• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • onka

Godkväll!

Tydligen bara jag här. Kollar ni på allsång allihop?

I morgon måste jag kliva upp okristligt tidig......
    kl 7.40 ska Natta vara vid folkets park klädd i folkdräkt och helst ha flätor i håret....

Sedan så ska de i direktsändning lära nån kanotist att dansa folkdans, de har 20 minuter på sig. Vi har varit där idag på eftermiddagn för att de ska veta vart de ska stå och så där.
    Tom replikerna var klara och det ska kallas direktsändning.......

• lhs73

onka: allsång nääääääää

men däremot tittar jag in en snabbis innan morden i midsommer börjar

onka jag tror att du kommer att kliva upp före mig imorgon
    börjar ju inte förens 9 så jag kan kliva upp 8 när jag har bilen

nu börjar det strax

ha en trrevlig kväll

• lhs73

jaha så har jag löst ännu ett mord halvliggandes i soffan

kanske jag skulle bli polis
    löser ju morden fortare än barnaby
    på 1 timme å 35 minuter har jag löst det som det tar barnaby å hans vänner flera dagar att göra

men att bli polis låter jobbigt, eller kan jag bli det utan att gå polisskolan
    fast om polisskolan är på samma nivå som filmerna polisskolan så kanske det skulle vara rätt så roligt att gå den utbildningen

nej undra just om jag ska sluta svamla å ta en pratstund med min kudde istället
    kanske jag tom slipper gäspa käkarna ur led imorgon om jag hälsar på kudden istället för att sitta här å svamla

fast det är rätt roligt att svammla
    men livet kan väl inte bestå av svammel heller
    eller det kanske det kan, vad vet jag
    men jag vet iaf att jag har en bra bok på sängbordet så antingen ska jag fastna i den eller bara prata med kudden

för fl bör iaf lämnas för kvällen så jag kanske orkar ta mig ur sängen imorgon bitti
    kanske å kanske jag måste ju ta mig ur sängen
    ja hoppas gubben sparkar på mig i nödfall, vilket säkerligen är att hoppas på för möe, han snarkar nog fortfarande när jag lämnar huset

godnatt sovgott

• lhs73

godermorgon gott folk

ja så var det ännu en ny dag som hälsar på
    asså vad dagarna bara rusar iväg
    vart tar dom vägen egentligen
    ja inte vet då jag iaf

• Moja

Godmorgon!

Gick upp tiiiidigt men fick sova mellan 8 och 10 istället. Skönt!

• jullis

Hejsan Svejsan !!!

Har varit i skogen och plockat blåbär hu vad mycket det finns.
    Gubben är borta och jobbar så det är bara jag och barnen hemma.

Jag skulle också behöva sova lite känner jag. Elsa sover för det mesta inget på dagarna fast hon är pigg som en lärka på kvällarna.
    Börjar bli orolig hur det skall bli när jag börjar skolan igen och dena lilla tjej skall vara uppe och skrota på kvällarna när mamma har lite att göra.

Nej nu skall vi åka till mamma och pappa och få lite mat det är tur då slipper jag laga ett mål i dag.

Ha en bra dag.

• jullis

Moja hoppas att ni blir friska snart.

• Heather KL

Moja, Krya på dig!

LHS, gillar "Mord i Midsumer" oxå!

• Moja

Tänkte knappa in en beställning på hm.com men då ligger sidan nere just nu för underhåll.... Får väl trösta mig med fl en stund till då...

• Moja

Grrrr... hm.com öppnade o jag knappade... när jag knappat in 18 artiklar så blir det tekniskt fel! Två gånger!!! Ska jag behöva ringa istället?

Svar på tråden Borlängetråden del 3