D e så jobbit
o läsa trådar som ser ut så här. E d så svårt o stava som man ska? D e ju inte för att d ska va jobbit som d finns skriv o stavningsregler utan för att d ska va lätt o förstå varann.
o läsa trådar som ser ut så här. E d så svårt o stava som man ska? D e ju inte för att d ska va jobbit som d finns skriv o stavningsregler utan för att d ska va lätt o förstå varann.
Som andra skrivit: det är skillnad på att inte _veta_ hur det stavas eller stava fel på grund av brådska t ex och på att _välja_ att skriva/stava fel.
Ja jag tycker vissa inlägg är svårlästa pga dåligt skriftspråk. Visst, jag kan låta bli att läa dem och det gör jag också ibland, men samtidigt är det ju synd om jag går miste om intressanta diskussioner för den sakens skull. Och synd om skribenten går miste om intressanta svar på grund av det.
Fast d e junte för att d ska va jobbigt att läsa utan för att d ska gå snabbt o skriva
Cheri, syftet stämmer inte alltid överens med följden.... och SÅ mycket längre tid tar det inte att skriva det istället för d och jag istället för ja
D va nån som kallar det här för sms språk, jag vill säga emot och påstå att det uppkommit pga. internet chattandet, vilket i sin tur gör att många (inte alla) flitiga internetanvändare faktiskt använder sig utav dessa förkortningar.
Det är ett "internetspråk" helt enkelt, som funkar för o chatta me inte för att skriva uppsatser med. Man skriver som man pratar.
Enda ggn jag slår mig själv på fingrarna är när jag skrivit ja ist för jag
Det finns ju förkortningar överallt, varför tror ni att de finns
Skriver nu med mera ist för m.m.?? Eller till och med ist för t.o.m.??
Skriver ni med mera ist för m.m.?? Eller till och med ist för t.o.m.??
Zzz *trött*
jag stör mig själv mkt mer på de som använder "dem" på helt fel ställen
Och du ser ingen skillnad på vedertagna språkriktiga förkortningar och på egenpåhittade personliga som kan skifta från Stina till Kajsa till Nisse till Putte till......?
näh d gör jag junte eftersom jag själv använder mig av såna...
Sålänge man fattar vad det står så
Skriver som jag pratar.. om jag inte använder förkortningar som m.m för jag säger junte em punkt em
Och det är det man inte alltid gör första gången man läser det, fattar vad det står alltså.... eftersom de så kallade förkortningarna inte är vedertagna utan påhittade och kan skifta i betydelse beroende på vem som skriver dem och var....
Som sagt, jag tror många möjligheter till intressanta diskussioner går förlorade pga dåligt skriftspråk och slarv. Och det är ju synd, för alla parter.
Sen så FÅR man ju också lov att utrycka irritation över nåt utan att man tycker det är hela världens undergång och katastrof...
Sen så FÅR man ju också lov att utrycka irritation över nåt utan att man tycker det är hela världens undergång och katastrof... *pekpinne*
det heter något och uttrycka
Men du vem pratar om katastrof??