med ögonskugga och läppstift..hur vet man vad man passar i??? jag har blåa små ögon och små läppar..Undrar oxå vilken foundation ni tycker är bäst? och märke på ögonskugga som är bäst?någon som vill hjälpa?
    jag tycker inte man ska begränsa sig i färger pga. sin ögonfärg. Visst finns det färger som sedan framhäver den färg man har, men i övrigt kan man ju ha lite olika. Finns vissa färger jag inte passar i men det beror mycket på mina färger i övrigt, inte på ögonfärgen.
    Tex. är jag inte fin alls i plommonlila. Andra varianter på lila går fint.

Jag har också små läppar och undviker oftast väldigt mörka färger på läppstift osv. I övrigt kan du nog ha det mesta, beroende på klädsel, smink i övrigt och smak.

Favoritfoundation: Laura Mercier mineralfoundation.

Ögonskuggor: Make Up Store, Pure Luxe Cosmetics och Mac
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!