• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-10-16 21:55:43 följande:
    Jag håller med om att det vore en jättebra ide att du skrev eller åkte runt o föreläste el nåt...du talar och skriver så det griper tag i en och man får sig en tankeställare om vad man värderar i sitt liv, att man uppskattar sina barn o sin familj mera. Sedan så undrade du för ett tag sen va du skulle göra som sjukskriven..du kunde åka runt i sverige till alla oss som bara vill ge dig en stor stärkande kram :)Sedan undrar jag om det du sa i intervjun om att "hon" sagt att du spelade en biroll...har hon tilltalat dig direkt?
    Ja, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka runt o föreläsa. Om jag har något som folk vill lära sig av. Jag är glad om jag kan tillföra någonting. O jag e fullt beredd att tala om mina känslor....

Ang att hon sade att jag var en biroll. Nej hon fick frågan om hon skrivit om mig när hon skrivit "när du blir av*** av din ho**"
    Nej sa hon det hadde kunna vart vem som helt, det var ju inte för henne han lämnade mig utan för någon annan.
    Då frågade åklagaren "så det var inte Emma du syftade på"
    - Nej hon spelade bara en bilroll sade hon då.
  • Bellsam
    emmy840508 skrev 2008-10-16 21:59:22 följande:
    Jag har inte ångrat något i efterhand och jag tror inte jag kommer göra det heller. Det har vart självklart för mig hela tiden. Det har vart jätteskönt. Jag e nog öppen som person innan detta och jag fortsatte vara det.... jag hoppas jag inte har gjort folk illa pga det.
    Det tror jag absolut inte att du har gjort. Tror mer att du kan ha hjälpt andra människor som kanske har förlorat ett barn genom att läsa om dig. När man läser om dig så får man känslan av att du vet om att du får vara ledsen och att du visar det. Tycker det är jättestarkt av dig. Inte alla som vågar visa.
    Självklart ska du kunna visa och berätta i media om du känner att det är bäst för dig!
    "Grattis" till domen!
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 21:57:31 följande:
    De hadde en liten "dam" sem hadde en dam i sig och en till o en till... jag vet inte vad de heter men saga tyckte det var fruktaksvärt kul att hon kunde köra med tanten nera på lekterapin och få henne att plocka damen i och ur sig själv hela tiden.
    Ja, vad heter dom, rysk nånting? Jag vet vad du menar

Vad kul att dom ville ha lite grejer, då vet du att dom kommer till ett ställe där många barn får glädje av dom.
  • SandraS

Anki 82 skrev 2008-10-16 22:03:00 följande:

Jag blir både ledsen (för barnen) och glad (över vilken människa du är och alla fina minnen du delar) när jag läser här varje dag och sen efetråt så uppskattar jag allt som finns i mitt liv så mycket mer! De små problemen man tror sig ha blir ganska meningslösa och man ser vad som är viktigt. Som sagt bland alla tusentals inlägg här så finns du i mina tankar varje dag och ingen kommer nånsin glömma dig och dina barn!
    Jag känner precis så också, bara att jag är så dålig på att formulera mig i skrift tyvärr
  • emmy840508

Förra vecken var vi i magazinet där vi har alla våra saker. Jag rensade i barnens gosedjur. Jag fick fram Max stora krokodil som han älskade. Han hadde ofta med den till dagis och hadde när han vilade. Vi var ofta dåliga på att ta med den hem och då kom en av Max bästa kompisar på dagis ifatt oss och sa att vi glömt krokodilen. Hon var så klok o duktig och höll alltid reda på Max. Jag träffade hennes mamma häromdagen och frågade om det skulle vara någon ide att ge henne krokodilen. Hon har tagit det hemkt hårt att Max inte finns längre.
    Mamman tyckte det var en bra ide.
    Jag träffade dom på ett köpcentrum för yterligare någon dag sen och blyga lilla tjejen kom fram till mig och sa "jag vill ha den där, jag vill ha Max krokodil"
    Jag har tyvärr inte lätt för att släppa fram mina känslor bara sådär. Men när hon trottsade sig blyghet för Max skull så kom tårarna. Jag försökta dölja det så gott jag kunnde för att inte skrämma henne o sen satte jag mig ner och tackade henne för att hon ville ta hand om krokodilen åt Max.
    Hennes mamma berättade att hon ställer upp leksaker och gosedjur i sitt fönster vaje kväll ifall max skulle vilja komma o se dom.

