• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • bbpop

Srattmoster: "hyra hos NTF"

Tack för tipset! Vi har ju ingen bil så det där har verkligen kännts som en onödig utgift för oss. Vi vill ju ha möjlighet att åka bil med hela familjen när vi ska nånstans med nån som har bil så vi har ju varit inställda på att bli tvungna att skaffa en stol. Jätteskönt att höra att vi kan slippa den utgiften då!

• ana1979

God morgon!

Har vaknat efter en hemsk natt. Har haft sån halsbränna att jag inte ens kunde sitta, har fått stå periodvis. Ska aldrig äta chips och dricka coca cola före jag går och lägger mig igen...

icaS: Hoppas att det går bra på specmvc. Håller tummarna.

Jag kommer och fikar om jag inte är så trött. Ska till BM efter jobbet också och jag vet att min graviditetskropp brukar säga ifrån och vilja ha sin sömn på kvällen.
    Hoppas att jag hittade sista listan...

icaS
    sofia76
    AuroraBorealis
    Missboss
    abby78
    valtrina
    Ana1979?

• AuroraBorealis

Godmorgon alla. Hoppas ni haft en skön sovmorgon!!

Själv sitter jag på jobbet en lördagmorgon... Iofs på eget initiativ så jag skall inte klaga! Sambon jobbar helg så jag tänkte jag kan lika väl jobba jag med och bättra på mitt kompsaldo lite! Det kan ju behövas i framtiden... Fick kallelse till föräldrautbildningen igår. Tisdagar mellan kl. 8.00- 10.00 - SÅ URBOTA KORKADE TIDER !!! För egen del kan jag KANSKE fixa det (jobbar ju i Övik) men för sambons del är det nästan helt kört. Vad less man blir Har inte hunnit kontakta BM ännu men det måste väl finnas andra alternativ eller räknar de med att man skall kunna på dessa tider? Inte alla men MÅÅNGA jobbar ju faktist 8-17 måndag till fredag....

• FiaÅkotten

aurora de räknar nog med att man jobbar närmre för man har rätt att få ledigt från jobbet under den tiden... men visst är det dumt...

har varit på gandhi när vi var uppe i umeå för att vi båda älskar indisk mat det var ju gott men ingen wow känsla tyvärr (tyckte vi) men det finns väl bara den?

Idag ska jag åka till stan en sista sväng *snyft* kika runt lite kommer sakna stället ungefär lika mkt som jag inte kommer göra det men på så olika sätt det börjar nästan kännas lite vemodigt....

• Srattmoster

Har nyss kommit hem efter att ha varit på Dragonens invigning. Vi var dit bara pga att Bo Kaspers orkester skulle spela. Vårat favvoband. När de hade spelat klart bjöd de alla på tårta och kaffe/saft. Vi åt bara tårta. Kom ganska bra i kön som inte var så lång och tur var det för Hugo höll på vara trött.

För övrigt så har vi hunnit med att städa här hemma på fm. Känns så bra och fräscht.
    Till middag blir det paj. Vi fick över så mkt tacoköttfärs från i går så vi använder den till pajen.

Nu ska jag gå och läsa coh soffta lite. Känner mej ltie trött efter en arbetsam fm.

• Missboss

Aurora: Det var en av anledningarna till att jag bytta från ridvägen till Teg. Att de hade föräldrautbildningen så konstiga tider. På teg är det iaf på em från 15.00. Förstår att du lika gärna kunde sätta dig på jobbet om sambn jobbade, å komp kan man aldrig ha för mkt av.

Srattmoster: Jag tog världsrekord igår, var vaken till halv tolv *skrattar* Är så jämarns trött på kvällarna nu.

Fia: Jag hade aldrig varit där på Gandhi så jag kan inte jämföra med något

Jag har blivit förkyld igen *suckar* Bara jag inte får bihåleinflammation igen *skitskraj* Jag verkligen vägrar att åka på det igen

• FiaÅkotten

missboss huh? menar du? aldrig varit på annan indisk restaurang än gandhi eller? isåfall förstår jag ju för det är ju gott... jag har varit på ett antal olika så jag jämför helt klart... indira på bondegatan här i stockholm och den indiern på bussstatíonen i luleå är bäst hittills enligt mig

fyndade 2 amningsbehåar idag för dem stängerena HM på drottninggatan för renovering så halva priset på allt! dem 2 och ett par strumpbyxor till bebis för 145 spänn! underbart!
    det är vad priserna borde ligga på jämt tycker jag!

• Missboss

Fia: Precis, jag har aldrig varit och ätit någon annanstans... Det är gröt i hjärnan idag *suckar* Jag som varit så stolt över att gravidhjärnan har hållit sig bort men det kan jag inte säga längre

Precis såna priser ska det vara. Jag satt och räknade ihop allt som vi lagt ut på bebisen hittills, vagn och kläder och massa grejor så är det 7000 hittills. Inte så mkt

• FiaÅkotten

missboss åh jag vågar inte räkna efter hur mkt vi lagt ner antagligen mer än jag hade tänkt iaf... det är ju liksom ett tag kvar också....
    den där gravid hjärnan tror jag hållit sig ganska bra bara när det blir mkt som jag verkligen virrar till det, typ på jobbet

• Lisabettan

Halloj,
    nu när ni talar om indisk mat, vad brukar ni beställa för något? Jag är insnöad på chicken tikka masala, men det måste ju finnas fler goda rätter! Äter på en supersmarrig indisk restaurang här åtminstone en gång i veckan... mums...

Vet någon här något om modi vagnarna? Har sökt efter kommentarer, men de som kommenterar är oftast folk som köpt vagnen men inte använt den än. Jag vill ju åt förstahandsinformation från flitiga användare av modi vagnar...

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?