• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Fru Brastad

ÅÅ så fin den är! Från och med nu kommer jag förknippa den med dina små fina barn när jag hör den. jag förstår inte att du orkar,du är så otroligt stark,en riktig förebild

emmy840508 skrev 2008-11-05 19:58:47 följande:

">

" target="_blank">

Låten vi hadde på barnens begravning....
  • emmy840508
     Emty Room är juen låt om olycklig kärlek igentligen, Men den säger mig så mycket. .... Ibland har jag lättare att ta till mig en låt om jag läser texten samtidigt. Så här kommer den.
  • emmy840508

Oj, det försvann lite.... Ibland har jag lättare att ta till mig en låt om jag läser texten samtidigt. så här kommer den.

• emmy840508

Sitting here alone with my memories Staring at a picture of you and me They say I look fine but if walls could talk They?d tell you all about how much I break apart I think we were right but we did it wrong Every since you left me I just can?t go on No I can?t even read the news today ?Cause everything reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty room I never realised it could make me cry To hear the children laugh and play outside A walk in the park shouldn?t be that bad But everything without you seems to make me sad I thought we were good we were meant to be The way it turned out is still a mystery No I can?t even read the news today Reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon And to sail across the sky alone Forever trying to find its home I can?t believe I have to say I don?t know where you are today Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon Empty room Empty room

• 2Barns Mamma

en helt underbar låt!! Ta hand om er!

emmy840508 skrev 2008-11-05 21:41:24 följande:
    Sitting here alone with my memories Staring at a picture of you and me They say I look fine but if walls could talk They?d tell you all about how much I break apart I think we were right but we did it wrong Every since you left me I just can?t go on No I can?t even read the news today ?Cause everything reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty room I never realised it could make me cry To hear the children laugh and play outside A walk in the park shouldn?t be that bad But everything without you seems to make me sad I thought we were good we were meant to be The way it turned out is still a mystery No I can?t even read the news today Reminds me of yesterday Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon And to sail across the sky alone Forever trying to find its home I can?t believe I have to say I don?t know where you are today Empty room Empty heart Since you?ve been gone I must move on Empty space Lonely days My life goes on Just like the moon Empty room Empty room
  • Fru Brastad

den är verkligen så fin och jag kan förstå hur du tänker...*kram till dig*

• SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-05 21:15:55 följande:
    ååå, Musikalerna var helt underbara.Det e defenetivit värt pengarna att åka ända till London för att se dom. När vi kom ut från mamma mia sa vi "inget kan slå detta" det var en otroligt fin historia. De var otroligt duktiga att sjunga dansa spela teater ALLT! Föreställningen slutade med att publiken stod upp o jublade och dansade med till musiken.Dirty dancin var också en otrolig upplevelse! Jag har ju sett den ca 30 ggr på video. Så det var en otrolig upplevelse att se den "live". Det var samma söta historia som utspelar sig i filmen och slutet ska vi inte prata om! Det var så man fick rysningar när han lyfter upp henne i slutet. Så nej inget kunnde slå mamma mia historien och inget kan slå Dirty Dancing just för att det är Dirty Dancing.
    Jag rekomenderar starkt att har man tid och råd så ska man åka dit. Man ångrar inte upplevelsen en sekund.
    Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att komma iväg och se dom! Vad handlar Mamma Mia om, är det typ samma som filmen?

Dirty Dancing är juh en riktig kultfilm, jag älskar den!
  • xxmeyaxx

Jag förstår verkligen varför "Empty Room" valdes. Det är verkligen en jättefin låt och den får en att verkligen tänka efter. Personligen gillar jag även denna:
    ">

Min extra hjärna försvann. Den rann ut med bröstmjölken. Tuttarna är tomma nu. Damn!
  • SandraS
    Den är jättefin! Förstår att ni valde den.
  • idisb

emmy skönt du haft det bra i eng, är där ofta och är min läkande stad, och förhoppningsvis min hemstad snart och mitt ex går med på det. det är det små stunderna som gör det

Svar på tråden Mina två änglar