• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • jullis

Min romantiska helg skall bli att måla utan barn som blir vita i färg.
    Blir lite avis på dig moja *skratt*

Ha det såååååååå mysigt

• critan

Satansjävlahelvetesskitprutt........vill bara gå och gräva ner mig. Anticimex skulle inte ens utreda, det har gått mer än två år, och då är det försent säger dom. Fyfanihelahelvete. Jag tänker inte bo i det här jävla huset längre, får väl bli särbos, jag blir knäpp av allt skjutsande snart. Och pusslande för att nån ska kunna skjutsa henne på morgonen, och dyrt som f-n är det nu också. Guuuuuud va galen jag är. Ska till mäklaren vid 16, men vad ska hon kunna göra?? Bränna ner skiten åt oss kanske? Jag skulle kunna lägga mig på golvet och grina och skrika som en lite unge som inte får vad h*n vill, känner jag. Ååååååååååååååh.................vad gör man? Kan ju inte sänka priset så mycket som det skulle kosta heller, då står vi här med 200.000 kvar i lån, kul liksom. Och inte har vi råd att laga heller, och även om vi gör det så kan vi ju inte höja priset på huset för att få igen det vi lagt ut (lånat extra). Fyyyyyyyyyyyy.................vill inte va med mer.............. Nu fastnar jag väl i svärfiltret, men det skiter jag i, är så arg och ledsen.

• Heather KL

Moja - Om vi fick en helg utan barn o hund, skulle vi INTE läsa heh heh

Kram till Critan....

• Moja

heather - Man hinner MYCKET på två dygn!

critan - Stackars, stackars dig...

• lhs73

critan: var det anticimex som gjorde besiktningen av huset innan ni köpte ?
    är ABSOLUT INTE säker på detta men pratade med gubben, han vet inte hur anticimex har det men vi fick 10 år på oss att hitta fel som vi då kunde reklamera till firman som besiktade åt oss
    fast det kanske är olika beroende på felet
    men det kan vara värt att kolla upp med konsument-vägledningen/ombudsmannen
    kolla å vrid å vänd å leta efter kryphål
    det är ju vad alla firmor gör så gör det ni osså
    kanske mäklaren kan hjälpa er med att hitta kryphålen
    lycka till

• critan

Hon skulle hjälpa oss mäklaren. Skulle tala med sin chef, som redan INTE tycker om Anticimex!! Tänkte kanske ringa nån konsument-tjosan också och höra. I värsta fall får vi blanda in förra ägarna, ett par som är typ 100 år. Man vill ju inte dra in dom, så dom ska få må dåligt, men om vi måste så. Mäklaren sa att isåfall får vi va schyssta och sköta alla papper, hon och vi, så dom gamla inte behöver göra så mycket. Hon tyckte vi skulle gå hem och sluta tänka på det här, kan ändå inget göra över helgen. Lätt för henne att säga, som säkert bor i sitt drömhus och inte alls vill flytta. Gud va jag vill grina..........Det känns förjävligt, nu när man väl hittat köpare och allt. *suckar tungt* Jaja, nu ska jag gå och göra tacos, tre av brorsorna kommer hit om ett tag, och dom är väl hungriga som vanligt! Ses senare, tur man kan gå hit och spy ur sig! Förresten, mår så himla illa igen, varför skulle det komma tillbaks också??? Vad mer, liksom? Har inget jobb, så jag kan inte få sparken iaf. Vi får svära ihop, Fialisa.......*suckar återigen*

• jullis

Fy vad tråkigt critan. Hoppas att ni hittar något kryphål. Förstår att ni får panik det är ju mycket pengar med hus.
    Pengar är ju de enda man har gott om när man är föräldra ledig och har småbarn.

Svar på tråden Borlängetråden del 3