• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

klarblå himmel
    SOOOL

HÄRLIGT

å jag fixade mina lådor med ljung å lite mer småplock igår
    å idag ska jag försöka locka med maken till clasohlsson
    snacka om konstig karl eller
    hur många fruar/sambo/flickvänner måste locka med sig karln för att komma upp till classe
    hmmmmmmm
    jaja
    kanske det beror på att han vet hur dyrt det blir om jag kommer dit
    men jag köper iaf bara VETTIGA grejor tillskillnad mot honom

nej nu ska jag gör frukost

• Moja

Nu har vi varit ute o shoppat på kupolen. Joel fick vantar, tunna tumvantar och fleecevantar. Maken fick en jacka. Sen åt vi lunch på mcdonalds. Joel hade redan ätit så han fick en fruktpåse o så fick han lite hamburgerbröd.

Nu har luften gått ur oss allihopa. Jag o maken ligger på soffan o gäspar. Joel ligger i sängen o försöker sova. Ellen sitter på golvet o leker med joels duplo.

• critan

Idag får ni rösta på den som handlar om att göra nya ord av bokstäverna i ett ord! Okej? Vi skulle komma på ett uppdrag, hur svårt som helst, orkade inte tänka, så det blev ett tråkigt ett.

Här har luften inte ens kommit i mig innan den gått ur mig. Orkar ingenting idag, har ont i huvudet också. Dryga ungar har jag med, iaf den stora. Hon har väldigt svårt att lyssna, driver mig till vansinne ibland. Träffade hennes far och sambo igår, och fick höra att hon är så där också, "skönt" att höra att det inte bara är här. Det är väl nån trotsålder kanske, jag vet inte. Önska bara jag kunde kontrollera mig själv och inte bli så arg som jag blir, men det går inte. Är väl överfull av hormoner, trött och slut, ont i huvudet. Allt gör väl sitt till att man brusar upp hela tiden. Skulle önska en veckas semester, helt ensam med en passupp som gör allt man ber om! Nån som kan fixa?

• Heather KL

Hej svejs!

Har gått ner 3kg sen jag började Atkinsmetoden igen 5/sept! Mina nya jeans passar mig inte längre så jag måste köpa en skärp ner i Centrum hos Ali som är mitt i mot polisstationen.

• onka

Godkväll!

Critan- jag har sagt till sambon att logga in sig och rösta han också!
    Problemet var bara att den mailadressen han loggade in med för jättelänge sedan har han inte kvar...Men skam den som ger sig, han får vällan lösa det då.....
    Vad gör man inte för kakkalaset!

Tjejer hur gör ni när ni handlar egentligen?
    Köper ni bara saker till barnen och karlarna?????
    (säger hon som aldrig köper till sig själv.... )

• Jenny86

oj vad ni skriver.. :D Hinner inte med. =D

Finns det någon här som går på ridskola?? Jag är jätte sugen på att börja, men det finns ju en del att välja på.. och man vill ju välja rätt. Nervöst att börja med nått nytt oxå.

Men hörrni tjejer, ni som bott här ett tag.. vill ni hjälpa mig? Vart ligger den BÄSTA pizzerian här i Borlänge?? Jag kan inte hitta nått ställe med god mat!

1. Bästa matstället.
    2. Bästa utestället. (krog)
    3. Bästa cafet.
    4. Finns det nått dagis på Barkargärdet?? Funderar på praktikplats.

Jätte schysst om ni svarar på min lilla lista :D Lite insidertips sådär :D

• onka

Jenny ska ge mina "tips"...
    1. Thai resturangen! (Eftersom jag inte tål gluten så äter jag inte pizza.....)
    2. Liljan
    3. Almas
    4. Finns inget dagis i Barkargärdet, men två i Hönsarvet/Domnarvet (gångavstånd från er båda två)

Vet inget om ridskola mer än att Natta stått på kö i snart 4 år......fast jag hoppas de slarvat bort hennes ansökan. Tycker hon har tillräckligt att göra redan samt att det är så dyrt.

Svar på tråden Borlängetråden del 3