• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • anne h

Så tyst här är.. Vad gör ni alla? Jobbar häcken av er eller?

Jag har lämnat alla ungarna i skolan (japp, jag KÖRDE dem till skolan i dag, tala om curlingförälder eller? )
    I går var det föräldramöte i skolan, liksom i dag och i morgon.. och ett var förra veckan.. fyra föräldramöten inom en vecka, inte dåligt va

Nu njuter jag av lugnet här hemma, sitter och kollar lite post, ska till stan om några timmar med minstingen som ska träffa sin sjukgymnast för första gången på över ett år!.. Verkligen på tiden.

Ha det gott, alla! -och se nu till att skriva lite, så jag får läsa vad ni gör

• Moja

Jaha, en ny dag igen. Ellen är knasig i magen så hon fick stanna hemma idag. Så nu har jag två barn att underhålla och jag är så trött! Vart tog den där energin vägen som jag hade häromdan??!

• Moja

Igår var ellen så glad o stolt. Hon fick en bamsebok i brevlådan som tävlingsvinst. Tävlingen var i en bamsetidning.

• lhs73

anne: så det är inte bara på det här stället som mötena hopade sig, dock bara 2 men jag får lägga till ett utvecklingssamtal på dagis
    utvecklingssamtal + 1 föräldramöte igår
    gårdagen var rätt så intensiv med en vända till logopeden i falun å sedan hann vi lagomt tillbaka till borlänge för att lämna av de 2 minsta hos mormor innan utvecklingssamtalet för att sedan direkt åka över till skolan för föräldramöte
    så när jag väl satt där på mötet gjorde jag bort mig totalt, kom inte på vilket barn jag var där för, men det kom efter en stund (efter en titt på maken)

men nu är dessa 2 avklarade å bara 1 återstår
    javisst ja
    om jag fattade rätt så blev jag helt plötsligt invald till föräldrarådet
    blev lite rörigt när vi blev två tjejer å det var en som tyckte att det borde vara en manlig å en kvinlig, fast då sa nån att det kunde väl vara 3, men jag sa att jag kunde kliva av så just nu är jag inte helt säker på hur det blev, men det visar sig nog skulle jag tro, kan ju alltid prata med fröken om hur det blev

hmmm vilket svamel
    vem orkar läsa mina virriga inlägg tro
    till den som orkar: Lycka till !!! hoppas min virrighet inte sprider sig genom läsning

huvale

jaja idag har jag iaf varit sååå duktig
    jag har många hatobjekt här i livet (ja jag vet att det bara är energitjuvar men men)
    jag har iaf slagits med ett av hatobjekten idag
    SYMASKINEN
    jag har sytt kulpåsar åt mina söner
    som väl var ville inte Fanny ha någon eftersom tyget var blått å hon vill ha en rosa (fattar inte vart hon fått sitt tycke för rosa från för håll, inte från mamma iaf)
    men jag klarade mig iaf från att sy en påse till idag
    2 var mer än väl att krångla med
    kanske borde införskaffa en sån där symaskin som gör allt själv
    eller varför inte en egen sömerska (låter billigare)

men nu har jag iaf en timme på mig att pusta ut medan resten av familjen dragit ut till judon
    så nu har jag 2 datorer till mitt förfogande
    undra just vad för kul jag då kan hitta på

• FiaLisa75

lhs - men ursäkta! jag hade fått ditt efternamn om bakfoten fattar inget!

• lhs73

fialisa: det är lugnt inget att be om ursäkt för

• Moja

Jag fick ett erbjudande från svärföräldrarna. De vill att jag o barnen följer med dem till deras stuga i sälen, imorgon kväll till söndag. Maken ska till stockholm o springa lidingöloppet så det vore ju skönt att få lite avlastning o miljöombyte. Jag nappade!

*packar ner vandrarkängor och en tjock roman*

• critan

Härligt moja, passa på att njuta!

Imorgon ska jag på ul! Ska bli kul att se liten i magen! Och få ett säkrare datum, äntligen!

• critan

Härligt moja, passa på att njuta!

Imorgon ska jag på ul! Ska bli kul att se liten i magen! Och få ett säkrare datum, äntligen!

Svar på tråden Borlängetråden del 3