• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Grynet81
    LMK skrev 2008-09-26 11:51:13 följande:
    Åter till Mascara-jakten! Nu har jag bestämt mig för att testa Diorshow! Har fått den rekommenderad av 3 olika personer på Kicks/Åhléns efter min beskrivning av den ultimata mascaran. Har även fått den applicerad & den verkar helt otrolig! Men hua vad dyr, 250:-!! Tur att en kollega till mig skall till Spanien imorgon så hon skall köpa den till mig på Arlanda. Det borde väl vara billigare än på Jordgubben? Recension kommer, garanterat!!
    Jag har nu haft min Diorshow i ca 3 veckor och det är nu äntligen den gör sitt jobb Seprerar mina fransar och bygger dem snyggt! I början var den lite för klumpig!
  • katarina118

monsterhummer

va kosta ett sådant där startkit???

• luspudel
    Lejån skrev 2008-09-26 21:32:12 följande:
    med andra ord så köpte du typ allt då!? jag har kikat på startkitet också men känns som onödigt när jag redan har mineral veil... ska göra slut på mina foundations från EMD så ska jag shoppa en från ID tänkte jag.
    [/citat]
    katarina118 skrev 2008-09-27 12:53:14 följande:
    [citat]
    monsterhummerva kosta ett sådant där startkit???
    Hehe jaa det innehåller typ precis allt man vill ha :D

Det kostar 995 tror jag :)
  • katarina118

monsterhummer

ok rätt dyrt fast de kanske är mycke saker man få är de fullstorlek på produkterna oxå eller är de bara små prover???

• luspudel
    katarina118 skrev 2008-09-27 13:51:55 följande:
    monsterhummerok rätt dyrt fast de kanske är mycke saker man få är de fullstorlek på produkterna oxå eller är de bara små prover???
    Allt är 2-gramsburkar, tror det är fullstorlek men inte helt hundra. :)
  • katarina118

monsterhummer

ok ja de säger mig inte så mycke egentligen hur stor en burk är..

är det värt priset då??

• Lejån

Blev en blåbärsmascara för mig iaf, fast volyme istället för curl. Ska bli spännande att se hur det går med kliet.

• luspudel
    katarina118 skrev 2008-09-27 14:02:06 följande:
    monsterhummerok ja de säger mig inte så mycke egentligen hur stor en burk är..är det värt priset då??
    Nej... Men dom är ju dryga, så antar att de lär räcka ett bra tag :)

Jag tycker det. Jag betalade ju dock inte fullpris, men hade jag haft råd hade jag förmodligen köpt det till fullpris lite senare om jag nu inte fått den här möjligheten :)
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-09-27 14:00:15 följande:
    Allt är 2-gramsburkar, tror det är fullstorlek men inte helt hundra. :)
    Jag har en mineral veil på 2 gram, den är rätt stor men jag tror att det finns större va? Men det spelar egentligen inte så stor roll, det är ju sjukt drygt! Jag har haft den i ett halvår (iofs inte använt så ofta) och det syns inte ens att jag har tagit något
  • luspudel

Fluffguf, jag tror också de finns större men alla salonger kanske inte tar in dom. Provburkarna är ju mycket större så det borde ju gå att köpa den storleken också :)

Ja drygt som tusan är det ! =)

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!