• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    trolltyg skrev 2008-10-17 16:43:28 följande:
    Jag tycker Eye fix är jättebra och den verkar räcka länge länge. Jag har använt den väldigt mycket och ännu så ser det knappt ut som jag tagit något ur den. Jag har torra ögonlock så för mig fungerar den jättebra.
    Jag har någon sån där eyefix och jag kan inte ha den på mina ögonlock. Blir klistrigt och det kan jag leva med. Lite svårt att tona dock. Problemet är snarare att det svider så jag blir tokig
    Imperialiss skrev 2008-10-17 18:12:12 följande:
    Förresten, jag ska ha en primer till hela ansiktet, dvs inte bara till ögonmakeupen.
    Primer till hela ansiktet.. Använd den från Face. Den är jättebra
    Jag tycker dock inte det behövs, med ett bra mineralsmink. Jag tar och sveper lite "finishing dust" på ansiktet först, innan min foundation. Den gör att min foundation sitter bättre och dessutom gör den att porer syns mindre. Därefter borstar jag på min mineralfoundation och så avslutar jag med finishing dust
  • Knott

Linny: oj, vad läskigt att det svider av Eye Fix! Jag är ju ganska känslig så jag ska vara lite extra observant tror jag, har dock inte märkt nåt än.

Dagens mejk ligger uppe; en skir kall mejk i frostigt vitt, kallt grönt och plommonlila makeupoholic.blogspot.com/

... än en gång, tack söta ni för alla gratulationer, både här och i bloggen

• Lejån
    Imperialiss skrev 2008-10-17 18:12:12 följande:
    Förresten, jag ska ha en primer till hela ansiktet, dvs inte bara till ögonmakeupen.
    Lumene har face primer till rimligt pris, typ en hundring.
  • Imperialiss

Linny
    Härligt att höra då jag precis beställt en finishing dust från EM :) Jag förstod dock inte skillnaden mellan deras start to finish powder, och finishing dust, så jag beställde båda.
    Vet du skillnaden?

Lejån
    Ah tack för tips. Då ska jag ner och kolla in den imorrnförmiddag :)

• Linny
    Imperialiss skrev 2008-10-17 22:45:31 följande:
    LinnyHärligt att höra då jag precis beställt en finishing dust från EM :) Jag förstod dock inte skillnaden mellan deras start to finish powder, och finishing dust, så jag beställde båda.Vet du skillnaden?LejånAh tack för tips. Då ska jag ner och kolla in den imorrnförmiddag :)
    Tyvärr inte.. När jag provade EM, för något år sedan tror jag, så tror jag inte de hade båda sorter..
  • Knott
    Imperialiss skrev 2008-10-17 22:45:31 följande:
    LinnyHärligt att höra då jag precis beställt en finishing dust från EM :) Jag förstod dock inte skillnaden mellan deras start to finish powder, och finishing dust, så jag beställde båda.Vet du skillnaden?LejånAh tack för tips. Då ska jag ner och kolla in den imorrnförmiddag :)
    Start to finish är tänkt att användas precis som Linny beskrev; d v s både före och efter foundation, medan Finishing dust är till för att ha bara efter. Men jag tror att det går alldeles utmärkt att använda den även före faktiskt!
  • Imperialiss

Knott

haha typskt mig att inte kolla upp sånt INNAN jag beställer. Men tur att dom är billiga iaf, då är det bara att hoppas att någon av dom passar på mej :)
    Jag blev så förvånad när jag såg hur billiga EM faktiskt är. Kostar ju mindre än "vanligt" skräpsmink och då är detta mineralsmink också. Underbart :)
    Har bara testat Id´s foundation änsålänge men jag har höga förväntningar på EM´s grejer också :)

• katarina118

dum fråga men vad är EM å vart kan man köpa det???

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!