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-10-16 22:03:40 följande:
    Ja, jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka runt o föreläsa. Om jag har något som folk vill lära sig av. Jag är glad om jag kan tillföra någonting.
    Emma bara så du vet, Du har redan tillfört så mycket till så många. Så tvivla aldrig på om du kan tillföra någonting!
  • Lingonflickan
    emmy840508 skrev 2008-10-16 22:12:05 följande:
    Förra vecken var vi i magazinet där vi har alla våra saker. Jag rensade i barnens gosedjur. Jag fick fram Max stora krokodil som han älskade. Han hadde ofta med den till dagis och hadde när han vilade. Vi var ofta dåliga på att ta med den hem och då kom en av Max bästa kompisar på dagis ifatt oss och sa att vi glömt krokodilen. Hon var så klok o duktig och höll alltid reda på Max. Jag träffade hennes mamma häromdagen och frågade om det skulle vara någon ide att ge henne krokodilen. Hon har tagit det hemkt hårt att Max inte finns längre. Mamman tyckte det var en bra ide.Jag träffade dom på ett köpcentrum för yterligare någon dag sen och blyga lilla tjejen kom fram till mig och sa "jag vill ha den där, jag vill ha Max krokodil"Jag har tyvärr inte lätt för att släppa fram mina känslor bara sådär. Men när hon trottsade sig blyghet för Max skull så kom tårarna. Jag försökta dölja det så gott jag kunnde för att inte skrämma henne o sen satte jag mig ner och tackade henne för att hon ville ta hand om krokodilen åt Max. Hennes mamma berättade att hon ställer upp leksaker och gosedjur i sitt fönster vaje kväll ifall max skulle vilja komma o se dom.
    Men så gulligt! Att hon ställer dem i fönstret. Barn är fantastiska, det är självklart för dem. Vi kan lära oss mycket av dem.
  • Anki 82
    Förra vecken var vi i magazinet där vi har alla våra saker. Jag rensade i barnens gosedjur. Jag fick fram Max stora krokodil som han älskade. Han hadde ofta med den till dagis och hadde när han vilade. Vi var ofta dåliga på att ta med den hem och då kom en av Max bästa kompisar på dagis ifatt oss och sa att vi glömt krokodilen. Hon var så klok o duktig och höll alltid reda på Max. Jag träffade hennes mamma häromdagen och frågade om det skulle vara någon ide att ge henne krokodilen. Hon har tagit det hemkt hårt att Max inte finns längre. Mamman tyckte det var en bra ide.Jag träffade dom på ett köpcentrum för yterligare någon dag sen och blyga lilla tjejen kom fram till mig och sa "jag vill ha den där, jag vill ha Max krokodil"Jag har tyvärr inte lätt för att släppa fram mina känslor bara sådär. Men när hon trottsade sig blyghet för Max skull så kom tårarna. Jag försökta dölja det så gott jag kunnde för att inte skrämma henne o sen satte jag mig ner och tackade henne för att hon ville ta hand om krokodilen åt Max. Hennes mamma berättade att hon ställer upp leksaker och gosedjur i sitt fönster vaje kväll ifall max skulle vilja komma o se dom.
    Å men gud nu rinner tårarna igen. Barn är ju så fantastiska och underbara!! Du är så fin Emma som tänker på alla andra. Hoppas du inte glömmer bort dig själv! men som du säger så hjälper det dig med att prata om allt och hjälpa andra. Det är det som gör dig till en sån fin människa!
  • SandraS
    Jag förstår att tårarna kom, dom rinner som ett vattenfall här nu. Tänk vad den krokodilen kommer att betyda mycket för henne.

Du kanske ska berätta för henne att när solen och månen syns samtidigt så är det nog Max som säger hej!
  • Fru Brastad

Tårarna rinner...så fint,max kan hälsa på sina gosedjur*ler*
    Så fint av dig att ge henne krokodilen,emma.

Svar på tråden Mina två änglar