• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Charlita

Jävla läppglans :P.. o så när det blåser ute. Ush ush... måste ännu en gång tipsa er om loreals Truematchmineralfoundtaion. Lätt den bästa jag vet! Helt värt 175 kronor

• Charlita

Man ser så jämn och slät ut i hyn . Samtidigt som hyn får andas

• Fluffguf
    Phantera skrev 2008-10-14 19:32:42 följande:
    Jo. Jag har gjort det, men inte kommit över några bra priser!
    Nej det gäller ju att ha lite tur också
  • Dagg i gräset
    Phantera skrev 2008-10-14 19:31:26 följande:
    Dagg i gräset skrev 2008-10-14 17:30:06 följande:
    Tack för tipset! Jag provar allt jag kommer över!
    Haha jag med...gratis är bra
  • Knott
    Phantera skrev 2008-10-14 18:58:25 följande:
    Knott > LÅter snyggt!Jag gillade din aprikosa och vinröda sminkning. Den rödbruna FACE Pearl #37FACE Pearl #37 gillade jag SKARPT! Väldigt snygg färg och den klädde dig också tyckte jag.Den kanske passar till ditt vinröda "plagg"?
    Tack, det är en av mina favoritkombinationer

Läppglans: hår i läppglanset är PRECIS det som är anledningen till att jag i princip aldrig använder läppglans, det är det värsta jag vet!! Det har gjort mig till en läppstiftstjej istället - hurra för mindre klet!
  • Shoppingtokig

Idag var jag på Make Up Store och bokade tid för sminkkurs. Passade på att boka en kväll som jag ska se Nanne på Rondo så man har en snygg make lagd

• Dagg i gräset
    Fluffguf skrev 2008-10-14 20:43:26 följande:
    Vad vet ni om hudoteket? Jag snubblade in på deras sida och såg att de hade en del ID bland annat.
    Jättebra erfarenhet av dom. Jag har köpt i.d smink där bla.
  • Fluffguf
    Dagg i gräset skrev 2008-10-14 20:57:13 följande:
    Jättebra erfarenhet av dom. Jag har köpt i.d smink där bla.
    Vad bra! Jag känner inte till dem sedan innan, så jag blev nyfiken
  • trollsanna

Jakten på bästa mascaran fortsätter för mig. Har gjort ett test av två mascaror eftersom jag köpte en ny idag. Köpte Chanels. Den verkar vara riktigt bra. Ska testa några dagar. Finns  bild på mina ögon utan annat smink än mascara. Verkligen inte likt mig men men det e ju så jag ser ut under sminket. Gjorde så för att kunan se mascarorna ordentligt. Finns på bloggen.

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!