• Anonym (hjälp)

min bror är min kärlek

jag har på senaste tiden fått starka känslor för min bror. tror att han känner likadant.
    allt började med att vi råkade hamna i säng efter fest. båda var helt borta och vi hade sån ångest när vi vaknade på morgonen.
    jag förstår att detta är fel, men varför egentligen? förstår att om vi får barn så kan dessa blir sjuka, men om vi lever ihop utan att skaffa barn så kommer ju ingen till skada..

• Svar på tråden min bror är min kärlek
  • dio

Hej ts.

En halvbror är en bror vare sig man har vuxit upp tillsammans eller inte. Jag har själv en halvbror som jag inte känner. Visst, han ser väldigt bra ut, och är väldigt trevlig det lilla jag har pratat med honom, men jag skulle aldrig någonsin göra någonting sexuellt med honom. Aldrig. De tankarna finns inte ens i mitt huvud. Den enda tanke som funnits är att jag är glad att jag faktiskt fick veta att vi var halvsyskon så att jag inte skulle råkat dra hem honom någon gång utan att veta om släktskapet.
    Det jag försöker säga är att jag tror inte att det är så många i er omgivning som skulle acceptera att ni blev tillsammans hur mycket de än älskar er. Sex halvsyskon emellan kan tydligen vara okej i lagen, men bland människor är det ett stort no no. Är ni beredda att era familjen och vänner tar avstånd från er? Det blir väldigt ensamt. Är det värt det? Hur tror du att det skulle betyda för er relation? SKulle det inte slita på den?
    Även om du älskar din bror så finns det massvis med andra killar där ute, och du kommer över honom så småningom, precis som man kommer över den där pojkvännen som dumpar en, han som inte var intresserad av en osv.

• älg

hhahaa man blir ju inte förvånad, det är ju fl.

Man behöver ju inte tycka det är rätt eller hålla med ts.
    Men man kan diskutera på en vettig nivå.

jag är inte för giftemål med syskon men saker händer, sen och andra sidan skadar dom ju ingen annan genom sitt beteende, mest sig själva då dom ställs utanför samhället.

Finns mycket värre saker där ute i världen som händer.

Ts var tog du vägen???

• KalleKn
    Anonym skrev 2008-09-14 01:18:03 följande:
    det här beteendet o känslor som du har e incest...det är en sjukdom vet du det?Enligt Nationalencyklopedin är incest (latin incestus: oren, otuktig, äldre svenskt ord blodskam) en beteckning på sexualhandlingar mellan personer som är förenade med blodsband. Sexuellt umgänge med avkomling eller med helsyskon är enligt svensk brottsbalk straffbart.Kan du tänka dig ligga med din pappa?för d e exakt samma sak ska du veta du behöver vård...han e ditt kött o blod vad tänker du med?nånting traumatiskt måste ligga bakom en sådan handling
    Utan att lägga några övriga värderingar så är incest ingen sjukdom, lika lite som homosexualitet tex.
  • Decnet
    KalleKn skrev 2008-09-14 20:57:25 följande:
    Utan att lägga några övriga värderingar så är incest ingen sjukdom, lika lite som homosexualitet tex.
    Nej incest är absolut ingen sjukdom.. det är en psykisk störning som i sin fantasi rättfärdigar allt som människan försökt frånkomma i all evighet.. dvs att stanna evolotionsmässigt..
  • Anonym
    Decnet skrev 2008-09-15 02:42:16 följande:
    Nej incest är absolut ingen sjukdom.. det är en psykisk störning som i sin fantasi rättfärdigar allt som människan försökt frånkomma i all evighet.. dvs att stanna evolotionsmässigt..
    Inavel behöver inte alls medföra genetiska försämringar. Risken ökar för dubblering av recessiva anlag men å andra sidan är det just därför ett effektivt sätt att uppnå bortfall av dolt burna ärftliga defekter.
  • Anonym (BABA)

Exakt hur fnoskig är du? Vad är det du inte förstår med att ni är släkt? Att ni har en gemensam förälder? Att samma blod flyter i era ådror? Kanske missade du tragiken i Österrike i våras?
    Det är fel fel fel att göra detta. Tänk om, Tänk rätt.

• Anonym

Jag tycker inte det är ett sunt beteende att bli kär i sin bror, Men åt andra sidan kan man inte hjälpa vad man känner. Fast jag tycker egentligen att du skulle inte följa känslorna och om det inte går söka hjälp.

• Anonym

VEM är det som bestämmer vad som är "rätt" och "fel" då???

• Decnet
    Anonym skrev 2008-09-15 06:44:46 följande:
    Inavel behöver inte alls medföra genetiska försämringar. Risken ökar för dubblering av recessiva anlag men å andra sidan är det just därför ett effektivt sätt att uppnå bortfall av dolt burna ärftliga defekter.
    Om de recessiva anlagen fördubblas(?) hur kan det då effektivt uppnå bortfall av defekterna då de svaga generna som ÄR defekterna enligt texten är dubbelt så stor att bli till?

Menar du att det effektiva kommer ligga i att man lätt kan identifiera "defekterna" på stan i form av quasimodos överallt?? Eller hur menar du?
Svar på tråden min bror är min kärlek