• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • jummie

abby: näe besökare förutom pappan o syskon är ej välkomna in på BB avdelnigen...men om man vill kan man ta lilla bebisen o möta upp ev mor o farföräldrar utanför glasdörrarna! Det finns två stolar där o så...

Svårt att beskriva men ni fattar när ni är där

• FiaÅkotten

får man inte ta emot besök på BB?? jag menar jag ville ju ligga i sängen och få besök med blommor choklad och beibskläder (och stora summor pengar men det hör mest till fantasin)

• jummie

Fia: hihi näe o blommor får du inte heller ta in på avdelningen

• abby78

fia: trist va.. men man får ta emot de kungliga i hemmet i stället!!

• Lisabettan

FiaÅKotten: Vi hyrde en elantra för något år sedan (typ 2002 tror jag). Den var helt ok att köra, men kanske lite litet bageutrymme tyckte vi (som åkte med massor av julklappar till tjocka släkten). Men det beror väl på vilken modell. Om du går in på konsumentverkets hemsida, www.ko.se, så står det väldigt bra om olika bilmodeller, vad för fel de brukar drabbas av och vad man skall tänka på. Antar att elantra också står där.

Missboss: Vad tråkigt med allt strul. Tur att ni får en ny resa!

• Mjölk

jummie: När du säger syskon, menar du syskon till det nya barnet då?
    Vad konstigt att man inte får ta emot andra besökare! Jag har besökt mina brödrar o resp. då de fick barn och min mamma var också med en gång! Det var i Stockholm resp. Ängelholm. Även i Helsingborg var jag o besökte min kusins sambo. Konstigt att det är så himla olika beroende på var man bor! Kan man inte klaga lite nånstans? Verkar ju inte bra alls i Umeå! Hoppas förlossningspersonalen är toppen!

• icaS

Det roliga med vårt BB är att om du ligger där och inte fått barn då får du ta emot besök.... men om du fött barn då får bara pappan och syskon komma... (min svärmor och svärfar fick komma in med smörgåstårta till oss dagen efter att Hampus är född (Peters födelsedag) i och för sig så har svärmor jobbar på Barn i en härrans massa år så hon kände dom som jobbade)

• jummie

mjölk: ja syskon till barnet alltså...

Trist när man ligger där men rätt skönt att det inte ränner en j-.a massa människor somman inte känner när man sitter där o föröker att amma för första gången!! Man delar ju rum med minst tre andra o det är ju bara skynken mellan..Amningen kan vara nog så stressande för en förstagångsföderska som det är o man vill nog inte ha publik då

• FiaÅkotten

jummie VAAA?? plastblomma då? bara en liten? nu blev jag besviken...

abby ja man får väl göra det...

Lisabettan åhå på så vis... bagageutrymme att jämföras med?? på ett ungefär bara...
    Tack ska gå in på sidan och kolla!

jag ville verkligen ha besök på BB... har också besökt rätt många som precis fått och det var aldrig problem... (i kalix mest) och dom fick blommor....

• jummie

Fia: ja en plastis tror jag går bra...kan ju inte vara många som blir allergiska mot dem!!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?