• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Humbla

Åh emma, är så glad för er skull!
    Livstid var ju väntar, inte så mkt annat dom kunde dömma till.
    Men blev så glad att dom även dömde till utvisning!
    Blev själv otroligt lättad att hon skickas ut ur landet, så kan inte föreställa mig hur det känts för dig!
    Kanske att det kan hjälpa dig i din kamp mot rädslan.

Jag hoppas att du kunde känna att max och saga fanns med dig när du läste domen.
    Nu är det bara en rond kvar, det fixar du!!
    Massa kramar från mig!

• Therese 1980

Styrkekramar till dig Emma!

Skönt att hon fick livstid...

• Minja

Emma: Jag hoppas att du känt alla energi vi skickat till dig idag....

Hoppas att du kan sova gott i natt och ser dina änglar dansa glädje dans med alla sina nya vänner * Rättvisan vinner alltid*

• Ullrikaa

Gud vad otroligt skönt att det blev livstid. Dina änglabarn är säkert glada. Jag lovar att dem alltid kommer finnas hos dig Emma. Dem är den som kommer skydda dig nu!

• snillis

Det betyder som det låter - livstid.

man kan dock bli benådad av Örebro tingsrätt som är den tingsrätt som prövar nådeansökningarna. Det måste dock ha gått MINST 18 år och dessutom måste det stå klart att risken för nya brott är helt obefintlig.
    M o M skrev 2008-10-14 12:58:26 följande:
    www.kriminalvarden.se/templates/KVV_InfopageG... står det:"Till skillnad från andra straff är livtids fängelse inte tidsbestämt."Vad betyder detta i praktiken? Att den dömde kan vara på fria fötter inom kort?
  • snillis

Det känns konstigt att säga grattis så det gör jag inte men jag hoppas att dagens dom ändå blir en vändpunkt för er och att ni nu kan släppa och gå vidare.

Visst, det blir säkert nya förhandlingar men det är sen. Släpp det nu och ta hand om varandra.
    Kramar från Umeå
  • mammyfine

M o M skrev 2008-10-14 12:58:26 följande:

www.kriminalvarden.se/templates/KVV_InfopageG... står det:"Till skillnad från andra straff är livtids fängelse inte tidsbestämt."Vad betyder detta i praktiken? Att den dömde kan vara på fria fötter inom kort?
    Hon kommer att få sitta inne minst 10 år i alla fall!

Emma: Skickar dig en STOR KRAAAAAM!!!
  • snillis

Nej, minst 18 år och sedan prövas det av domstol.

mammyfine skrev 2008-10-14 13:03:56 följande:
    M o M skrev 2008-10-14 12:58:26 följande:Hon kommer att få sitta inne minst 10 år i alla fall!Emma: Skickar dig en STOR KRAAAAAM!!!
Svar på tråden Mina två änglar