• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • jullis

Godermorgon på er alla!

Här är det trögt i dag. Elsa var pigg i natt igen så när klockan var halv 2 låg jag och läste glosor och hon lekte med en knapp låda. Så i morse när hon skulle till dagmamman var hon så trött och ledsen.
    Hur känner man sig som mamma då dålig , jag önskade att jag låtit henne vara hemma. Jag har så svårt att släppa barnen vet inte varför , jag vet ju att de stortrivs och personalen är helt underbara alldrig något liv eller grinigheter.
    Mina barn stormtrivs med sina fröknar och kompisar.

Nej nu är det dags för Engelska och de Grekiska gudarna igen.

HA EN BRA DAG.

• FiaLisa75

Grattis Critan!
    VIll också komma på segerfest NÄR du vinner

• onka

Kikar in en snabbis....
    Måste uppsöka en dusch om jag ska kunna vistas bland folk idag. Har gått här hemma och skrotat idag och helt glömt bort att man kanske ska tvätta sig också. Tur det inte kommit någon och hälsat på!

Jag har numer växthus - i vardagsrummet!
    har plockat in mina tomatplantor, i alla fall de två stora på nästan 2 meter. De står i rummet uppknytna i taket. Tyckte det var synd om frosten skulle få mina tomater.
    Räknade dem nyss och det var 91 st! Men då ligger det 14 st kvar ute på verandan som ramlade av på vägen. 2 st har vi kunnat skörda som hunnit bli röda.....
    Så jag hoppas det fungerar nu!

• lhs73

hjääälp
    det är någon som släppt en bomb i mitt kök
    allt ser ut som ja inte f-n vet jag

huvale
    varför flyttade jag till ett hus som det är något som konstant ligger på renoveringsnivå, å den nivån innebär påbörjat men långt ifrån klart i detta huset

jaja mitt kök kanske återfår en relativt städad nivå bara gubben har gjort allt han ska
    typ om ett år eller två
    nej nu var jag elak, vissa saker tar faktiskt bara någon månad
    men å andra sidan så har ju mitt kök varit ett renoveringsobjekt sedan vi flyttade in (juni -97) å sedan förra sommaren har jag varit utan köksluckor
    eller utan är att ljuga eftersom dom står i garaget, ska ju BARA måla skåpen först å det är ju ett enda stort alfons åberg citat "SKA BARA"

nej nu ska jag ut å kolla vad som händer i mitt kök
    om det nu händer något vill säga när maken sitter vid den andra datorn

• critan

Här har vi, allar rättare sagt jag, satt upp en grind, helt på egen hand! Köpte en idag, en sån man fick såga av till lagom längd. Och jag kan ju såklart inte vänta tills Magnus kommer hem på fredag, nej det går inte. Så jag fixade det, har ingen aning om ifall sågen (nån elektrisk sak) kan användas till det jag använde den till, men det funkade iaf! Så nu sitter grinden på plats, efter en hel hög av svordomar! Inte konstigt om Sanna kan alla fula ord som finns, när inte mamma kan kontrollera sitt humör! Men jag slog inte sönder nåt iaf, det är ju bra det! Så nu kan jag stänga in minihuliganen i v.rummet, så hon inte klättrar i trappen eller river ut varenda skåp i köket!! Skulle nu bara önska att min sambo inte hade varit så jä*la dum och tog med alla huvudvärkstabletterna till Kinna där han är och jobbar, för nu har jag rejält med skallebank. Men det var han, tack för det!!

• Moja

critan - Bra kvinna reder sig själv!

• critan

och såklart river hon inte UT skåpen, möjligen river hon UR innehållet i dom! gud va jag slarvar med stavningen! Kl 20 är sker dagens uppdrag som är att skriva en viss mening i Patriks gästbok, den som är för tidig nomineras, och dom tre sista att komma med i gästboken ( kl 20.00 eller efter) nomineras! Håll tummarna, om jag nomineras länkar jag till röst-tråden så ni får rösta på nån men inte mig!

Svar på tråden Borlängetråden del 3