• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

jajamensan
    nu är huvudet som det brukar bli när jag ska packa
    totalt virrigt
    kommer inte ihåg vad jag lagt ner eller inte
    å då ska ni veta att barnas packning är klar så när som på tandborstarna
    det är asså min som jag inte vet vad som är nerlagt
    kanske mest pga att jag inte vet vad jag vill ha med mig

men jag får väl kliva upp först imorgon så jag kan göra klart allt då

moja: visst blir man alldeles "trött" på tekniska fel på postordersajter

jaha kanske fortsätta i vimlet nu

• jullis

Goo kväll !!!!

Här är det en trött en. Har tjatat på barn hela dan. Ställde en hink blåbär på trappen för att gå in och bada med Elsa. Medans vi var inne passade Julia och en kompis på att smeta ner verandan med blåbär. Den arga mamman ut i en handduk arg som ett bi.

Sedan nu på kvällen skrämde en tjej Julia med att det finns häxor så nu vågade hon inte
    ens gå upp på sitt rum.

lhs. Ha en skön semester. Jag hoppas på vädret åt er.

Skulle pallra mig ut och fålla ett par gardiner men jag vet inte om jag orkar.

Väntar hem gubben i kväll han har varit borta på jobb i några dagar, har bakat scones.
    hjälp vad det lät fjäskigt (SKRATT)

• lhs73

godermorgon gott folk

jaha kaffetermosen strax klar
    mackorna ska läggas i en burk
    sen så klä barna å åka

jaha å varför sitter jag då här
    bra fråga
    men måste väl stilla abstinensen lite innan jag far

ha det gött

• onka

Halloj på er!

Trvligt väder vi har, får väl hoppas det inte regnar på lhs och hennes familj när de ska semestra......
    själv så tänkte jag passa på att sitta här en stund när Natta frsvann ut men det blev inte så länge hon kom tillbaks igen. Ville inte vara ute i regnet, konstigt.....

Dessutom är jag jätte seg idag. Det känns på att kliva upp tidigt när man inte är van.
    Men det var det värt ungarna tyckte det var skit kul/spännande att vara med på direktsändnig på sommarlov.

Nu ska jag vara "pedagogisk och engagerad" mamma och plantera om lite blommor med min dotter......

jullis- träffade dina föräldrar och systerdotter igår.

• Moja

har inte så mycket spännande att berätta...

Joel hade fått en blåsa i handen idag. Jag trodde först att det var svinkoppor men vid en närmare koll ser det inte ut som det. Han har nog krypit för flitigt.

• onka

Nu sitter man här och har inte vett att gå och lägga sig igen.

Men det här är ju roligare än att ligga i sängen......

• Moja

Ojdå ingen här idag!

Om jag är skapligt pigg i helgen tänkte jag ta mig lite egentid innan maken åker till Irland på måndag morgon. Nån som har förslag på nåt kul?

• lhs73

slut på friden
    nu är jag tillbaka

jodå onka vi klarade oss från regnet, eller skapligt iaf
    det spöregnade en vända men då hade vi redan tagit knäcken på barna så då låg dom å kollade teveutbudet på hotellet

i lådbilslandet klarade vi oss helt från regn
    däremot för den som har planer på att åka dit
    tänk på att ha kontanter, dom tar inte kort där
    vilket vi upptäckte när vi kom dit å fick mao packa in ungarna i bilen å leta på en bankomat

men nu är vi iaf hemma
    å nog må det vara skönt att vara borta
    men hemma är hemma å asså vad skööönt det är att vara hemma igen

• Moja

lhs! Var har ni varit? Missade det...

Svar på tråden Borlängetråden del 3