• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • cajsalisa

*ler* ja kom till Kupolen ni och gå å fika på Caféet längst ner för där jobbar jag *L* idag börjar ja 16.30-20.30, ska se om ja ser er gravida Borlängepinglor där.

//Cajsalisav.24

• Heather KL

Sorry att jag har inte checkat in på sistone! Har varit upptagen o inte vid datorn så mkt... jag håller på med många virkningsprojekter på en gång Men jag lovar att checka in dagligen i fortsättningen.

Kram till dig Moja!

• Heather KL

Critan - jag aldrig fick sånt när jag hade svår foglossning från 5 månaders tiden tills Alex var född.... lyckos dig Går du till Blge Sjukhus för att se din BM? Min BM var Gunvor Frölander...

• critan

Går på Blge sjukhus, hos Anna. Men det är nytt med akupunktur däruppe, dom har nyss lärt sig! Lyx vet jag inte, det gör ju jätteont att sätta dit dom. Och jag fick fruktansvärd huvudvärk efter, får se hur det går idag. Man skulle få flera gånger tätt, sen får man en "grej" som sitter på örat med tejp, som man själv kan gå och "pilla" på. Usch va kinky det lät! Men det är som en jätteliten kula som trycker på en punkt. Ska väl sitta där några dagar tror jag.

cajsalisa, det är bara två här som är gravida just nu! Men vi har barn allihop, i olika åldrar!

• cajsalisa

Okej, men 2 e ju iaf 2 st, jag har med barn fast inte med mej på jobbet då *fniss*

• onka

Kupolen låter som mycket trevligare än väntrummen på Blg sjukhus....
    Sambon som fortfarande har ont i örat fick en tid 9.45 hos distriktan för koll, följde med så vi skulle kunna åka direkt och handla sedan innan han skulle till jobbet.
    Men det var så svullet inne i örat så sköterskan tyckte han skulle till doktorn. Fick en tid till 11.00. För kort tid att handla mat på men vi for ner på stan och djurmagazinet sedan hans det oxå meden fika på hällsjöfiket.
    Kl 11 var vi i nästa väntrum där fick vi sitta i 1 timme ganska precis innan han fick komma in. Dyrt blev det oxå för han är tvungen att ta droppar i örona, haha nu kanske han hör mig igen när jag klagar....

Undra om man kan få svullna hörselgångar av för mycket tjat? Hon sa då inget om det läkarn....

Så det som skulle ta max 2 timmar totalt med handling och distrikta tog 5, nu är jag trött. Och inte har jag fått min morgontupplur heller. Hur ska det här gå.
    Natta hade en kompis här när vi kom hem och då är det inge trevlig att gå och lägga sig.
    Får sitta här en stund och vila upp mig!

• lhs73

fialisa: jag håller på att lusläsa, vad möe nytt å kul, beslutsamhetsångest, har ju tyvärr inte råd med allt

onka: jag tror inte det går att få det av tjat, jag har då inte märkt något på varken make eller barn

• FiaLisa75

hemma *puh*

det är ju så roligt att shoppa, men så jobbigt.....tog med min mamma så att hon kunde titta till Eric lite, men tror inte att hon fattade det
    började på team sportia, där skulle Andreas ha nya skridskor och Eric skulle prova varenda hockeyklubba. Vet ni hur många såna det finns i en sportaffär??!! Vidare till Skopunkten för att köpa höst- och vinterskor till Eric. Mäta foten och mäta skon och sen prova - ve och fasa! Hittade en vintersko, men ingen höstsko, vidare till Din Sko, samma procedur igen, mäta och prova, hittade ingen (expediten fattade nog inte svenska, jag sa att jag inte ville ha en fodrad sko, men det var det enda hon kom med). Nästa anhalt Wedins, där blev det iallafall ett par skor, ett par med högt skaft och röda med lite foder - jag som hade tänkt mig en låg, brun sko......
    In på Po.P, försökte tala om för sambon att ERic behövde täckjacka+byxa, men det tyckte han var onödigt, försökte få mormor att förstå att hon skulle betala, men hon fattade visst inget idag
    Detta medans Andreas tjatade om att han ville vara hemma till 18.30, för då började det på ungsomsgården. Eric blev hungrig, tur det finns McDonalds! Vidare till H&M, hittade iallafall täckjacka+byxa, måtta och prova.....inte så roligt när man är 1½ år. På vägen ut hittade jag en snygg tröja + byxa till sambon, in i provrummet igen..... Sen äntligen på väg hem, ca 3500:- fattigare och helt slut!
    Men Andreas fick:
    Skridskor (Team Sportia), Tröja + skärp (H&M)
    Eric fick:
    Vinterskor (Skohuset), höstskor (Wedins), Täckjacka + byxa + mössa + vantar (H&M), hockeyklubbor (Team Sportia)
    Sambon fick:
    Byxor + skärp + tröja + kofta (H&M)
    Tror det var allt......

• FiaLisa75

critan - skönt att du slapp stolen den här gången *grattis*

Svar på tråden Borlängetråden del 3