• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • FiaÅkotten

oh Tack förresten! för välkomnandet =)

• Missboss

Fia: Det enda jag säger är LYCKA TILL med allt för jag skulle inte vilja byta sits med dig. Tycker att det ska bli riktigt trevligt att ni flyttar upp

Jummie: Jag har varit skitskraj tidigare men nu känner jag lugnet när det gäller förlossningen. Andra har ju faktiskt fixat det innan mig (svårt och tro men men) så då kan ju inte jag vara sämre heller.

• jummie

Missboss: ja det är ju just det man får ha i åtanke..fasiken kvinnor världen över föder ju barn stup i kvarten o det går bra!!

Men jag tror ändå att en viss nervositet o ängslan är normalt för att inte tala om hälsosamt!!

• Missboss

jummie: Sant, det är ju ändå det största men genomgår här i livet Sen kan det vara rätt spännande och veta hur ens kropp fungerar och det här tror jag är det ultimata provet.

• Srattmoster

Mjölk: När jag skulle få Hugo (i fjol) så låg jag på förlossningen i 2 dygn kan man säga. Har bara goda erfarenheter av personalen där. De var jätte gulliga och trevliga. Jag gick ju i genom en del personal i och med att jag kom en söndag morgon och Hugo föddes sent på måndagkväll.

Tror at jag har fått ett åderbråck i ena ljumsken. Har jätte ont och det är just där ett blodkärl går. Stort och ömt. Ska försöka ringa till mvc i morgon från jobbet och rådfråga. Vill i varje fall prata med någon. Inte är det skönt att ha det där precis.

Ringde idag och beställde tid för gravidmassage. Så på onsdag ska jag få komma dit.
    Sedan börjar ju yogan på tisdag. Så det blir en härlig vecka.
    Har ringt försäkringskassan i fm och fått bekräftat ang havandeskapspenning. Jag blir ledig from 1 november. Ska bli skönt i och med att man har ett så pass tungt jobb där man är. Däremot så verkar vi inte få någon dagisplats till Hugo. Hade ju tänkt att få inskola honom innan nästa barn kommer. Man har rätt att ha honom 15 tim/v om man är hemma själv. Vi tänkte att i och med att han är så social och gillar när det händer grejer runt i kring honom så skulle det vara utmärkt.....men vi får se hur det blir. Har fått reda på via telefon som sagt att det inte blir något av det hela nu trots att han ligger på 1:a plats.

Nu ska jag nog gå i säng snart. Det är en arbetsdag i morgon ochså.
    Kram Srattmoster

• FiaÅkotten

Missboss förstår att du inte vill byta men det kommer gå bra ska bara bena upp saker och ting lite ja och så är det så jäkla dumt att man jobbar så olika tider. och så vill man ju hinna träffa alla en "sista" gång innan flytten också... men det går fiiint
    ska bli kul att komma upp nu...

• Missboss

Fia: Jo, det är ju ett stort steg ni tar. Å hamnar här uppe i stället.

• Mjölk

FiaÅkotten: Vi flyttade från en 2:a på 55 kvm och vi hade rätt mycket grejer, trots att vi slängde vår soffa o rätt mycket andra grejer. Städning+ flyttning+ flygbiljetter gick på totalt 8000:-. Min pappa hjälpte till med 6000:- så vi var väldigt glada för det!!! Och inte behövde vi köra tillbaks nån lastbil heller! Fast ni hade väl nån kompis som gör det? Vi hade tyvärr inga som kunde hjälpa oss med bärande o flytt så flyttfirma blev det bästa alternativet. Jag tycker INTE att du ska bära! Däremot kan du väl packa lite.

Sen när vi kom upp till Umeå så fick vi ju en 4:a på 101,7 kvm så vi behövde en hel del möbler! Myrorna är bra!

Srattmoster: Det låter ju bra! Förutom att det tog så lång tid med er Hugo då. Man är ju lite nojjig när man är förstföderska!

• Missboss

Mjölk: Jag ställer in mig på en maratonförlossning och blir det inte så är det ju kanon. Lika bra och ställa in sig på det värsta så dör man inte sen.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?