• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

quality hotell i södertälje
    sedan till nykvarn 1,5 mil därifrån å lådbilslandet

• onka

Idag har jag träffat sambons systers lilla bebis, de är hemma och hälsar på. De bor 60 mil härifrån så det gäller att passa på!
    Har glömt att Natta varit så där liten, ja tom ännu mindre.

Natta tyckte att vi (jag och sambon) ska jobba lite hårdare på att skaffa henne småsyskon. Försökte lite fint förklara för henne att det inte är alltid det går på en gång.
    Då säger ungen- ni får väl jobba hårdare då och "göra barn" varje kväll.
    Visste inte vad jag skulle säga. Blev mest generad men för henne var det helt naturligt......

• critan

Godmorgon! Inte ofta jag är först! Kan bero på att jag i normala fall ligger och sover såhär i ottan, men nu ska jag jobba. Hon som jag ska jobba på, ligger på lassarettet, så med andra ord ska jag sitta där på en stol i 13,5 timmar!!! Nån som vill byta??? Nu ska jag käka frulle, kanske syns ikväll. Ha en bra dag, alla!

• onka

Godmorgon, eller kanske är det förmiddag?

Critan- det låter som ett stimulerande jobb!

Själv ska jag städa. Har bestämt att det ska städas ordentligt på lördagar så att inte sambon ska kunna smita undan! Så jag lär väll ta tag i det snart ska bara lite först.....

• onka

Hallåååååå

har alla tagit semester? Här var det väldans dött!

Å vädret är ju strålande oxå....
    Vi som hade tänkt cykla upp till Mellsta, men det är inte inbjudande att ut och cykla precis!
    Dessutom är min regnjacka kvar "i skogen" hos mina föräldrar och jag är för snål för att bara åka dit för en jacka.......
    Men fördelen med att iinte ha den hemma överväger saknaden efter den. Jag kan ju inte gå ut med hunden om det regnar utan regnjacka så då måste sambon gå.
    Undra om jag ska vänta ett par veckor med att få hem den?

• lhs73

godernatten börjar det nästan heta vid detta lag

nejdå onka ingen semester
    ja skulle vara en utan barn då, tillåter ekonomin så blir det en sån osså fast lite senare i höst
    ingen semester å ej heller någon fl
    har främmande, smet hit en snabbis medan gubbarna pratar annat
    ska återgå till dom strax men som sagt en snabbis hinns väl med innan gubbarna saknar mig
    dom tycker nog troligtvis bara att det är lugnt å skönt den stund jag försvinner

jaja oavsett så ska det läggas barn nu
    Sebbe å hans kompisar är ute
    men Linus å Fanny tycker jag det är dax för att natta

sen får vi väl se när de stora barna återkommer från uppskrämmningen av kvarteret

• lhs73

godmorgon gott folk

jag lider
    hur roligt är det att göra något i detta väder
    inte nå roligt
    jag vill ha SOOOL
    NUUUUUUUUUUUU

jag vill njuta av värme
    inte dra på långbyxor, strumpor å kofta
    vill ha shorts, linne å drypa av svett i sommarvärme

jaja
    nu ska jag iaf göra frukost
    så får vi väl se vad vädret bjuder på senare idag

• Heather KL

Godmorgon

Vilket underbat väder ute Perfekt för hundägare som ska ta sig ut o i affärerna med en hund i bilen (när det är inte varmt ute o soligt). Gillar detta vädret, påminner mig om höst! O jag längtar till höst o vinter. Men det visste ni sedan sommaren kom att jag klagade på solen o värmen.

Kram ~H

Svar på tråden Borlängetråden del 3