• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • FiaÅkotten

jummie nej men jag ville verkligen få hela det där kitet... får väl be om en aloe vera blomma eller nåt dem brukar ju inte heller framkalla allergiska reaktioner...

• Mjölk

Ja, min man (hihi) är superallergisk mot sk "korgblommiga" blommor, t.ex. solrosor, prästkragar o sådana som liknar dem. Men andra blommor som tulpaner går bra, bara de inte är för utblommade. Men jag förstår att de bannlyser alla blommor, man vet ju aldrig vad folk är allergiska mot. Fast en ensam ros kanske går bra?

• Missboss

Tror inte att man är så sugen på att få en massa besök uppe på BB inte så jag har inga problem med att de har de regler de har. De blivande mor och farföräldrarna får gott vänta till vi landat hemma och allt känns bra. Samma sak med alla vänner och dyl. Sen som jummie säger så om man får dela rum så räcker det med att deras karlar och ev syskon kommer att ränna där.

Fick hopp om förlossningen igår av en tjej som fick i juni. Hon var förstföderska och gick 2 dagar över tiden. Hennes värkar började på morgonkvisten vid fyra och hon hade inte speciellt ont av dem heller. Vid halv tolv så gick vattnet på hallgolvet och vid tolv så åkte de in. Hon var öppen 5 cm när de kom in och på en timme så öppnades hon de sista 5. Kl 14.00 var deras dotter född och hon sa att det gick hur bra som helst. Sprack inget och hon hade inte ens lustgas för hon vände masken upp och ned å sen gick det så fort så hon hann inte med. Det gav mig lite hopp iaf.. Fast jag börjar känna mig rätt lugn, det är som folk säger att man växer in i rollen. Sen fick jag veta att grannen i dörren brevid oss, att de ska ha i slutet av december. Skoj!!!

• Mjölk

Nån som vet någonting om förlossningspersonalen?

• Missboss

Har hört från kompisar som fått att det är både och. Både positiva och negativa saker men så är det ju på alla ställen. Skulle man få någon som man känner att det inte fungerar med så får ju karln säga att man vill byta Om man nu är så pass med att man kan uttrycka något sånt....

• Mjölk

Ja, man hoppas på att man får nån bra. Annars får min karl byta, han är bra på att prata!

• jummie

hehe börjar vi bli lite nervösa inför förlossnignen nu brudar??

Ni får väl pumpa mig o de andra som fött redan då vi fikar nästa gång..lite lättare att förklara öga mot öga!!

• FiaÅkotten

ojoj nu är det inte länge kvar... tills allt ska vara klart att packas in i lastbilen och jag slits mellan hopp och förtvivlan eller nja kanske inte såå drastiskt men nära på... hur skall allt få plats? VEM skall bära allt? ojoj... och så jobbar vi båda två tills på fredag och måste åka senast 12 på lördag...
    ska hinna byta bil innan också... överoptimistiska? njäe

SEN ska jag fixa bäbisrum och grejja och fixa och dona... och ta det luuugnt och kanske oroa mig lite för förlossningen men jag tror jag skippar det surt med besökarna och det men får väl åka hem nångång och ta blommor och besök då!

måste ut med min stackars hund men jag orkar inte gå i den jäkla trappan...

hur är er dag?

• Mjölk

FiaÅkotten: Här är det betydligt lugnare!
    Fast det var ju ett himla sjå när vi flyttade till Umeå 1 juni! Då anlitade vi en flyttfirma. Vi fick såklart packa allt. Det tog sin lilla (?!) tid, men vi fick nog med allt till slut. Skåpbilen som flyttkillarna kom med var nog i minsta laget o hade de blivit stoppade av polis så hade det definitivt blivit böter!!! Det var precis så att allt kom med! Som tur var så tog Daniel o jag flyget till Umeå (skönt). Det var verkligen ett bra val att inte köra själva o flytta allt själva! Dessutom är det ju bara jag som har körkort!

Hoppas det går bra för er! Ta många pauser! Ska ni köra lastbilen själva? Hoppas inte det! Hursomhelst: VÄLKOMNA TILL UMEÅ!

• FiaÅkotten

Mjölk hur stort hade ni? hade ni mkt grejjer? vi har inte såå mkt som tur är och vi har absolut inte ens i närheten av råd att anlita flyttfirma så vi skall köra själva eller ja först var det 2 kompisar som skulle hjälpa till att bära och att köra själva lastbilen men den ena har liksom lite nonchalant ignorerat att svara i telefon osv så jag räknar inte med henne längre (ny pojkvän och hennes helg med barnet och massa sånt) så det är en kompis som hjälper oss hade inte jag varit gravid så hade vi antagligen gjort det helt själva men nu MÅSTE vi ha hjälp. så jag kör väl mest bilen och sen får vi se vem som kör vad men det är det minsta problemet, själva åkandet och såå långt är det ju inte jag oroar mig mer för det där med bärandet och hur mkt jag får bestämma nu när jag inte kan bära... (är mkt för att göra saker själv) och att hinna iväg i tid och ska hunden och katten åka i samma bil eller varsinn??? vad blir lugnast? varsinn tror jag men jag vet inte... Jaja iväg kommer vi alltid men lasbilen ska ju dessvärre tillbaka hit till farsta också så vi har ju en viss tidsgräns....

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?