• Anonym (hjälp)

min bror är min kärlek

jag har på senaste tiden fått starka känslor för min bror. tror att han känner likadant.
    allt började med att vi råkade hamna i säng efter fest. båda var helt borta och vi hade sån ångest när vi vaknade på morgonen.
    jag förstår att detta är fel, men varför egentligen? förstår att om vi får barn så kan dessa blir sjuka, men om vi lever ihop utan att skaffa barn så kommer ju ingen till skada..

• Svar på tråden min bror är min kärlek
  • Anonym

Alla har sin gräns för vad dom finner äcklig och oacceptabelt, så bli inte färvånad om de utesluter er och er kärlek ur familjekretsen for life!!!----just därför säger man fyyyyyyyyyy för att d e äckligt o oacceptabelt

• HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 01:48:42 följande:
    Svar på #41snarare ts som e ouppfostrad hund häör inne o du som inte fattar meningen av d hela...lägg ner
    Eller så är det jag som inte missbrukar min möjlighet att vara anonym med menlösa och fjantiga inlägg helt i onödan... Inte för att jag på något sätt anklagar dig för att göra just det, tror säkert du tyckte ditt inlägg var av väldigt stor mening.
    Anonym skrev 2008-09-14 01:49:54 följande:
    verkar som du HäckHäxan tycker det är okay att ligga med brorsan
    Nej, men det verkar som om jag har en hjärna, vilket man inte kan anklaga alla andra för. Sätt på on knappen vettja så kanske din också kommer starta igång.
    Anonym skrev 2008-09-14 01:53:14 följande:
    Alla har sin gräns för vad dom finner äcklig och oacceptabelt, så bli inte färvånad om de utesluter er och er kärlek ur familjekretsen for life!!!----just därför säger man fyyyyyyyyyy för att d e äckligt o oacceptabelt
    Aha så varje gång något man kanske själv aldrig skulle göra så skall man vara anonym och skriva menlösa inlägg som tex fyyyy eller blääää för att det är så givande för tråden i sig. Bra då vet jag det, tack för att du upplyser en idiot som mig mitt i natten
    *smörar för hemliga novellförfattaren* Fatta att H böcker lärt mig en massa om livet (läs snusk)
  • Anonym

kul att du sj kallar dig för idiot...d tog ju dig bra tag o skriva tillbaka=)o en sak till om inte ts sj tyckte d här va FYYYY och bad om HJÄLP skulle hon inte vara anonym...o hade du en hjärna skulle du inte va här inne o FÖRSÖKA komma m fjantiga kommenterer att incest e okay ...va e d du vill komma fram till ??att d e okay o knulla brorsan eller?då behöver du vård du med...jag tror att du o ts har mkt gemensam=)
    neeej d e inte lätt o va en idiot

GOT IT?

• Anonym
    Svar på #46
    I svensk lagstiftning finns särskilda straffbud som rör incest i 6 kap. 7 § brottsbalken. Den som har samlag med eget barn eller dess avkomling kan dömas för brottet samlag med avkomling till fängelse i högst två år. Vidare kan den som har samlag med sitt helsyskon dömas för samlag med syskon till fängelse i högst ett år. Den som förmåtts till gärningen genom olaga tvång eller på annat otillbörligt sätt ska emellertid inte straffas.[1]

kanske kan få HäckHäxans hjärna att börja "funka" igen
  • Spicy woman

Varför säger lagen att man kan få gifta sig med halvsyskon om man inte har bott tillsammans då? Jag menar då kan det inte räknas som incest.

• Anonym

ts verkar har lagt ner detta ...men du kanske försöker försvara dig själv lite grann=)?
    då e du inte ensam ts d finns flera här inne som du...som tycker d e okay m incest....adioooos

• Anonym
    Svar på #48
    ja det är en bra fråga??
    Tycker att även när man är halvsyskon så borde det klassas som incest.
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:28:04 följande:
    Svar på #46I svensk lagstiftning finns särskilda straffbud som rör incest i 6 kap. 7 § brottsbalken. Den som har samlag med eget barn eller dess avkomling kan dömas för brottet samlag med avkomling till fängelse i högst två år. Vidare kan den som har samlag med sitt helsyskon dömas för samlag med syskon till fängelse i högst ett år. Den som förmåtts till gärningen genom olaga tvång eller på annat otillbörligt sätt ska emellertid inte straffas.[1]kanske kan få HäckHäxans hjärna att börja "funka" igen
    Ja just det helsyskon Kan det kanske vara just därför som jag frågade TS om de var helsyskon eller ej?? Vad tror du själv?

Häxans hjärna fungerar, men den har bara inte samma behov som din att fördöma andra fören man fått all fakta tilldelad
    *smörar för hemliga novellförfattaren* Fatta att H böcker lärt mig en massa om livet (läs snusk)
  • Spicy woman
    Anonym skrev 2008-09-14 02:31:28 följande:
    Svar på #48ja det är en bra fråga??Tycker att även när man är halvsyskon så borde det klassas som incest.
    Det tycker jag med. Det borde bli en lagändring.
  • Anonym

Incest är väldigt stigmatiserat i dagens samhälle, de flesta reagerar med avsmak och fördömande och vissa former av incest är förbjudna i lag. Det är tyvärr inte så konstigt, eftersom avvikande sexualiteter i allmänhet inte tolereras i samhället. Jag tror det är få områden där folk i allmänhet är så pass intoleranta som när det kommer till andras sexualitet

Svar på tråden min bror är min kärlek