• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

Tack o lov att du fanns kvar här....vet av egen erfarenhet hur det kan vara..
    Självklat finns jag här för er o kommer så göra för alltid.
    Sov gott du med stor varm Kram

emmy840508 skrev 2008-11-24 22:46:34 följande:
    Jag fick ett svar.... hon blev jättelättad. Hoppas du sover gott inatt. ta hand om dig o tack för att du finns här med oss
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-24 22:39:09 följande:
    Var inne på barnens sidor och läste det du skrivit i deras blogg. Dristade mig sen att kika in i rummen men kände mig hemsk, som jag snokade där jag inte hör hemma. Förlåt, det är inte min mening att göra det. Jag vet inte varför jag kikade, kände att jag kanske gick för långt. Jag känner mig lite... är ingen hyena så förlåt mig snälla du.Blev så berörd av det du skrivit och av rummen att jag kan inte hålla borta tårfloderna. Loggar av för ikväll.
    Men snälla vän, jag blir glad att ni vill titta in på bilderna jag lagt upp på minnessidan. Barnen hadde också blivit glada, det är jag helt säker på, de älskade att visa upp sina egna rum för alla som kom på besök. O ni är ju på besök, i mitt liv. Så besök mer än gärna det jag väljer att lägga upp.
  • MonaLisa74

Emma, Jag skrev ett inlägg för länge sedan där jag skrev om en händelse med min mormor som kom till mig i drömmen och tröstade mig. Jag är så glad att även du fått drömmar om Max och Saga så att du får känna dom ännu närmare. Jag är här inne varje dag och läser men har inte skrivit sedan mitt första inlägg. Man blir alldeles varm av allt det fina du skriver och det fantastiska stödet du får. Jag är så tacksam för att vi får lov att åtminstonde försöka lindra några gram av din tunga börda och få vara med och bevara dina barns minnen. Hela denna händelse chockerade mig otroligt mycket och jag har ofta (innan jag började läsa här om dig och barnen och sett de otroligt fina bilderna på minnessidorna) fått ont i magen så fort jag läst om er. Det har jag inte längre. Istället dyker de andra bilderna upp. Som när Max sitter och äter frukost hos mormor. Då blir jag alldeles varm inombords. Tack för att du delat detta med oss och låter oss älska dom lite vi också. Man kan inte göra annat. Jag delar din sorg Emma, jag är så otroligt ledsen för eran skull och jag vill att du ska veta att jag tänker på dig och dina barn ofta, ofta i de mest vardagliga situationerna. Den kärlek som ni delade lever med andra ord kvar och sprider sig som ringar på vattnet runtom, driver bort mörkret och blir istället större och starkare. Ta hand om dig Emma, var snäll mot dig själv och fortsätt lyssna till ditt inre. Skickar dig en jättekram!

• pilliss

Tittade precis på bilderna av barnens rum. Och tårarna började rinna på mig.
    Tänkte på att barnen lekt där inne och att de lämnat sakerna så innan den hemska och ofattbara händelsen.

Jag är välsignad med 3 jättegoa pojkar. Och jag kan inte ens föreställa mig smärtan och saknaden du måste känna Emma... Jag tänker ofta på er och jag är här inne dagligen och läser.

Jag beklagar det som hänt. Tycker att du är så otroligt stark.

Många varma kramar// Pernilla

Carpe Diem.....
  • emmy840508

God natt och tack alla ni som finns här inne och följer mig genom allt. Jag e så imponerad över att ni orkar och vill. Det värmer i hjärtat var dag jag går in här. Lite som medicin mot allt som gör ont.

• AngelicaF
    emmy840508 skrev 2008-11-24 23:13:32 följande:
    God natt och tack alla ni som finns här inne och följer mig genom allt. Jag e så imponerad över att ni orkar och vill. Det värmer i hjärtat var dag jag går in här. Lite som medicin mot allt som gör ont.
    Vi är alla imponerade över hur DU orkar. Emma, du är den starkaste person vi vet !

Förresten, tack för trevlig samtal på msn

Ta hand om er och hälsa f.d granne T och hans familj !

• memini
    Jag har läst här i några veckor, men inte skrivit nåt... Vad skriver man??? Jag har ingen aning... Du får ursäkta mitt lite udda inlägg... Men lider med er, eller vad man nu säjer...
    ღ♥ Emma & Julia ♥ღ
  • faster

Emma min kära Emma...
    vill att DU ska veta att du är min medicin!!
    Ta hand om dej o stor kram.natti,natti.

• nudelbumsan

Emma, jag har skrivit en dikt till dej om dina fina barn..

Mina barn mina älsklingar små varför försvann ni så snabbt?
    När ni dog så blev allting svart!

I mej själv & i alla andra
    varför kunde ni inte stanna?

Den dagen
    fick jag redan svaren

en vuxen människa tog mina barns liv

Jag älskar er så
    Mina älskade små

Era ögon glittrade
    så fort ni fnittrade..

Jag kommer aldrig glömma den tiden ni fanns här på jorden
    så snälla lyssna på dom här orden