• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Lejån: jag har haft Lumene Bluberry Curl & den är helt ok. Piggborste som separerar fransarna väl. Men någon curl vet jag inte om det blir... Däremot har borsten väldigt hårda piggar som kan göra ont/sticka om man som jag jobbar in mascaran ner i rötterna.

• Lejån
    LMK skrev 2008-09-26 13:31:58 följande:
    Lejån: jag har haft Lumene Bluberry Curl & den är helt ok. Piggborste som separerar fransarna väl. Men någon curl vet jag inte om det blir... Däremot har borsten väldigt hårda piggar som kan göra ont/sticka om man som jag jobbar in mascaran ner i rötterna.
    Piggar e inga problem, använder oftast ögonfranspensel iaf. Frågan e bara om den kliar... Fundersam Och det vet jag ju iofs inte förrän jag provat.

Har fått en rabattcheck på 50 kr på Lumene så nåt måste jag ju köpa
  • nekoi

Lejån: Jag har Lumene Bluberry Curl och jag är jätte nöjd. Inte haft några problem alls, som LMK skrev så blir det nog inte så mycket Curl, men annars är den jätte bra!

• Knott

TACK söta ni för alla uppmuntrande ord

Lejån: jag har också haft blueberry curl och tycker att den är helt OK. Jag var jättenöjd i början men upplever att den inte höll så länge när jag väl öppnat den utan kändes lite torr och smulig tidigare än vad t ex Max Factors och Maybellines mascaror gör.

• Lejån

Tack för svar!

Hm, om den blir smulig vet jag inte om jag e så sugen... Jag gillar maybellines lilla rosa/gröna men tyvärr så kliar den efter ett tag och då har jag en förmåga att se ut som en tvättbjörn...

Får väl se om jag kan hitta nåt annat skoj från Lumene för den fina rabattkupongen.

• luspudel

Lejån; Har du ingen ögonprimer talar ju många gott om Lumenes sådan :)

Och Knott, SHIT vad kul! Grattis!=)

Idag har jag köpt id-smink! =) Jag har fått jobb på en stor skönhetssalong där jag bland annat köper Dermalogica och I.D till inköpspris ;) Wooho!

• Lejån
    luspudel skrev 2008-09-26 17:42:15 följande:
    Lejån; Har du ingen ögonprimer talar ju många gott om Lumenes sådan :) Och Knott, SHIT vad kul! Grattis!=) Idag har jag köpt id-smink! =) Jag har fått jobb på en stor skönhetssalong där jag bland annat köper Dermalogica och I.D till inköpspris ;) Wooho!
    Jo, den har jag redan.

Vad har du shoppat från ID?
  • Musetti

Jag använder i.d:s borste. Har använt i.d. i flera år men det är först nu som jag känner att det blivit "för mkt" på huden, kanske det kan ha att göra med förändringar i huden? Jag har fått mer känslig hud på senare tid (massa jobb, dålig luft osv.) Du har inte tips på puder?

LMK skrev 2008-09-26 11:43:19 följande:
    Musetti skrev 2008-09-25 18:40:39 följande:
    Vad änvänder du för borste att buffa in ID med? Det är där själva hemligheten ligger nämligen Sen skall du inte ta för mycket utan istället bygga upp täckningen med flera tunna tunna lager. Jag brukar grunda med lite Mineral Veil innan foundation & sedan avsluta med MV oxå. Smälter in fint i huden. Använder ingen annan primer.
  • luspudel
    Lejån skrev 2008-09-26 18:15:38 följande:
    Jo, den har jag redan. Vad har du shoppat från ID?
    Jaha okej =) De har även en lysterkräm för ansiktet, det är väl som deras vanliga ansiktsprimer men med mer lyster i. Har fingrat på den många gånger men aldrig testat dock... Kanske kan vara ngt? :)

Jag shoppade ett startkit, det är 2 foundations, ett mineral veil och ett rouge. Samt kabukin, concealerborsten och all over face-borsten, och så skin reupper ( eller vad den där nu heter ;) =)
  • Lejån
    luspudel skrev 2008-09-26 18:24:35 följande:
    Jaha okej =) De har även en lysterkräm för ansiktet, det är väl som deras vanliga ansiktsprimer men med mer lyster i. Har fingrat på den många gånger men aldrig testat dock... Kanske kan vara ngt? :)Jag shoppade ett startkit, det är 2 foundations, ett mineral veil och ett rouge. Samt kabukin, concealerborsten och all over face-borsten, och så skin reupper ( eller vad den där nu heter ;) =)
    med andra ord så köpte du typ allt då!? jag har kikat på startkitet också men känns som onödigt när jag redan har mineral veil... ska göra slut på mina foundations från EMD så ska jag shoppa en från ID tänkte jag.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!