• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508

Nu har jag uppdaterat barnens minnessidor också med både text i bloggen och kort i albumet. Jag visar barnens rum.... jag vet att barnen velat visa upp sina rum för hela värden, därför kändes det så rätt. Även fast det var lite stökigt. Korten är tagna efter händelsen av mig, för att bevara lite till av de små.

• Baba Screetch

Håller med de andra, så fint du gjort det

Nu har alla våra ljus tagit slut här hemma så jag MÅSTE köpa fler... tänk att jag gjort av med tre stora påsar redan

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • faster

Tack snälla för att vi får se hyllan.har haft en bild i huvet men nu är en verklig...kram

• emmy840508

Jag tittade på kortet jag tagit på minneshyllan. Jag e inte bra på att ta kort, så det var ett tappert försök av mig. Men jag använde nog för stark blixt. Det ser så mycket mysigare ut i verkligheten. Jag har bara ställt upp några få  saker än så länge. Det kommer bli fler så småningom. Jag har en hel låda med saker som kommer från barnen. Så det kommer nog bli fullt på hyllan tillslut.

• JohannaMatt

Minnessidorna berör så djupt..bilder säger ju mer än ord. Två rum som ser ut som barnen snart ska komma tillbaks o leka...nu faller tusen tårar för de vackra änglarna. Säkert har de massa fina saker att leka med där de finns idag också. Molnbollar och stjärntrumpeter...Små änglar - jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har det bra där ni är. Och fortsätt hälsa på  er mamma och familj! Natti natti

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • Ztampe

Så vackert det var på Max och Sagas hylla.
    Tror nog att du kommer fylla på efter hand när du känner att det känns rätt.
    Gör själv det nu med Emils minnesvägg.

Visst blir man så varm i hjärtat när man ser att det är fler som tänker på barnen.

Vill bara tala om att dina barn har fastnat i mitt hjärta och jag tror att det finns många på den andra sidan som tar hand om dina små tills den dagen kommer då du återförenas med dom.

Kramar till dig och dina nära
    /Laila

• Humbla

Tittade på bilderna på barnens rum, så otroligt mysigt ni hade gjort åt dem!
    Log när jag såg dem, men sekunden efter kom ett hugg i magen, jag blev så vansinnigt arg och ledsen också men försökte trycka bort den känslan.

Arg över att någon tror sig ha sig rätt att avsluta någons liv på jorden, vansinnigt arg på att "det" som jag inte ens vill nämna vid namn trängde sig in i erat hem, eran fristad. Jag blir så otroligt ledsen när jag tänker på det. Tankarna gick så, men efter en stund hade jag lyckats slå bort de tankarna hjälpligt och bara tänka på max och saga som du berättat om dem, såg alla små personliga saker i rummen och log stort åt att max såklart ville ha byggare bob på tavlan:)

Tänker på er varje dag, underligt nog mest på kvällarna, då rör mina tankar och värme er speciellt. Många kramar Marie

• Mallan76

Jag håller med JohannaMatt
    Har också tittat på bilderna och blev djupt berörd, kan inte hålla tårarna tilbaka...
    Två barnrum, som nu ekar tomma. Som nyss sjöd av liv och nu är helt tysta...
    Har lyssnat på sången som Humbla skickade en länk till:
    "Inte ett enda barn fick förgäves liv nån gång..." sjunger Carola.
    Och jag tror på det. Max och Saga gav så mycket glädje, och ger så mycket glädje. Deras livshistoria har lärt mej så mycket och fått mej att tänka till. Att mer ta tillvara på tiden jag har med min 4-åriga son och 2-åriga dotter. Jag tycker nog jag kramar dem lite mer nu än förut...Och i natt får de sova tätt intill mej. Tack Saga och Max för den insikten.

• faster

Emma,hoppas att du är kvar här...skrev till din syter o hon skrev så fint tillbaka..hon är rädd att hon sårade mej..vill du var jättegullig o förmedla till henne att jag absolut INTE är sårad tvärtom oerhört rörd!!
    Hon hann logga ut innan jag hann skriva så jag vill bara ej att hon går o tänker på det lr så....vet hur det är när man e skör...tar så lätt vid sej lr så...hoppas du ej hunnit logga ut..
    stor varm Kram till dej.

• Baba Screetch

Vill bara kpoiera in min text jag skrev till din syster, för även du måste ju få läsa om min lilla tanke jag fick

JAg skulle vilja flika in vad gäller "årets kvinna"

JAG tycker vi ska nominera er allihopa till årets familj för ni förtjänar det allesammans, tänk om det hade funnits nå´t sånt.

Emma som årets kvinna, och alla ni tillsammans som årets familj.

All den kärlek och det ljus i det mörkaste mörker som ni sprider är så ofattbart underbart!
    Jag tror ni fått sååå många människor att verkligen stanna till i vardagen och tänka efter en extra gång!

Jag tycker ni alla förtjänar det!

För mig kommer ni för alltid att vara årets familj!  

Många kramar till er alla!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
Svar på tråden Mina två änglar