• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Emeraldy

Jag har följt era trådar i det tysta men nu måste jag hoppa in här en sväng När jag kollar på era sminkbilder blir jag alltid lika fascinerad över era välplockade ögonbryn! Ni har ju alltid riktiga närbilder, men aldrig att man ser nåt litet oplockat strå nånstans. Själv tycker jag alltid att det är några små minirackare som är svåra att bli av med

Ni är jättefina och duktiga och det är så roligt att läsa alla era tips!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Knott

trollsanna: först tack! Åh, vad cool du ser ut med det mörka håret och den markanta luggen, jag gillar det skarpt! Förstår dock att du upplever att dina ögon försvinner jämfört med hur det varit förut, men jag tror att det är lite en vanesak. Du får kanske ösa på lite mer på ögonen helt enkelt. Den rosa mejken såg fin ut och dina ögon kom fram bättre redan där. Hur funkar det med makeuper i guld - grönt - khaki på dig? Jag tror att det skulle vara superfint både till dina ögon och till hårfärgen...

Fridapida: tusen tack, vad glad jag blir

Emeraldy: nu vet jag inte om du har kikat på mina bilder men jag får banne mig hålla efter de små rackarna dagligen för det poppar upp nya strån varje dag som avviker från formen. Jag har faktiskt som vana att snabbt se över brynen varje morgon innan jag lägger min makeup och plocka bort enstaka uppstickare, sen gör jag en mer noggrann översyn kanske en gång varannan vecka.

• Knott

Glömde säga att dagens mejk i guld och koppar ligger uppe. Dessutom har jag skrivit lite både om vad som fanns i goodiebagen och vad jag fick i min prispåse från Maybelline på galan i torsdags! makeupoholic.blogspot.com/

• trollsanna

katarina118
    Tack!

Emeraldy
    jag lovar att jag också har utväxta ögonbryn ibland. Hade jättetunna ögonbryn förrut och försökte spara ut dom för att plocka om dom. Det var jättesvårt. Nu har jag lite tjockare än vad jag hade för 1år sedan men ändå rätt tunna.

Knott
    Tusen tack! Trivs jättebra med luggen och det svarta håret. Känner mig lite fräckare faktiskt. Grönt är en färg jag har svårt för. Gillar inte grönt med det är många som säger att jag skulle vara snygg i det. Får öva lite mer på grönt, får ha en grön vecka. Kanske lär mig tycka om grönt. På måndag får det bli guld och grönt. Tack för tipset. Nu ska jag kika på din ''make'' sedan blir det att åka iväg. 

• Fluffguf

Nu har jag varit på MUS och köpt ögonskuggor Det blev det i stället för MAC iaf, jag fastnade mer för deras grejer... Jag köpte muffin, det kändes ju som ett måste med tanke på hur många som gillar den! Sedan blev det jubilee (svart med typ guldglitter), valley (guldaktig metallic) och rumble (rödaktig metallic). Nu återstår det bara att testa

• Karisma

trollsanna: Var inne i din blogg och tittade. Har en liten fråga. Vad använder du för att få en svart/mörkare linje ovanför fransarna på ögonlocket?

Jag älskar smink, men känner att jag inte riktigt vet vad man ska använda för märken eller vad för slgas smink överhuvudtaget. Sotade ögon är jättefint om man gjort det rätt.

Ni får gärna tipsa på mascara som gör dem fylliga och långa och on ni har ngt som man bara måste äga i sminkväg.

Svärfar kommer snart börja tjata vad jag vill ha i julklapp (alltid lika svårt att komma på ngt), iår blir det presentkort på ngn sminkaffär. Kanske Kicks, lr vad tror ni? Bor i Umeå så det finns nog inte hur mga ställen som helst.

/K

• Lejån

Karisma;
    nä då tycker jag att du ska önska dig presentkort på smink-kurs på make up store! Då får du ju bli sminkad OCH få varor för värdet.

• Karisma

Har varit på sminkkurs på make up store samt kicks (som svärfar betalat ), såg ut som en drake då jag kom ut från båda ställena. Och inte en snygg sådan. Känns så tråkigt att inte veta att den som kommer sminka mig är duktig och kan ge mig bra tips. Funderar på om de är duktiga på wish tror jag det heter, de har makeovers där. Men skulle först vilja se foton av tjejer som blivit sminkade.

Jag är inte apdålig på att sminka, men vet inte vilka märken man ska använda, har noll koll. Eller vilka sminkprodukter man inte får vara utan. Kollar mkt i tidningar hur tjejer är sminkade men kopplar inte direkt vilka produkter de använt för att åstadkomma sån "konst". Vill ju vara lika snygg som alla andra eller kunna fejka mig till skönhet iaf.

Vet jag vad jag ska köpa så tror jag att jag kan kladda det snyggt i fejjan.

Leijån: Men annars så var det ett bra tips.

/K

• Anna83

hej hej!

Jag är makeup artist och på Måndag ska jag göra sminkningar till ett nytt sminkmärke.

Men just nu har jag idé torka! ska göra nån ganska enkel sminkning men jag vill ju också ha lite mer fantasirika. Det måste iallafall vara lösögonfransar =) ääälskar lösögonfransar =)

Hjälp med idéer =)

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!