• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Full av förhoppning
    Jeanette69 skrev 2008-11-25 19:21:37 följande:
    Har också följt tråden länge nu och tårarna rinner återigen nu när jag sett bilderna på barnens rum och läst det du Emma skrivit. Du är, som många här redan sagt före mig, otroligt stark som orkar gå vidare och dessutom dela med dig av dina tankar och din sorg med oss. Jag beundrar dig otroligt mycket! Fick en liten undran när jag såg bilderna på barnens rum. Hur är det med ert hus nu? Jag menar, äger ni det fortfarande och kommer ni att kunna/vilja bo där igen - eller har det övergått i polisens ägo för att där kan finnas bevis?
    De hyrde huset och bor inte där längre
    Elias är här
  • emmy840508
    nudelbumsan skrev 2008-11-24 23:24:48 följande:
    Emma, jag har skrivit en dikt till dej om dina fina barn..Mina barn mina älsklingar små varför försvann ni så snabbt?När ni dog så blev allting svart!I mej själv & i alla andravarför kunde ni inte stanna?Den dagen fick jag redan svarenen vuxen människa tog mina barns livJag älskar er såMina älskade småEra ögon glittradeså fort ni fnittrade..Jag kommer aldrig glömma den tiden ni fanns här på jordenså snälla lyssna på dom här ordenJag älskar er!! snälla gud ta hand de minade är så fina...Mina älskade barn, jag kommer sennär jag hittat hem!kram i massor//Lina
    Tusen tack för en underbart fin dikt!
  • emmy840508
    stjärnströssel skrev 2008-11-25 08:12:50 följande:
    hej.dagen då jag hörde det på nyheterna så fick mina kunder trösta mig..oj vad jag grät..(dom hade än inte hört det)Än i dag känner jag sådan smärta o vrede över det,och det är itne ens i närheten av vad ni känner.Finns inga ord som räcker till, men man gör ordentliga försök för att underlätta det hela.Förstår att du vill tro på ett liv efter döden..det vill jag med.Tänker på er.Stor kram anna
    Tack för att du berättar för mig, hur du tog det när du fick veta det. Jag är så omedveten om den fösta tiden. Så att få veta vart ni var, vad ni sade och hur ni tog det stärker mig på vägen.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-25 13:04:53 följande:
    Ok, nu har jag varit med om nåt skumt. Vi hade fått lite snö inatt och det var kramsnö så jag gjorde en snölykta till Max och Saga så ett ljus kunde brinna utomhus också. Tittade ut för ett tag sen och såg att den rasat. Jaha, tänkte jag, smälter snön kanske. Var ute och tog in posten och tänkte jag skulle rätta till den. Då ser jag att ljuset som var inuti den är borta... det finns ingenstans... Inga fågelspår syns i snön.
    oj, vad otroligt konstigt, men gjorde du den med Max o Saga i tanken.... så kan man ju fantisera vad som hänt iaf... det e ganska mysigt. Tack för att du gör sånna fina gester för barnen.
  • emmy840508

Idag håller jag på o lagar massa mat. Vil ha lite i frysen för de jobbiga dagarna i rätten då vi kommer hem och inte orkar laga någon mat.
    Än så länge har det blivit köttgryta med potatis o grönsaker i och en tacogratäng.

• emmy840508

Jag sitter och klipper ut artiklar ikväll. Jag ska klippa ut allt o sammla till en klippbok. Det är ett evighetsgöra, men då har jag inte tråkigt iaf.
    På dagen idag var jag o fikade med några vänner också, vi satt i 3½ timma och pratade o pratade.... var jättemysigt!

• Lingonflickan
    emmy840508 skrev 2008-11-25 21:05:59 följande:
    oj, vad otroligt konstigt, men gjorde du den med Max o Saga i tanken.... så kan man ju fantisera vad som hänt iaf... det e ganska mysigt. Tack för att du gör sånna fina gester för barnen.
    Ja, mina barn var på dagis och då tänkte jag det kunde vara fint med ett ljus ute precis som ljusen inne som brinner om dagarna. och vädret var som gjord för en snölykta.
  • Baba Screetch

vill flika in lite här om en konstig sak som hänt sista tiden...

Vi har en såndär ljusstake på väggen i smide, som en snurra med glaskoppar att ha ljusen i...

Det är 10 ljus i den och sista gångerna vi haft den tänd är det ALLTID två ljus som slocknar efter en stund, alltid på samma ställe...

Har funderat på om det kan vara nå´t som blåser ut som, tex fläkten som är INBYGGD i öppna spisen, men verkar konstigt, då inga andra ljus slocknar...

Har tänkt nå´n gång att det kanske är de små busfröna som blåser ut dom

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • JohannaMatt

Va mysigt det låter att sitta o fika..hur har era nära vänner reagerat ? Har vänskapen stärkts eller är det några som inte finns med längre?

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
Svar på tråden Mina två änglar