• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • anne h

Så lugnt här är.. Ingen som är inne i dag?

Här är det bara en unge hema i dag, så jag hinner -kanske- göra nåt i dag.
    Jag håller på och byter rum åt två av trollen här, så det skruvas och fixas, så allt ska bli klart nångång.. det går inte fort, ifall nån trodde det, eftersom jag kommer på att jag ska göra det och det och det och.. ja, ni vet säkert hur det kan vara.

Nu återstår att skruva ihop en nyinköpt hylla samt sätta upp hakar i taket för en sittsäck, sen är det nästan klart.. KLART blir det nog lagom tills barnen flyttar hemifrån.

ha det gott, alla!!

• onka

Mår prima idag!
    Och det är faktiskt sant!!!!! Så det så.
    Tog det ganska lungt igår så jag skulle orka med barnens dag.

Critan hörde att ni träffat min dotter i Mellsta. Jag kom dit efter att ni gått hem. Var till en kompis och fick grillat kött så det drog ut lite på tiden innan vi kom iväg.

• Moja

Sådärja... nu har vi avverkat första kompiskalaset! Åtta 5-åringar har sprungit runt runt här hemma idag. Vilken himla tur att jag hyrde in syrrans döttrar (10 o 12 år) för att sköta underhållningen! De har haft dockteater, fiskdamm o div lekar, tagit hand om tjejerna. Nu vill jag krypa upp i soffan/hammocken med en god bok o lyssna på tystnaden.

• lhs73

godermorgon
    om man nu kam säga god om denna morgon
    gäspar käkarna ur led

men men nu är det slut på lata mornar
    nu börjar allvaret igen
    men det är väl bara att bita ihop å se glad ut kan jag tro

ja det finns ju iofs en fördel med tidiga mornar
    jag hinner ju lite mer på dan
    men vi får väl se hur möe mer jag hinner
    jogga jorden runt börjar ju idag
    så det blir väl att fara dit
    så jag kanske är total slut efter det å bara orkar ligga å läsa resten av dagen

jaja det visar sig
    nu ska jag få liv i mina barn

• onka

Inte vet jag om det var en god morgon....
    Första gången jag vaknade stog kl på 3.21 sedan har jag varit mer vaken än sovande.
    Somnade in en kvart innan klockan ringde för att det var dax att kliva upp.

Men nu har jag följt Natta till hennes första dag i tredje klass.
    Så nu ligger jag i sängen och kollar vad man missat...

Det var en smärre katstrof igår när jag skulle gå och sova....
    det gick inte att komma in på familjeliv. Måste varit därför jag sovit så dåligt inatt!

• jullis

Hejsan !!

Har nu länmat de 2 små tjejerna till dagis, vi tog cykeln dit så i dag var det kul.
    De har utedag på måndagar och går till skogen, det är skönt att de får röra sig lite.

Nej nu måste jag ta i tu med skolarbetet. Grekiska gudar väntar.
    Skulle vilja lägga mig och sova en stund. Elsa var vaken 5 i morse så manär rätt mör nu.

Ha en bra dag.

• lhs73

KOM IHÅG !!!

Detta gäller er som tittar på morden i Midsomer

sista avsnittet ikväll (måndag) 21,00 svt1

• lhs73

sitter just nu å väntar på att grabbarna ska komma hem å tala om hur dom haft idag

• lhs73

så fram till dess att de klampar in på gården har jag inget bättre för mig än att svamla här inne

Svar på tråden Borlängetråden del 3