• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna

Knott
    Grattis och snygga sminkningar som vanligt. Inte för ingenting man får pris .

Imperialiss
    Håller med Linny och skulle köra på Faces Primer. Den tycker jag är kanonbra.

Behöver lite hjälp inför kvällen med val av skuggor. Har färgat håret helt svart och mina ögon liksom försvinner. Så ge mig litet tips på vad jag ska göra ikväll. Please!

Kolla bloggen så ser ni håret. Samt så lade jag upp gårdagens lite slarviga make. 

http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

• MissC24

Undrar hur man lyckas måla så där som du gjort på din bild under fransraderna där nere? det är ett smalt streck som skimmrar där i samma färg som skuggan,hur får man till det?

trollsanna skrev 2008-10-18 09:38:07 följande:
    Knott Grattis och snygga sminkningar som vanligt. Inte för ingenting man får pris .ImperialissHåller med Linny och skulle köra på Faces Primer. Den tycker jag är kanonbra.Behöver lite hjälp inför kvällen med val av skuggor. Har färgat håret helt svart och mina ögon liksom försvinner. Så ge mig litet tips på vad jag ska göra ikväll. Please!Kolla bloggen så ser ni håret. Samt så lade jag upp gårdagens lite slarviga make.  trollsannasmakeup.blogspot.com/
  • katarina118

ok så man kan inte köpa EM på någon svensk sida..??

• trollsanna

Jag använder en snedskuren tunn linjepensel. Till sminkningen igår använde jag PL:s lilla snedställda pensel. Tycker det fungerar jättebra med den. Eller så använder jag FACE #14 (både tillögonbryn och linjer) men med den snedstälda så kommer jag åt bättre. Penslarna är så tunna så när man drar dom under ögat så blir det en fin tunn linje.

• nealea

Nej ingen svensk sida, amerikansk tror jag, jag beställde i förrgår!

• Imperialiss

nealea
    Då förmodar jag att du är lika otålig som mig på att få hem det :)
    Jag beställde för några dagar sedan, ett free sample kit, ett custom kit, och en extra foundation. Vad har du beställt? :) Har du handlat därifrån förut?

trollsanna
    Då blir det deras primer. Tack :)

• nealea

Beställde ett free sample kit och 10 ögonskuggor i mindre burkar.
    Har även beställt prover från mineminerals o makeupcosmetics.. Använder id annars men tycker det är lite glansigt o täcker inte så bra!

• Fridapida

GRATTIS KNOTT! Jag är inte förvånad. Din blogg är kanon.

Greeneyes
    Tack! Min lillasyster är i Australien så jag hade ringt upp på en gång om jag hade blivit uppringd. Jag hade dessutom ringt tusen gånger... (en aning paranoid...)

• katarina118

trollsanna

snyggt.du ha snyggt plockade bryn oxå...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!