• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Moja

Jenny - Närmaste dagiset heter Domnarvsgården och sen finns Björkbacken.

• Moja

Jenny- Jag skrev FEL! HÖNSARVSGÅRDEN är närmaste o sen Björkbacken.
    0

• onka

Vill inte vill inte vill inte städa!!!!

Tänk vad underbart om man hade råd med att anställa någon som kom och torkade golven...
    Fast egentligen är det inte så jobbigt när man väl kommit igång, det är mer det här före som är jobbigt. När man sitter här vid datorn och försöker få muspekaren till logga ut och den bara går (helt av sig själv) åt andra hållet......

Ska bara sen måste jag!

• Moja

Imorse fick jag en himla fart o städade intensivt i ett par timmar. Sen gick luften ur o jag orkade knappt sitta upprätt...

Jag fick energi igen efter lunch o tvättade de fönster som måste tvättas utifrån (de går inte att öppna). Vi har enplanshus alltså. Det var ju jätteskönt att vara ute o pyssla i lugn o ro. Barnen var inne med pappa.

Nu har jag dessutom lagat en soffkudde som läckt fyllning i flera veckor. Kan pricka av ännu en energitjuv som åtgärdad!

Nu får jag nog ta o ge mig...

Är detta ännu en biverkning av min medicin...?

• Moja

lhs - Får man promenadsällskap nån kväll?

• lhs73

moja: så gärna så, säg bara till när du vill gå, kan för det mesta

nu har jag kommit hem från sagovandring
    jag var med Sebbe å hans klass till lilltorpet å där fick vi gå runt i skogen å träffa lite olika personer
    sedan fick barna grädda sina egna skogspannkakor å äta sin matsäck
    en tröttsam dag men väldigt rolig

• lhs73

PÅMINNELSE

välkomna på Tupperware visning hemma hos mig
    tisdag 27/9
    kl: 19,00

för telefonnr och/eller vägbeskrivning
    säg till så messar jag dessa uppgifter

• jullis

Hejsan svejsan !!!!

Hoppas att det är bra med era alla.
    Här är en trött en kommer efter sen helgen.
    lhs vore kul att komma på tidag få se om vi kan sova hos mamma och pappa gubben är på kurs tisdag-onsdag så det hänger på föräldrarna om de har tid.

vi hörs

• onka

Jaha nu ska man bli ännu fattigare då.....
    De ringde för en stund sedan och talade om att Natta fått plats på ridskola, ett tag satt djävulen på axeln och hojta "säg inget åt henne".
    Men han fick ge sig då sambon tyckte att nog kunde hon få prova på det....
    men det stora problemet var tiden, kl 15.00 det hade inte gjort något om det vart lite senare.

Nu har jag beklagat mig lite! Ska nu gå ner och läsa godnattsaga för en "glädje strålande" dotter.

Svar på tråden Borlängetråden del 3