• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

sitter å laddar inför att lösa ännu en hoper med mord

fast måste säga att det känns fel med morden i midsomer på en måndag
    men det är väl en smäll jag får ta kan jag tro

• lhs73

morrn morrn

hur vågar regnet smattra på taket när det är jogga jorden runt
    det är inge kul å upp till mellsta i regn väder
    visst visst jag vet, allt behöver inte vara kul
    men ändå......

• critan

Godförmiddag!! Vilket trökväder, tur man slipper va ute och springa, som vissa andra!

På lördag ska jag äntligen få äta kräftor, känns som det var hundra år sedan. Fast det var typ ett år sedan. Får väl bli alkoholfri öl den här gången med!!! Har ju en kvar sen sist, fast är nog bäst att kolla datumet!

• critan

Inressant för er att veta vad jag ska göra på lördag, egentligen!!!

• Moja

critan - jag kan ju informera dig om att jag åt kräftor i lördags. Det var riktigt gott faktiskt! Jag köpte rätt sort tydligen, mina var finast o godast.

• Heather KL

Critan - söt mage! o tack för receptet!

När ska vi ha träff igen???

• critan

Kräftor är ju bara såååå gott, sambon gillar det inte, han vet inte vad han går miste om!!

• lhs73

för den som intresserad så kan jag medela att vädret stod på min sida när jag var i mellsta
    inte en droppe regn fick jag på mig
    ja inte maken å Fanny heller

nån som vill med å gå ett varv eller två eller så ??????
    jag kommer att försöka hinna dit åtminstone 1 gång om dagen

• jullis

Hejsan svejsan !!!!

Kollar in här innan jag hämtar mina små. De har varit vid morfar i dag på em.
    Tur att man har snälla föräldrar som har möjlighet att ställa upp, när det kör i hop sig.

I dag har de kokat marmelad på dagis , det stod en burk på bänken där Julia skrivit sitt namn.

Å vad gott med kräftor har varit på en kräftskiva i är.

Nej nu skall jag göra klar min engelsaka snippet.

Ha det bra

Svar på tråden Borlängetråden del 3