• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna

Har någon testat dom här läppglansen som ska sitta i flera timmar? minns inte märket men dom gör reklam på tv om dom.

Avskyr också när håret blåser på läpparna...den som gör ett läppglans som inte kletar kommer tjäna massor med pengar. Hoppas det blir jag mohaha.

• Fluffguf
    trollsanna skrev 2008-10-14 21:49:05 följande:
    Har någon testat dom här läppglansen som ska sitta i flera timmar? minns inte märket men dom gör reklam på tv om dom. Avskyr också när håret blåser på läpparna...den som gör ett läppglans som inte kletar kommer tjäna massor med pengar. Hoppas det blir jag mohaha.
    Om du menar l'oréal 6 hours så har jag testat det. Det sitter bra, lite klibbigt men det är väl det som gör att det sitter längre antar jag! Man behöver ha något återfuktande under, iaf om man har lite torra läppar som jag, för det torkar rätt mycket. Jag kör med lypsyls läppglans eller det där från apoliva under, och då blir det snyggt!
  • Phantera
    Fluffguf skrev 2008-10-14 20:43:26 följande:
    Vad vet ni om hudoteket? Jag snubblade in på deras sida och såg att de hade en del ID bland annat.
    Jag beställde mitt "Get Started kit" från I.D där i somras. Och en Silk Therapy till håret.
    Det gick rätt snabbt att få hem grejjerna har jag för mig. Fick med några prover på ögonkräm och ansiktskräm också har jag för mig.
    Tycker de verkar bra.
  • Phantera

Weee!
    Har beställt från Strawberrynet.com nu!

Hade inte hört talas om det före igår tror jag det var.
    Tyckte de hade riktigt bra priser faktiskt. Och gratis frakt också!! Återstår att se om det blir någon tull på det eller ej.

Blev - så klart - mer I.d smink!
    * Bare Escentuals - Wet/Dry Shadow Brush
    * Bare Escentuals - Get Started Eyes 7 Piece Everyday Eye Collection: 3x Eye Shadow + Liner Shadow + 3x Brush (7pcs)
    * Bare Escentuals - i.d. BareVitamins Eye Rev-er Upper

och så fick jag välja en present. En ögonskugga värd $16.
    Det blev:
    Stila Mineral Matte Eye Shadow Pan - Chinchina
    Det var dock färgen jag fick välja. Får se om den är bra då.

Nu hoppas jag det tar 4 dagar och inte 10...hehe...
    Natti för mig nu!

• Knott

Gokväll! Jag har lekt lite med skuggor ikväll, självklart med festen på torsdag i åtanke Jag tycker inte att det behöver (eller bör!?) vara tokmatchat med kläder och makeup, lite mismatch är nästan snyggare (d v s mismatch som i inte samma färg men ändå matchande). Har två lite mustigare makeuper som jag testat och som finns på bloggen, det vore kul att höra vad ni tycker om dem! Noterar hur svårt det är att ta bra bilder i lampljus, grrrr...

makeupoholic.blogspot.com/

• Shoppingtokig
    trollsanna skrev 2008-10-14 21:49:05 följande:
    Har någon testat dom här läppglansen som ska sitta i flera timmar? minns inte märket men dom gör reklam på tv om dom. Avskyr också när håret blåser på läpparna...den som gör ett läppglans som inte kletar kommer tjäna massor med pengar. Hoppas det blir jag mohaha.
    Menar du Lóreals 6h, så skulle jag inte direkt rekommendera dem, köpte 3 st (det var ta 3 betala för 2 på Danmarksfärjan) men de torkar ut mina läppar jättemkt! Läpparna blir torra och det torkar in och blir som en sträv yta på mina läppar och efter jag använt de läppglansen så får jag lätt ngn spricka i läppen. Det är min erfarenhet iaf...
  • Shoppingtokig
    Phantera skrev 2008-10-14 22:34:35 följande:
    Weee!Har beställt från Strawberrynet.com nu!Hade inte hört talas om det före igår tror jag det var.Tyckte de hade riktigt bra priser faktiskt. Och gratis frakt också!! Återstår att se om det blir någon tull på det eller ej.Blev - så klart - mer I.d smink! * Bare Escentuals - Wet/Dry Shadow Brush* Bare Escentuals - Get Started Eyes 7 Piece Everyday Eye Collection: 3x Eye Shadow + Liner Shadow + 3x Brush (7pcs) * Bare Escentuals - i.d. BareVitamins Eye Rev-er Upper och så fick jag välja en present. En ögonskugga värd $16.Det blev:Stila Mineral Matte Eye Shadow Pan - Chinchina Det var dock färgen jag fick välja. Får se om den är bra då. Nu hoppas jag det tar 4 dagar och inte 10...hehe... Natti för mig nu!
    Du vet väl att du får tillbaka de pengarna för tullavgiften bara du faxa eller scannar in kvittot och skickar till dem?!

Jag faxade mitt kvitto i måndags och fick ett mail idag att pengarna skulle sättas in på mitt konto inom kort, hur generöst som helst!
  • Knott
    Shoppingtokig skrev 2008-10-14 22:36:42 följande:
    Menar du Lóreals 6h, så skulle jag inte direkt rekommendera dem, köpte 3 st (det var ta 3 betala för 2 på Danmarksfärjan) men de torkar ut mina läppar jättemkt! Läpparna blir torra och det torkar in och blir som en sträv yta på mina läppar och efter jag använt de läppglansen så får jag lätt ngn spricka i läppen. Det är min erfarenhet iaf...
    Jag använder i princip aldrig gloss men tycker att dessa är riktigt bra när jag väl ska ha det. Eftersom jag har gloss typ 1 gång/månad så är det inte så stor risk för att mina läppar ska torkas ut av dåliga gloss, utan jag är mest nöjd med att de faktiskt sitter riktigt bra. Men ska man ha varje dag kan jag tänka mig att de tar kål på läpparna...
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!