• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-24 19:15:04 följande:
    Mrs Arvid - vilken fin dikt, det är. Jag har oxå läst den nånstans, men aldrig hela. Den stämmer ju så bra. Emma- jag drömde om er inatt. Jag fick ett sms av dig drömde jag, och så var Max med i drömmen.Ni är med mig dygnet runt .:) Hoppas att du inte mår allt för dåligt nu innan Hovrätten. Men hur skulle du kunna låta bli? Att sitta i samma rum som det monstret och behöva dra allt igen..det enda positiva som kunde komma ur det var att det kommer fram nåt nytt så du får ytterligare en bit i ditt pussel. Kan straffet skärpas ytterligare eller har hon fått det högsta som går nu av Tingsrätten? Tänker på er, kram//Johanna
    Hejsan! Vad fin dröm du hadde. Jag e glad om jag kan påverka er i era liv, som i drömmar o liknande om det är positivt. Är det åt det negativa hållet så skulle det inte kännas lika bra.

Hon har fått högsta straffet av tingsrätten. Så mer än så kan hon tyvärr inte få. Det jag hoppas på nu är samma utgång i hovrätten. jag vet ju att det var hon, men jag kan inte på något sätt bevisa det.

Tack för att du finns med mig här
  • Måne och Sol

Vill lämna lite ljus i tråden.

• JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-11-24 19:21:00 följande:
    Hejsan! Vad fin dröm du hadde. Jag e glad om jag kan påverka er i era liv, som i drömmar o liknande om det är positivt. Är det åt det negativa hållet så skulle det inte kännas lika bra. Hon har fått högsta straffet av tingsrätten. Så mer än så kan hon tyvärr inte få. Det jag hoppas på nu är samma utgång i hovrätten. jag vet ju att det var hon, men jag kan inte på något sätt bevisa det.Tack för att du finns med mig här
    Ditt minne är ju bevis nog. Varför skulle du vilja att någon oskyldig blev dömd, det skulle ju leda till att den skyldiga gick fri..jag förstår inte att någon kan tvivla på ditt minne.

Det är nog naturligt att du börjar fundera så kring döden. Man undrar ju...och förhoppningsvis får man svar en dag oxå!
    Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • faster

vad glad jag blir då jag kommer in o ser att du lyse grönt
    är så mysigt då komer du liksom lite närmare...

• lillamuan

hej emma!
    var hemma hos min pappa i torsdag för att lämna lillan där. jag o sambon skulle till paris! men iallfall.. berättade för honom om allt du berättat i tråden. när jag berättade om modiga,tappra max som hade kravlat i hallen såg jag att in pappa fick tårar i ögonen... har ALDRIG sett pappa gråta! min fina starka pappa!
    med detta vill jag bara säga, du berör emma du och dina vackra barn berör! vi skall ALDRIG glömma! ALDRIG

• Tuvalisan2

Det går inte ens förstå vad du gått igenom... Det är inte ens någon idé att försöka sätta sig in i att förstå, för det är så ofattbart, men du är så stark... Massa kramar

• emmy840508
    lillamuan skrev 2008-11-24 19:46:08 följande:
    hej emma!var hemma hos min pappa i torsdag för att lämna lillan där. jag o sambon skulle till paris! men iallfall.. berättade för honom om allt du berättat i tråden. när jag berättade om modiga,tappra max som hade kravlat i hallen såg jag att in pappa fick tårar i ögonen... har ALDRIG sett pappa gråta! min fina starka pappa!med detta vill jag bara säga, du berör emma du och dina vackra barn berör! vi skall ALDRIG glömma! ALDRIG
    tack för att du berättar för mig, men också för att du för minnet av barnen vidare genom att själv tala om det muntligt.
    Hälsa din pappa från mig att det är helt okej att gråta, att det visar hur stark han e som människa.
  • Triss i Damer
    emmy840508 skrev 2008-11-24 20:00:11 följande:
    tack för att du berättar för mig, men också för att du för minnet av barnen vidare genom att själv tala om det muntligt.Hälsa din pappa från mig att det är helt okej att gråta, att det visar hur stark han e som människa.
    Absolut. Det är helt okej att gråta. Man kan inte annat än gråta när man hör denna förfärliga historia. Ännu en gång måste jag påpeka hur otroligt orättvist livet kan vara ibland och hur otroligt stark du tycks vara. Vi finns här och stöttar dig. Du och dina underbart söta barn kommer alltid ha finnas i mitt minne.
  • emmy840508

Nu har jag lagt in en bild på en hylla jag fixat här i mitt vardagsrum.
    I ramen med bilden på barnen finns deras små små tofflor som min farmor stickade åt dom när de var små bebisar. De var båda ganska kalla om fötterna, så de är väl använda. I änglaskålarna som står på sidan på deras respektive sida, finns deras dopband.
    Korten som står uppställda bakom hängde utanför huset under lång tid. Likaså änglarna som händer under hyllan. Det är en rosa och en blå ängel. De bär på varsit hjärta i trä, som det står Max o Saga på.

i Korten står det

Max:
    Det finns en makalös plats, men inte är den här.
    För vad vore himlen utan stjärnor som du- MAX
    Grattis på din 4-års dag.

Saga:
    Vid himlens port står det tofflor på rad.
    När barforta Saga och Max hand i hand går på molnpromenad.
    Ni vackra stjärnor lyser upp vår väg.
    Gratts Saga på din 2-års dag.

Jag vet vem korten e ifrån, om denna vill att jag ska tala om det så gör jag gärna det. Men annars får det bli våran hemlighet.

På hyllan står det två lyktor som jag tänder jämmt jämmt. Men jag kan inte med att släcka dom. Så de lyser ibland hela nätterna.

• Humbla

">

en underbart fin låt som jag vill förmedla till dig.
    Hittade den ikväll när jag var inne och kollade runt på youtube och tänkte på max och saga.

Många kramar Marie

Svar på tråden Mina två änglar