• Anonym (hjälp)

min bror är min kärlek

jag har på senaste tiden fått starka känslor för min bror. tror att han känner likadant.
    allt började med att vi råkade hamna i säng efter fest. båda var helt borta och vi hade sån ångest när vi vaknade på morgonen.
    jag förstår att detta är fel, men varför egentligen? förstår att om vi får barn så kan dessa blir sjuka, men om vi lever ihop utan att skaffa barn så kommer ju ingen till skada..

• Svar på tråden min bror är min kärlek
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2008-09-14 02:52:54 följande:
    bra då har du fattat att d e olagligt mission completed de va d enda jag läste av d du skrev för jag vet att resten e huvudvärk...gå o lägg dig nu ....god natt tjejer nu har jag äntligen fått häckhäxan att fatta att d e olagligt sen e d upp till henne sj om hon kan tänka sig knulla brorsan eller inte så jag taggar o lägg ner din verksamhet o d lilla energin du har kvar jag läser inte d du skriver nå mer ADIOS
    Vad är det för fel på dig? Alltså jag undrar helt ärligt och på riktigt?

Eftersom jag från början redan visste att incest är olagligt så undrar jag ju vad det är du fått mig att fatta? Är det att du inte är så duktigt på att utrycka dig skriftligt på ett vettigt sätt eller är det något annat som du anser dig ha lärt mig inatt?

För övrigt så har jag ju redan gett dig svar på min åsikt att att ha sex med min bror/ bröder, missade du det inlägget kanske?

Jag tycker väldigt synd om dig, du har mitt fulla medlidande faktiskt, hoppas du får sova gott iaf.

Klart du inte läser, det fattade jag för länge sedan. Det krävs kanske mer medel än det du har till ditt förfogande för det

Natti natt sweetie
    *smörar för hemliga novellförfattaren* Fatta att H böcker lärt mig en massa om livet (läs snusk)
  • HäckHäxan
    Anonym (lilla sis) skrev 2008-09-14 02:57:36 följande:
    Menar du mig? jag är 25 och min bror 37.
    nej nej det var ett helt OT inlägg riktat till min svar på maiamivice vad jag fattade det som. Där ja skrev att ja kanske blivit blind på äldre dar. Så ta inte åt dig av det
    *smörar för hemliga novellförfattaren* Fatta att H böcker lärt mig en massa om livet (läs snusk)
  • Anonym (lagensWhy)

Obs! Jag lägger ingen personlig värdering i vad jag skriver. Men jag vet vad grunden är för möjligheten för halvsyskon som inte har vuxit upp tillsammans är. Vi noterar att det är något som endast aktualiseras i extrema undantagsfall. Grunden är följande. Om man ser på det rent genetiskt så är den genetiska gemenskapen mellan kusiner en accepterad risk. Kusiner är barn till två syskon som har samma föräldrar. Dvs syskonens blod har blivit utblandat en gång på vägen och arvet efter far/morföräldrarna = syskonen är bara 50%. Två halvsyskon har en gemensam förälder och en som de delar. Därmed har de gemensam arvsmassa som är 50%, dvs samma som för kusiner. Däremot så såg man ändå att det fanns ett problem med om syskon som gifte sig med varandra inte sågs med samma samhällsmoralisak acceptans som vad som gällde för kusinge. Därav att man anlade ett tillståndstvång för äktenskap mellan halvsyskon. Detta inlägg är bara för att förklara hur tanken bakom lagstadgandet var uppbyggt, jag har inte skrivit det för att vädra mina egna moraliska åsikter i frågan. Betänkas bör även möjligheten att två halvsyskon som inte känner till varandra eventuellt skulle kunna träffas och bli tillsammans. Dvs situationen att fadern är okänd. Det har nog under historiens gång varit så att syskon som delar far utan att veta om det har blivit tillsammans. Jag antar att detta kan ha inerkat på resonemanget inför lagutformningen också. Om två personer senare upptäckte att de delade far och antagligen fann det ganska traumatiskt, skulle det dessutom vara rimligt att göra dem till brottslingar?

• HäckHäxan
    Svar på #77
    Mycket bra inlägg, med bra förklaring. Det tackar iaf jag för...
  • Anonym (lagensWhy)

Skulle stå att två halvsyskon har en gemensam förälder och en som de INTE delar. Intet föll bort. Sorry.

• Anonym (lagensWhy)
    HäxanSurtant skrev 2008-09-14 03:04:20 följande:
    Svar på #77Mycket bra inlägg, med bra förklaring. Det tackar iaf jag för...
    Tack för det, det är bara bra att förstå vad som ligger bakom. Det var inte en okontroversiell fråga i lagstiftningssammanhang. Kan säga att jag själv inte skulle vilja sitta och brottas med frågeställningen.
  • Anonym (lilla sis)

Haha....tror att det är tiden på dygnet som spökar när man sitter här och läser fast man borde sova.....
    natti natt

HäxanSurtant skrev 2008-09-14 02:59:45 följande:
    nej nej det var ett helt OT inlägg riktat till min svar på maiamivice vad jag fattade det som. Där ja skrev att ja kanske blivit blind på äldre dar. Så ta inte åt dig av det
  • HäckHäxan
    Anonym (lagensWhy) skrev 2008-09-14 03:06:35 följande:
    Tack för det, det är bara bra att förstå vad som ligger bakom. Det var inte en okontroversiell fråga i lagstiftningssammanhang. Kan säga att jag själv inte skulle vilja sitta och brottas med frågeställningen.
    Inte jag heller. Men rent genetiskt så är de ju ingen skillnad mellan kusiner och halvsyskon. Sen kan man ju tycka en massa rent etiskt och personligt.

Jag vill som sagt inte ens utsätta mig för risken och skulle aldrig involvera mig med en man som ett: inte vet vem hans far är och Två: då verkar ha ett inte helt svenskt ursprung. Det är min säkerhets grej för att aldrig råka få ihop det med någon halvbror till mig själv från min pappas sida.
  • HäckHäxan
    Anonym (lilla sis) skrev 2008-09-14 03:07:06 följande:
    Haha....tror att det är tiden på dygnet som spökar när man sitter här och läser fast man borde sova..... natti natt
    Ja med, så ja skall gra just det. Så jag orkar vara en bra mamma till mitt monster imorgon också.

God natt
  • Anonym (lagensWhy)
    HäxanSurtant skrev 2008-09-14 03:08:49 följande:
    Inte jag heller. Men rent genetiskt så är de ju ingen skillnad mellan kusiner och halvsyskon. Sen kan man ju tycka en massa rent etiskt och personligt.Jag vill som sagt inte ens utsätta mig för risken och skulle aldrig involvera mig med en man som ett: inte vet vem hans far är och Två: då verkar ha ett inte helt svenskt ursprung. Det är min säkerhets grej för att aldrig råka få ihop det med någon halvbror till mig själv från min pappas sida.
    Verkar som en bra strategi för att vara säker på att undvika situationen.
Svar på tråden min bror är min kärlek