• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fluffguf
    luspudel skrev 2008-09-27 15:56:52 följande:
    Fluffguf, jag tror också de finns större men alla salonger kanske inte tar in dom. Provburkarna är ju mycket större så det borde ju gå att köpa den storleken också :) Ja drygt som tusan är det ! =)
    Nej jag vet inte riktigt, jag använder inte id annars Men det spelar ju inte så stor roll om det finns större, det är ju ingen pytteburk iaf
  • Lejån

ja, det finns väl 9g:s ID har jag för mig? Lär räcka ett tag!

• Phantera

i.d. Newbie Kit, 356 kr:
    www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=30&artnr=42910r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=7

eller:

i.d. Get Started Kit, 995 kr.
    www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=30&artnr=42095&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std2&limit=7

OBS! Finns i olika "shades"...nyanser. Light, Medium och Tan, beroende på hudfärg.

Jag köpte newbiekitet i somras. Det är väl de minsta burkarna. 2g. Tror normalsize är 8 el 9 g...??

Jag väntar på att detta ska komma hem till mig: (Kommer nästa vecka)
    Get started kit:
    www.bareminerals.com/

och:

www.bareminerals.com/on/demandware.store/Sites-BareMinerals-Site/default/ProductConfigurator-Step3&SkinShade=Medium&ver=2.1&id=GE-l6kjeWp0vAgAK-0-00 Den till vänster, Bestsellers collection.

Soooom jag väntat (genom en mellanhand i Kanada!! Det har tagit tid för hon har haft tentor, och flyttat osv).

• Linny

Blev inte sa jattemycket pa sephora faktiskt. Tror det var en liten sephora dessutom. Kollade thrrrrob men gillade inte riktigt fargen. Lite for kall for mig.

Letade efter Laura Gellers ogonskugga. Hon ska ha nagra jattefina..

Kopte i allafall
    Nars/Laguna duon
    Laura Mercier foundation
    Laura Mercier kramskugga
    Clinique Foaming mousse cleanser

Kollade Cat von Ds skuggor. Tyvarr kunde man inte prova dem. Helmysko. Ska se om jag hittar dem nagon annanstanns. Ska kopa lite Redkenprodukter ocksa.

Visst hade de mycket pa Sephora, men jag var konstigt nog inte sa sugen pa sa mycket. Skuggor har jag egentligen sa det racker, och det var inte sa mycket som jag har gatt och langtat efter. Ska dock se om jag hittar nagra fina matta skuggor pa ett stalle kallat Ulta. Kanske i nagon forpackning med flera i..

Har dock shoppat bra anda.. Klader pa Baby Gap, Gymboree och lite annat smatt och gott...

• Linny

Ah just det... De har mycket snyggare duschforhangen har ocksa! Man hanger en vanlig tunn genomskinlig i plast som hemma. Men sedan hanger man tyg pa utsidan. Skitsnyggt blir det. Sa jag har kopt lite sana..

Sedan lite olika smycken, Potterybarn doftljus, och klader till mig sjalv..

Snart ska vi ivag till Macys och pa manikyr och pedikyr. Nice!

Hoppas allt ar bra med er!

• mjuik

Blir inte alls avundsjuk på dig Linny.
    Inte ett dugg! =)

Jag ger snart upp det här med eyeliner.
    Har försökt och försökt men det blir bara fult.
    Spetsen är ganska tjock, kan det vara därför?

Får köpa en ny och testa, vad ska jag köpa för något?

Vägrar tro att det är mitt fel att det blir fult =)

• Phantera

Linny > Låter lyxigt!! Kul att shoppa loss!!

Ang. Redken...finns det i typ parfym? Min karl köpte hårvax för han blev rekomenderad det och det luktar ju bara såååååå gott!!! Skulle vilja ha en parfym som luktar så...mmm...

• Fluffguf
    mjuik skrev 2008-09-27 20:54:48 följande:
    Blir inte alls avundsjuk på dig Linny.Inte ett dugg! =)Jag ger snart upp det här med eyeliner.Har försökt och försökt men det blir bara fult.Spetsen är ganska tjock, kan det vara därför?Får köpa en ny och testa, vad ska jag köpa för något?Vägrar tro att det är mitt fel att det blir fult =)
    Jag har aldrig lyckats med eyeliner förut, men jag använder en riktigt smal pensel, och då är det mycket lättare! Ibland använder jag en rakt avklippt smal pensel som jag lägger längs fransraden och drar. Jag har Shadow Applicator Duet och Precision Eyeliner Brush från pureluxecosmetics.com/page11.html
  • Fluffguf
    Fluffguf skrev 2008-09-27 21:00:23 följande:
    Jag har aldrig lyckats med eyeliner förut, men jag använder en riktigt smal pensel, och då är det mycket lättare! Ibland använder jag en rakt avklippt smal pensel som jag lägger längs fransraden och drar. Jag har Shadow Applicator Duet och Precision Eyeliner Brush från pureluxecosmetics.com/page11.html
    Oj, vad skumt det blev där på slutet
  • bondi

ngn som vet var man får tag på nars när man bor i sverige (sthlm) ? såvitt jag vet finns det inte här.. ? men går det att beställa från ngnstans.......??

tack så mkt =)

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!