• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    faster skrev 2008-11-24 22:21:50 följande:
    Emma,hoppas att du är kvar här...skrev till din syter o hon skrev så fint tillbaka..hon är rädd att hon sårade mej..vill du var jättegullig o förmedla till henne att jag absolut INTE är sårad tvärtom oerhört rörd!!Hon hann logga ut innan jag hann skriva så jag vill bara ej att hon går o tänker på det lr så....vet hur det är när man e skör...tar så lätt vid sej lr så...hoppas du ej hunnit logga ut..stor varm Kram till dej.
    Jag lovar att skriva ett sms till henne på en gång!!!! tack för din omtanke.
  • AngelicaF
    Baba Screetch skrev 2008-11-24 22:25:19 följande:
    Vill bara kpoiera in min text jag skrev till din syster, för även du måste ju få läsa om min lilla tanke jag fick JAg skulle vilja flika in vad gäller "årets kvinna"JAG tycker vi ska nominera er allihopa till årets familj för ni förtjänar det allesammans, tänk om det hade funnits nå´t sånt.Emma som årets kvinna, och alla ni tillsammans som årets familj.All den kärlek och det ljus i det mörkaste mörker som ni sprider är så ofattbart underbart!Jag tror ni fått sååå många människor att verkligen stanna till i vardagen och tänka efter en extra gång!Jag tycker ni alla förtjänar det!För mig kommer ni för alltid att vara årets familj!  Många kramar till er alla!
    Bättre idé kunde ingen komma med ! Var nominerar man?
  • faster

Tusen tusen tack!!vilken tur att du var kvar...hade ej kunnat sova annars..känns som om man känner er nu litegrann lr hur jag ska säga vill ju bara väl..kram

emmy840508 skrev 2008-11-24 22:32:11 följande:
    Jag lovar att skriva ett sms till henne på en gång!!!! tack för din omtanke.
  • Annastar

UNDERBARA bilder, blir så RÖRD dessa små fina barn, åhh. Jag hade en så hemsk dröm inatt, att jag förlorade min lilla tjej. Och detta fick mej att må SKIT, och det var bara en dröm. För dej är det verklighet! Jag tycker så SYND om dej, som inte har dina små att krama o pussa på. Det måste va totalt overkligt! och hemskt. usch. Beundrar dej emma..

♥Tindra 060925♥
  • Lingonflickan

Var inne på barnens sidor och läste det du skrivit i deras blogg. Dristade mig sen att kika in i rummen men kände mig hemsk, som jag snokade där jag inte hör hemma. Förlåt, det är inte min mening att göra det. Jag vet inte varför jag kikade, kände att jag kanske gick för långt. Jag känner mig lite... är ingen hyena så förlåt mig snälla du.
    Blev så berörd av det du skrivit och av rummen att jag kan inte hålla borta tårfloderna. Loggar av för ikväll.

• Annastar

menar du bilderna på barnens rum?? tror inte emma tar illa upp av det, hade hon itne velat att vi skulle se dom så hade hon nog itne lagt ut dom offentligt...

Lingonflickan skrev 2008-11-24 22:39:09 följande:
    Var inne på barnens sidor och läste det du skrivit i deras blogg. Dristade mig sen att kika in i rummen men kände mig hemsk, som jag snokade där jag inte hör hemma. Förlåt, det är inte min mening att göra det. Jag vet inte varför jag kikade, kände att jag kanske gick för långt. Jag känner mig lite... är ingen hyena så förlåt mig snälla du. Blev så berörd av det du skrivit och av rummen att jag kan inte hålla borta tårfloderna. Loggar av för ikväll.
    ♥Tindra 060925♥
  • Baba Screetch
    Svar på #2771
    AngelicaF skrev 2008-11-24 22:33:39 följande:
    Bättre idé kunde ingen komma med ! Var nominerar man?
    Jag vet inte... vågade inte starta nå´n länk här för det stod i reglerna om att lämna ut namn o så.. kanske nå´n annan som vet?

Vi får ha en symbol för familjen här på vår siga efter hovrätten, då kan vi byta våra ljusbilder mot ett hjärta som får symbolisera familjen, sen kan vi ha våra ljus igen efter en vacka eller så...

Eller både ljus o hjärta

För det är ju symbolerna för dessa underbara människor och barn
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Tibertius
    Var inne på barnens sidor och läste det du skrivit i deras blogg. Dristade mig sen att kika in i rummen men kände mig hemsk, som jag snokade där jag inte hör hemma. Förlåt, det är inte min mening att göra det. Jag vet inte varför jag kikade, kände att jag kanske gick för långt. Jag känner mig lite... är ingen hyena så förlåt mig snälla du.Blev så berörd av det du skrivit och av rummen att jag kan inte hålla borta tårfloderna. Loggar av för ikväll.
    Som Emma skrev så ville säkert barnen visa rummen för hela världen, de var säkert jättestolta över sina fina rum! och är det fortfarande..De blir säkert glada att mamma delar med sig och håller minnena levande.
  • mojsegojs

jag kollade in jag med på barnens sida efter tips från deras mamma ;) och jag kan aldrig när jag är där hålla tårarna tillbaks.. jag gråter varje gång men samtidigt känns det så underbart att E delar med sig av dom.. dom vackra änglarna som alla vi saknar fast alla inte kände dom!

till dig Emma: vill skriva är som jag skrev till dig tidigare!
    glöm aldrig aldrig vilken vacker och underbar människa du är..

du ska vara stolt över den personen du är och alltid vart som du bevisar för folk gång på gång.. du låter oss vara med i din sorg och din glädje och det känns i varje hjärta .. du berör oss..

vackra vackra emma tack för att du låter mig svammla med dig hela tiden och låter mig komma nära en gång till.. du vet... jag har saknat dig... och glöm inte att du ska vara stolt över dig själv oh dina vackra busänglar...

Var inne på barnens sidor och läste det du skrivit i deras blogg. Dristade mig sen att kika in i rummen men kände mig hemsk, som jag snokade där jag inte hör hemma. Förlåt, det är inte min mening att göra det. Jag vet inte varför jag kikade, kände att jag kanske gick för långt. Jag känner mig lite... är ingen hyena så förlåt mig snälla du.Blev så berörd av det du skrivit och av rummen att jag kan inte hålla borta tårfloderna. Loggar av för ikväll.
  • emmy840508
    faster skrev 2008-11-24 22:33:55 följande:
    Tusen tusen tack!!vilken tur att du var kvar...hade ej kunnat sova annars..känns som om man känner er nu litegrann lr hur jag ska säga vill ju bara väl..kram
    Jag fick ett svar.... hon blev jättelättad. Hoppas du sover gott inatt. ta hand om dig o tack för att du finns här med oss
Svar på tråden Mina två änglar