• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fluffguf
    Moa Fredrika skrev 2008-09-15 20:01:32 följande:
    wakeupandmakeupbymoag.blogspot.com/ Nu har jag äntligen fått ut en ny makeup i min blogg... min syster fick sitta modell (igen)
    Wow, snyggt! Vad är det för färg på läpparna?
    Life's beautiful with Fluffguf
  • Lejån

Fick paket från PL idag, men jag måste ha varit lite knäpp när jag tryckte på ögonskuggor denna gång... Provade några metallskuggor och NÄR hade jag tänkt att jag skulle ha dem tro!? De är ju totalt galet intensiva i just... metall.

En bra sak beställde jag iaf, en stor burk med strölock att blanda foundationen i. De små blir man ju nipprig på att anväda.

Sjukt fina sminkningar i tyska bloggen ju!! Jag undrar just hur lång tid det tar...

• trollsanna

Tack för lite nya länkar till mer sminkningar. Lätt att man kör fast i samma stil själv.

Har lagt upp gårdagens sminkning. Suddig bild dock. Blev i olivgrönt. Fortsätter min kamp om att få till en liten fin vinge på eyelinern. Igår blev den ganska svag.

Lejån
    Så kul med paket Skrattande Blir spännande å se någon sminkning i metallic. Kanske man köper dom skuggorna också, var påväg att best. men valde lite andra.

• trollsanna

Moa Fredrika

Supersnyggt!!!

Sådan eyelinervinge jag försöker göra men får inte till det riktigt. 

• Lejån

Trollsanna;
    bullion har jag beställt förut och den gillade jag så jag trodde väl att jag skulle gilla de andra också men näe... *haha* vet inte alls vad jag ska göra med dem.

• Linny
    Lejån skrev 2008-09-16 13:33:42 följande:
    Trollsanna; bullion har jag beställt förut och den gillade jag så jag trodde väl att jag skulle gilla de andra också men näe... *haha* vet inte alls vad jag ska göra med dem.
    Jag har nån som heter Forged som är rätt fin, men inte så användbar tycker jag.
  • Typ100

nu har jag provat olika mineralsmink. Youngblood och HH minerals funkade inte på mig men Mine minerals funkade super bra!!
    Primer/Viel från HH minerals och Mine minerals var jätte bra och funkade även till

• Typ100

funkade även till i.d minerals

• LMK

Igår kom äntligen mitt lilla paket från Fyrinnae! Det tog tid på sig minsann- över 3 veckor! Men skam den som ger sig
    Nu har jag sealer-vätskan & kan testa att pressa mina egna skuggor av pigment. Spännande!
    Kunde givetvis inte låta bli att ta några samples oxå. Valde 3 gråbruna, 3 gröna & 1 rosa. Mycket nöjd! Själva pigmentet är väldigt krämigt & dammar inte alls. Förstår nu varför många bloggerskor använder sig av dessa. Fick även ett gratis prov på ett primerpuder/finishingpuder. Rekommenderas!

• Phantera

Tjohej!

Någon som vet var man kan köpa en bra sminkväska? Typ att förvara sminket i hemma, och gärna ta med om man ska iväg...?
    Har ju köpt på mig en del smink från ID. nu och alla dessa små burkar, penslar och pennor mm skulle behöva ett bra ställe att förvaras på.

Skulle vilja ha ett sånt där "sminkbord" som de hade mkt i gamla 80-talsserier...stora...med en spegel i mitten...*drömmer sig bort*

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!