• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ula

Så fina syskonen är, storebror och lillasyster.

Tänder ett ljus för dig och barnen.

// Kram

• Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-24 20:17:32 följande:
    Nu har jag lagt in en bild på en hylla jag fixat här i mitt vardagsrum. I ramen med bilden på barnen finns deras små små tofflor som min farmor stickade åt dom när de var små bebisar. De var båda ganska kalla om fötterna, så de är väl använda. I änglaskålarna som står på sidan på deras respektive sida, finns deras dopband. Korten som står uppställda bakom hängde utanför huset under lång tid. Likaså änglarna som händer under hyllan. Det är en rosa och en blå ängel. De bär på varsit hjärta i trä, som det står Max o Saga på.i Korten står detMax:Det finns en makalös plats, men inte är den här.För vad vore himlen utan stjärnor som du- MAXGrattis på din 4-års dag.Saga:Vid himlens port står det tofflor på rad.När barforta Saga och Max hand i hand går på molnpromenad.Ni vackra stjärnor lyser upp vår väg.Gratts Saga på din 2-års dag.Jag vet vem korten e ifrån, om denna vill att jag ska tala om det så gör jag gärna det. Men annars får det bli våran hemlighet.På hyllan står det två lyktor som jag tänder jämmt jämmt. Men jag kan inte med att släcka dom. Så de lyser ibland hela nätterna.
    Det låter så otroligt fint! Tårarna kom när jag läste de fina orden till barnen, Låter som en väldigt vacker minnesplats för barnen, att tända ljusen och sitta och le åt minnen, och även gråta intill när de stunderna kommer.
    Kram!
  • Humbla

Såg bilden på minneshyllan nu, så nu behöver jag inte föreställa mig den, återigen tack för att du delar med dig! Det är så värmande inombords att få ta del av dig och dina underbara små änglar. Minneshyllan var så varm, så kärleksfull, så fin, svårt att beskriva i ord!

• Lingonflickan

Jag finner inga ord ikväll Emma, vill bara sända en cyberkram och tala om att jag tänker på er.
    Det gör ont i hjärtat när jag tänker på er, men jag vill inte sluta göra det ändå.

• månälva

Hej Emma! Vad fint du har gjort! Tack för att du låter oss ta del av dina barn! vet du, det är först nu jag kan öppna den här tråden utan att bryta ihop. Fortfarande känns allt fruktansvärt och helt absurt, men nu är det så mycket kärlek och värme och det har börjat smälta in att två små oskyldiga barn blivit berövade sina liv på ett så fasansfullt sätt. Ni har blivit en del av min vardag fastän vi aldrig har träffats och troligen aldrig kommer göra det heller. Jag kommer följa den här tråden så länge du orkar med den och nu vill jag ge dej en varm stor kram så du får lite styrka inför allt jobbigt du har framför dej. KRAM!

• JohannaMatt

Känner också att det har varit som en process sedan jag började följa dig här i tråden. I början grät jag också varje gång jag var här inne. Men nu känns det som om man börjat få svar, kan fortfarande inte riktigt fatta att detta är sant men, alla frågetecken som dök upp när detta hände har börjat att rätas ut. Det är också en sådan tröst att man vet  hur älskade barnen är. Och vilken underbar familj de har. Att deras liv här på jorden blev så lyckliga som de bara kunde bli. Innan så, när jag såg någon rubrik om er i tidningarna, så kom det som ett slag i magen. Nu kan man tänka på allt du berättat, alla fina minnen och så väger det upp lite. Så fin hyllan är! Och dikterna till barnen också.

Kram//Johanna

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • sweedy

Så fin hylla, och så vackert skrivet.

Här brinner ljusen för dina änglar.

• Tibertius

Hej Emma,

En sån fin hylla, och så vackert skrivet..Tack än en gång för att vi får vara med här och dela minnet med dig efter dina vackra barn! Jag har aldrig träffat dom men ändå är de så levande i mitt minne. Det finns stunder när jag nästan får panikångest av att tänka på det hemska du och din sambo och barnen råkat ut för, vid de tillfällen vill jag nästan glömma..Det är samma känsla som när man önskar riktigt mycket att det bara är en ond dröm. Dina barn är för alltid etsade i mitt och många andras minnen!

Här brinner också ljusen för de små änglarna!

Kram

Svar på tråden Mina två änglar