• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • Moja

Tack fialisa!

Funderar på att gå en liten sväng på cruisingen ikväll men har inte bestämt mig. Är lite sugen på en myskväll med maken också... Fast jag skulle kunna en smita en timme eller så när han lägger ellen kanske. Äh! Vet inte...

Om en stund åker jag o ungarna till mellsta en sväng innan vi ska hämta maken på jobbet vid 16.30. Måste komma ut även om det ser läskigt varmt o soligt ut.

• lhs73

det där med egen tid är som fialisa säger superviktigt
    men nu är det väl tyvärr som så att vi måste låta elaka å tala om för karln om vi ska göra något
    karlar överlag (inte sagt alla) är duktigare på att ta egen tid utan att fråga, begära eller dyl. dom förutsätter att det bara är att göra si eller så

fialisa: jag tror då verkligen inte du lever med en toffel, men om så är fallet kan vi ju sammanföra våra gubbar

men så här är det i livet
    kvinnor tar på sig ett större ansvar å framför allt så tar vi på oss nästan allt inom det dåliga samvetet
    karlar verkar inte alls må lika dåligt av att inte hinna som vi kvinnor gör
    å dom tittar på tillvaron på ett annat sätt
    dom ser tex inte om det står saker på diskbänken på samma sätt som oss osv

egentid är viktigt, ja
    men jag tror även att "vuxen" tid är viktigt, gå en promenad utan barn, gå på bio, ut å äta osv medans barna är hos någon man litar på
    visst de flesta skaffar INTE barn för att lämna bort dom till barnvakt (fast det finns även såna, de är dom som inte är mogna för att skaffa barn å då oavsett ålder)
    men jag tror ändå det är viktigt att få lite "vuxen" tid

det finns garanterat folk som inte tycker som mig
    men på detta vis tycker jag det är

å jag kan inte nog säga hur SKÖÖÖNT det var i somras när alla 3 barna sov i stugan med mormor å morfar
    jag å gubben fick rå oss själva
    det var så skööönt
    men det får inte vara jämt
    men mitt i vardagen försvann barna ett par dagar
    å jag behövde inte tänka på nån annan än mig själv

• Moja

fialisa - Jag tycker inte alls att du låter elak. Ingen höger på ögonbrynen om en karl gör så, eller hur? Det var väl ungefär vad lhs skrev också.

• onka

Det finns tydligen fördelar med att vara ensamstående! Jag tyckte det var som att komma till himmelriket när jag flyttade själv med Natta. Helt plötsligt så var hennes pappa tvungen att spendera tid med henne utan att förlita sig på att jag skulle ta ansvar och jag fick helger att göra det jag själv ville!
    Men det optimala är självklart att man hittar en bra karl innan man skaffar barn så det slipper gå så långt som det gjorde för oss!

Den jag har nu är slöheten personifierad men när det gäller och jag inte orkar mera ställer han upp. Fast han är karl så han måste få det upplyst för sig, har gett upp tanken på att han ska se det själv

• onka

Kom på att jag var visst inte klar....

Har lämnat Natta vid hennes pappa så nu ska vi ner på stan och tro att vi är tonåringar igen. Brukar komma på att vi inte är det efter någon timme eller så om vi ens kommer iväg innan vi känner att det nog är skönast att sitta kvar hemma....

• lhs73

snacka om att latmasken straffat sig själv idag
    men nu är gräset klippt, efter lite krångel
    men är jag lat å inte har någon lust mellan regnskurarna
    ja då får jag väl skylla mig själv då
    fast å andra sidan så funkar det inte att klippa med uppsamlare på gräsklipparen när gräset är blött
    men det gör det inte heller när det är för långt
    så det fick till att bli gräsklipparn utan uppsamlare idag
    det enda tråkiga med den är att det måste räfsas efter
    men är rätt tacksam att den fortfarande funkar trots införskaffande av en "ny"

hmmm
    tror jag mmlade en hel del för mig själv där
    men för den som är intresserad av att läsa om min gräsklippning så har ni nu fått tillfälle till det

• jullis

Hejsan svejsan !!!!

Då var det lördag igen.
    Tur att det bara blev två dagar i skolan. Min skolpanik har redan kommit, fast jag har bestämt mig för att jag måste ta det lugnt annars orkar jag inte lite skit i hörnen än ett rent h- vete. Vi får leta på k som i kalsonger och i t som i trosor i tvätten.

Jag har ju även dåligt samvete över att jag måste lämna mina barn längre nu när jag studerar än när jag jobbar. Jag vet att de trivs och har det super men min känsla finns där. När jag lämnade dem efter sommaren nu i torsdags fick jag så dåligt samvete när jag kom ut i bilen så jag började grina, barnen var ju hur glada som helst att få komma till kompisarna igen. Jag vet ju att det är lika för alla med lämning av barn.

Jag är nog livrädd att de skall bli lika mycket sjuka denna höst som i våras.

Att studera har jag ju valt själv och jag vill ju, men jag vill även vara den glada mamman och frun.

Nej nu skall jag och Elsa gå ut på en tur,de andra har åkt och fiskat lite.

Ha en trevlig lördag

• Moja

jullis - Ja, man vill vara supermamma, glad fru, karriärkvinna, bra väninna, ha ett fint hem osv... Det är inte lätt med prioriteringarna...

Svar på tråden Borlängetråden del 3