• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

jag är imponerad
    jag har varit chaufför åt min far som var tvungen å in till akuten
    11,10 skrev jag in bilnumret på deras p-lista å 11,45 var min far sydd å klar å vi gick ut till bilen igen
    å jag pratar om akuten på falulasarett
    fast å andra sidan var det rätt tomt överhuvudtaget
    men det brukar inte spela någon roll det brukar ju alltid ta tid oavsett hur många som sitter å väntar

jaja
    annars var här rätt dött verkar det som
    men sommar vädret verkar ju ha återvänt så det kan ju vara därför
    jag vet då att jag kommer att försvinna ut alldeles strax igen

ha en trevlig dag

• Moja

Idag har vi hjälpt syrran o hennes familj att flytta, från hus till lägenhet. De ska mellanlanda där tills de hittar en nytt hus. Jag hjälpte kanske inte till så mycket, det var mest maken. Jo förresten, jag o Joel gick till affären o köpte fikabröd! Viktigt uppdrag det också...

• critan

Moja - Fick dom plats med alla saker? Känner att hur i hela friden ska vi få in alla saker i en lägenhet?? Fast man kan nog kasta hälften skulle jag tro. Bara nån kunde komma och göra det åt en, man har ju så svårt för att kasta.

Mår illa illa illa, hela tiden, postafen hjälper litegrann iaf. Känner att jag börjar bli bitchig, får hålla mig i skinnet så man inte blir utsparkad!! M börjar nog vänja sig vid tanken, vi pratar lite om h*n ibland. Jag sa åt han att han kanske får en liten raggarkung den här gången, det gillade han såg det ut som! Men det spelar ingensomhelst roll vad det blir, fast mest praktiskt vore en flicka, eftersom man nu har fräscha moderna kläder! Men man kan köpa nya om det blir en pojk!!! Längtar till inskrivningen, önskar bm kunde kolla på nåt vis hur långt jag gått, lite tråkigt att komma till ul och bli flyttad flera veckor.

Det börjar ordna sig med husförsäljningen, bara anticimex gjort klart alla papper om att dom står för alla kostnader med att fixa till grunden, så skriver vi kontrakt!! Så vi kommer kanske iväg fortare än vi kunde ana. Skönt om vi slipper bo kvar under renoveringen, det skulle ju aldrig gå. Man kan ju inte leva i ett hus med hål i golvet, och helst inte som det är i köket det var värst!!

Imorgon fyller M år, är inte nå sugen på att göra tårta, menmen. Tur han inte ville ha nåt party, var ju gravid förra året med när han fyllde, inge kul när dom andra drack öl på grillpartyt vi hade. Jag drack en alkoholfri, men det kändes mest töntigt, som att jag fick lov att förklara för alla att den var det. Fast jag tror inte nån skulle tro att jag drack riktiga när jag hade stor mage.

Nej, nu ska jag sluta svamla, ska nog gå och sova om jag kan slita mig härifrån!

• Moja

critan - Urrk med illamående! Jag är INTE avundsjuk på dig just nu. Vi får se om 9 månader om jag känner likadant

De får INTE plats med allt i lägenheten. En del saker står på våran vind just nu, andra saker står på andras vindar o i andras förråd. Säkert har de slängt en hel del också.

Det blir väl skönt att skriva på kontraktet! Är det klart med lägenhet också?

• critan

Vi har inte kollat lägenhet än, men det finns flera tomma, i värsta fall får vi ta en trea sålänge men det fanns då 2 fyror med på nätet. Får vi också ställa saker på din vind???

• lhs73

fast är det morgon nu egentligen
    ja för mig är det som klev upp för 10 minuter sen
    men denna tid går väl egentligen under förmiddag eller

• critan

Nej det är morgon!! Linn hon sover än och har så gjort sen 21 igår. Bara vaknat nån vända inatt för nappen, och så hörde jag att hon var vaken tidigare men sen somna hon om. Jag ska gå och göra tårta, M fyller ju år, nu igen. Så jag har väl inte tid att sitta här egentligen.

• lhs73

critan: tur det är fler som har morgon

Svar på tråden Borlängetråden del 3