Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

Hej på er!
Det var länge sedan jag var här. Är på praktik i Ö-vik och det har varit sååå lugnt, har förlöst ett barn sedan jag kom hit i måndags. Suck! Börjar känna mig lite stressad att jag inte ska få ihop mina förlossningar innan jag blir alltför stor och trött. Men, men.. jag kan ju inte påverka det på något sätt. Synd att jag inte kan vara med på fikat på måndag men ni får äta chokladtårta för mig med!

abby det ska jag göra! helt klart... om inte annat kan jag ju försöka smyga mig in haha
äntligen bebis coolt att få vara med på förlossningar innan det är dags... man lär sig en hel del antar jag! Men kanske känns konstigt också?

hmmm alltså vad är det att se på uppe på BB?? Har ju visserligen vart där men jag vet inte om det gett just nått att se det hela innan...*funderar* ser ju ut som vilken avdelning som helst ..nästan  

Tänk om ni kommer dit o det liggar tio mammor o skriker halsen ur led..hehe..skulle tom jag bli nervis av!
Har fö drabbats lite av förlossnings nojja..jag som hade värdens enklaste förlossning..men jag räknar kallt med att jag inte kommer att förskonas en gång till!!  

jummie jag ville gå p en föreläsning/studiebesök här som erbjuds alla blivande föräldrar där man liksom bara går igenom smärtlindring och hur det går till helt enkelt och så får man se vad det är för typ av rum och här är det inte som vanliga sjukhusrum direkt utan lite mer ombonat, (var ju inne och gjorde kurva och då var det några som låg och födde och skrek och en som nästan skällde! men  tja)  jag vill helt enkelt bara förbereda mig lite + att jag är så jäkla nyfiken av  mig hihi 
Var jäkligt nervös för förlossning innan (sedan jag visste hur barn kommer till ungefär) men det har släppt nu jag har insett att ut kommer hon antingen jag vill eller inte så ingen ide att vara rädd och måla upp ett hemskt scenario utan bättre då att lära sig och sen måla upp nåt positivt. och varför skulle det inte kunna gå bra 2 gånger??? 

Fia: aja alltså känner man behovet av att se stället för att lugna sig så ok..det var inte menat att låta så nervärderande för de som vill kika..lät lite så såg jag...  jag är nog bara sån som inte behöver veta allt i förväg så där noga...därav min undran alltså!
  jag är nog bara sån som inte behöver veta allt i förväg så där noga...därav min undran alltså!
Jag veeet att det kommer att gå bra....alla säger att det kommer att bli lika som första men man orora sig ju ...nåt måste jag ju vara orolig över trots att man är omföderska!!  

Sen ombonat vet jag inte om det var...det är klart man hade ju tv o cd-spelare..det har man ju inte annars...o fler lampor...men thats it!  

jummie okej jag jobbar ju inom vård iofs äldrevård men jag vill jobba på sjukhus (ska bara plugga lite till först) och jag vill veta ibland kanske föör mkt?!  men alla e ju olika...
Här på förlossningen var det liksom annat lyse, tills det verkligen blir dags då, och lite mer dekorerat  varmare färger och såna saker... jaja egentligen är det skit samma men jag som sagt vill veta bara! 
skönt att det BARA är det du oroar dig för då   

jag oroar mig för allt ena dagen och iget den andra, mest för helt andra saker just nu fakltiskt som bilen och thomas jobb och huset och flytten och sånt...  enklare att ta på antar jag...

Fia : känner som dig att det ska bli skönt att se stället bara för att veta hur det ser ut.. känns som tryggare om allt inte är så nytt. 
Jummie: bb får man ju inte besöka men det är ju förlossningen man ska till!!
Missboss: vi har köpt vagn, väska, babysitter, barnvakt, sängkläder, kudde, bilbarnstol, kudde, skötdyna, snuggelnest, blöjhink, amningskudde, nappflaska, mobil..ja det var väl allt tror jag!! Vad har jag glömt???

jag har hittat massa underbara kläder som bebbe kunde ha till jul... om hon kommit ut då vill säga... har inte köpt några än... och så hittade jag , liksom bara snubblade över hur många underbara outfits som helst... antagligen ganska meningslösa att inhandla då man inte kommer ha ett hel matchat barn en hel eller halv dag men ändå... 
längtar som en gnu nu... 
ska förresten åka och se om en bilhandlare som har en för oss intressant bil kanske vill ha vår i inbyte imorgon ska bli kul! Nån som vet nåt om hyundai eller hur fasen det stavas? elatra isf?? både bra och dålig info är så välkommen

abby: oj skrev visst fel...naturligtvis är det förlossningen  det är det jag har pratat om iaf..hehe
  det är det jag har pratat om iaf..hehe

jummie: hörde av en tjej som fick för ngn v sedan att de inte släpper in besökare på bb här i umeå...