• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Fru Brastad

Max,beskyddaren...Så rörd jag blir!

emmy840508 skrev 2008-11-23 14:47:40 följande:
    Jag ska ta kort på min hylla som jag har gjort till en liten minneshylla här hemma. Där brinner det ljus ofta. Jag vägrar blåsa ut ljusen, så jag har fixat två djupa värmelyktor så de kan brinna klart även fast vi går o lägger oss. Det känns så dumt att blåsa ut Max el Sagas låga. Det som är konstigt, är att Max ljus brinner ALLTID längre än Sagas.... Jag har försökt att hitta en förklaring, men jag behöver nog ingen, jag föreställer mig varfrö det kan vara så istället. Max var ju två är äldre.... el, han är alltid vaken längre än Saga för att se till att hon somnar tryggt.
  • UngMorsa

Såg nu när jag kollade på barnens grav att Saga och min son delar födelsedag.
    Det ska jag tänka på när Kevin fyller år så kan vi fira Saga då också. Max också såklart, i efterskott.

Kram

• Helena77

Tänker på er som så ofta...här i Uppsala har det snöat massor hela dagen.Antar att det gjort det runtom i landet och då även i Arboga såklart.
    Antar att Max och Saga har ett riktigt snöparty och passar på att dela med sig till oss andra;)

När jag varit inne på minnessidorna har jag sett att Saga hade en jättefin overall på nåt kort och en sådan har jag köpt till våran dotter i år.

Kramar i mängder till er/Helena

• Filips mamma81

fin sida du har, tänker på dina barn.. De va allt ja ville säga.
    kram från Hanna o hennes lille hjärtesjuke prins Filip.

• JohannaMatt

Så skönt att du fick veta hur de hade det där på sjukhuset. Ännu en bit i pusslet. Man tycker ju att det borde finnas någon på sjukhuset som kunde svara på alla frågor...även att du får ut journalerna så är ju journaltexter väldigt korta och sakliga. Om någon som var med hade kunnat berätta, hur de blev omhändertagna, vilka känslor personalen hade, om det hände nåt specielllt (som inte hade med det medicinska o göra) så att du fick hela bilden. Jag tror faktiskt att ansvarige läkare är skyldig att sitta o gå igenom journalen med en om man vill. Och det tror jag är bra, så de kan förklara varför de gjorde si eller så.

Nej, nu är det inte så långt kvar, men ni klarar det! Ju förr det drar igång så att ni kan få det överstökat. Så att monstret låses in för alltid.

Många ljus brinner för er. Det är så på pricken det du skrev om att alla kan göra något..man gör det man kan, även om det är det lilla, för att hoppas på att kunna värma en liten del av ditt/era hjärta/n. Kramar//Johanna

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • Tingeling73

Två ljus är det tänt för max och saga i många hem,här kommer två till.
    Ta väl hand om er Emma,många varma kramar önskar jag er.

• Lingonflickan

Emma: Vad skönt att du fått veta hur de tog hand om dina guldklimpar. Blir varm i hjärtat över den respekt de visades och hur man inte bröt syskonbandet. Det är ett väldigt starkt band mellan dem, inte ens döden skiljde dem åt. Men jag önskar ändå så det värker att Saga kunnat hjälpa Max att orka kämpa lite till. En del av mig bara vägrar acceptera/inse att de inte finns mer.
    Hur mår du mitt i alltihopa? Hinner du med i takten nu när det snurrar fort? Kommer nog inte få mycket gjort den dagen du ska höras, kommer bara tänka på dig och be för dig. Och måtte de bara, som vi, förstå att du visst kan minnas det som hände. Du var ju där, vad mer behöver de till bevis?

Kramar
    MiS

• Vitulina
    Svar på #2695
    Då kommer det en på posten. Hade barnen några favoritfärger? För om de färgerna finns i min påse kan jag göra hjärtat med de färgerna.
  • Ztampe

Tycker det var en fin ide med pärlplattan.
    Kommer tänka på er under rättegången och hoppas att monstret får ett ordentligt straff och att ni sen kan få lite ro.
    Kramar i massor till dig Emma och även till alla andra som stod dina barn nära.

• malinagirl
    emmy840508 skrev 2008-11-23 14:43:06 följande:
    Det är så otroligt fint med alla ljus här. Villken otroligt initiativ av er. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.... E det inte så m,an säger? det stämmer så otroligt bra. Jag kommer bära med mig er i hjärtat genom nästa prövning... Jag har fått kontakt med en tjej här på familjeliv, jag vill ej röja hennes namn för jag vet ej om hon vill gå ut med vem hon är. Men hon hadde möjlighet att tala om för mig hur Max o Saga hadde blivitr omhändertagan på sjukhuset de kom till inför visningen vi skulle gå på. De hadde bestämmt sig för att inte dela på dom alls, så de fick ligga på samma bris, hand i hand, från att de kom till om tills de lämnade sjukhuset. Mer kan ju inte hon berätta, eftersom hon inte vet hur det blev sen. Men jag blev så varm, det var som ett plåster på ett blödande sår att få veta att de blivit så respektfullt behandlade hela tiden, o att de vart tillsammans, nära nära. Hon har svarat på alla mina frågor angående en visning och jag e så tacksam att jag fått denna chans att få svar, det är så mycket lättare att gå vidare. Att veta att mina barn, fick vara barn, in i det sista gör mig så lättad....
    Vad fint...Jag kommer aldrig glömma detta, det har etsat sig fast för alltid. Dina fina ungar.
Svar på tråden Mina två änglar