• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • critan

Godmorgon tråden! Gud så trött, tur jag kan gå och lägga mig när Sanna åkt till skolan. Har sån rethosta på nätterna så jag kan inte sova. Skönt att Magnus kommit hem en stund, så man kan få lite avlastning. Men han skulle jobba på hemmaplan på fredag, och åker bort igen på söndag. Ingen rast, ingen ro.....

• lhs73

critan: visst är det drygt nu när allvaret sätter igång igen
    ja fast här är det inte fullt så farligt än
    3 dagars inskolning på fritids
    men det är iaf en tid att passa å som man måste upp till *bläää*

du får säga till rethostan att lämna dig ifred

nu måste frukosten sättas igång

• onka

Godagens på er.

Idag ska jag å klippa mig och det ska bli så skönt! Natta ska oxå få en rond med saxen innan skolan börjar. De ska ta skolkort redan första veckan......förra året var hon på lasarettet när de tog kort så jag hoppas hon håller sig frisk i år!

Igår var jag på möte igen om min framtid, det lutar mot att jag ska säga upp mig från kommunen tydligen är det lättare att få hjälp som sjukskriven med utbildning och arbetsträning om man är arbetslös för då kan man gå genom arbetsförmedlingen. Ska kolla upp det lite först så jag inte gör bort mig!

Nu ska jag ta en promenad med jycken i "höstvädret". Tycker det luktar höst ute så som det brukar lukta i september, normalt sett så är det ju fortfarande sommar den här månaden....

• Moja

hej stackars övergivna tråden!

Hoppas att ni snart ska slippa höra mitt febergnäll...

Nu har jag hämtat ut mediciner.
    Maken har tagit åt sig att ta alla morgonjourer tills vidare.
    Jag ska ha egentid i stort sett varje kväll så fort maken kommit hem.
    Maken ska vara ledig må-ti nästa vecka.
    Nästa helg ska vi åka bort utan barnen om vi får barnvakt.
    Om detta inte hjälper ska maken vara hemma från jobbet en dag i veckan.

• critan

Godmorgon tråden!

Jag försökte fint förklara för Magnus om hur det kan gå när man är själv med barnen, hur man kan bli att må osv. (lite som moja liksom, och att så känner man fast utan feber här då. men att man verkligen skulle behöva lite egentid, att det blir väldigt intensivt att vara hemma helt själv med barnen) Tror ni han fattar vinken? Nejdå, varför kan han aldrig erbjuda sig att t ex mata Linn? "Du kan ju bara fråga", säger han. Jamen va f*n, ska man behöva fråga? Kan inget ske frivilligt? Helst om han ser att jag är trött och då blir lättirriterad, så liksom bara kom och ta över så slipper mitt hormonhumör ta över. Jaja, nog med gnäll nu. Har fått tid för ul, redan i vecka 16!! Lika spännande denna gång med! Har svårt att fatta att det verkligen ligger en liten bebis därinne, igen. Även fast jag sväller!!! Ska jobba sista passet ikväll, och hon jag jobbar på ligger på sjukhuset, igen! Kul att spendera fredagkvällen där. Får väl hoppas den går fort. Nej nu ska jag skicka Sanna till skolan, sen ska jag gå upp och lägga mig igen! Somliga har det bra!!!! Ha en bra dag, alla!

• lhs73

godermorgon gott folk

sebbe har högt å tydligt förkunnat att det är orättvist att fanny får en veckas längre sommarlov än honom (maken har semester 1 vecka till), men däremot har han inget sagt om att Linus fick kortare eftersom inskolningen är på dag 3, det var tydligen inte fuskit

ja sånt är livet
    undra just om kaffet är klart så vi kan äta frukost på det här stället

• Moja

critan - Det verkar som om det är dags att uppfostra din karl! Du kan verkligen behöva att han "tar för sig" lite mer. Du är ju samma sits som jag o dessutom gravid. Se upp så du inte kör slut på batterierna. Enligt min erfarenhet så är det inte så lätt att inse själv att man gör det heller.

Lycka till!

• critan

Moja - Man är som en sån där duracell-kanin, bara går och går och går. Men en vacker dag tar batterierna slut även i dom! Får se till att få lite egentid. Kan ju alltid fråga svärmor, men det ska man ju inte behöva tycker jag, för han kan ju ta hand om dom själv nån gång han med!!

• Moja

critan - Säg till om du vill hitta på något nån kväll (eller när du har egentid) för jag behöver anledningar att komma ut ur huset!

Detta gäller även er andra...

• FiaLisa75

Moja & critan - ni är alltid välkomna hit, både med och utan barn Vi kan fika, prata eller gå ut och gå en sväng. Kolla först så jag är hemma bara. Jobbar ju måndag-torsdag, så fredagarna brukar jag vara hemma.

Egentid är superviktigt! Känner ibland att jag inte hinner med det, men jag ger inte sambon något val. Jag talar om när jag kommer hem från jobbet, att jag ska gå ut och gå, och att han får ta hand om pojkarna. Förut frågade jag alltid om han skulle göra något speciellt, och ibland skulle han ju det, men det har jag slutat med. Talar bara om att så här är det! Usch, vad elak jag låter. Det låter ju dessutom som om jag har världens toffel till karl, men vi försöker turas om med egentiden. Tyvär blir det jag som blir lidande och får minst tid.

Svar på tråden Borlängetråden del 3