• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

hej svejs på er

det verkar nästan som om gubben har rätt ang. vädret
    han påstår att det kommer att bli bra väder nu igen, hans semester börjar idag
    men vi får väl an se hur det blir med det semestervädret

väder eller inte så åker vi iaf iväg tors-fre, får väl hoppas på kanonväder då, speciellt på fredag då vi ska till lådbilslandet
    å som jag förstått det hela så är det semester det
    barna är de enda som får beträda banan medan föräldrarna är hänvisade till servering för att bara titta på, så jag hoppas verkligen på bra väder så jag inte blir blöt när jag ska sitta å njuta av kaffe å en bra bok eller korsord eller vem vet kanske båda två

• Moja

Nu var det morgon igen då! Har tydligen inte skrivit nåt här sen igår morse. Har haft fullt upp med sjuk familj, sälja babygrejer via blocket o passa på att umgås med maken nu när han är hemma o sjukskriven. Om en vecka är han i Irland pga jobbet! I fyra dagar, hur ska jag orka? Är inte frisk än...

• FiaLisa75

Här var det piggt

lhs - du har mail i din inbox......

moja - hittar dom inget fel på dig?`Du har ju inte varit frisk, helt frisk, på jag vet inte hur länge....

• FiaLisa75

oopps, nu kommer nästa elev.....måste rusa

Ha det bra allihopa! kikar in i kväll, om jag orkar *gäsp*

• jullis

Hejsan svejsan !!!!

Här är det full rulle. Julia är med mormor och morfar i stugan så det är bara jag och det lilla charmtrollet hemma.

Vi har ränsat ogräs jag och Elsa vi hade en hel buske som var invaderad av små gröna maskar, de har ätit upp alla bladen på några dagar så det blev till att klippa ner den.

Moja: Hoppas att ni blir friska snart. Provade att ringa dig i dag på fm

• Moja

fialisa - Näpp, de hittar inget fel på mig! Kände mig frisk senast i mars tror jag att det var...

Maken o Ellen har ju svinkoppor o dessutom ont i halsen. Läste att svinkoppor kommer från streptokocker så jag sa åt maken att ringa vc. Han fick en tid direkt på fm! Det får aldrig jag... Vi åkte dit hela högen. Det visade sig att maken o ellen hade streptokocker. Jag övertalade sköterskan att ta prov på mig också men det var negativt! Hade behövt lite penicillin...

• Moja

jullis - synd att jag inte var hemma då! Hade varit jättekul att prata med dig. Jag får väl ta mig i kragen o ringa själv.

Svar på tråden Borlängetråden del 3