• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • nudelbumsan

Jag missade lite så jag fyller i det här=)

Mina barn mina älsklingar små varför försvann ni så snabbt?
    När ni dog så blev allting svart!

I mej själv & i alla andra
    varför kunde ni inte stanna?

Den dagen
    fick jag redan svaren

en vuxen människa tog mina barns liv

Varför får jag inte träffa er mer?
    just nu är ni allt jag ser

Jag försöker blunda hårt
    men varför är det så svårt?

Jag älskar er så
    Mina älskade små

Era ögon glittrade
    så fort ni fnittrade..

Jag kommer aldrig glömma den tiden ni fanns här på jorden
    så snälla lyssna på dom här orden

Jag älskar er!!

snälla gud ta hand de mina
    de är så fina...

Mina älskade barn,
    j
    ag kommer sen
    när jag hittat hem!

kram i massor//Lina

Mamma till världens finaste barn Theodor
  • saj74

hej hej, de e du som e otrolig som orkar vara den d u e efter allt. du svarar på allas frågor o låter oss ta del av ditt liv. du är en stor männiksa som bjuder på dej själv. TACK för att vi får veta va som händer.

• Lingonflickan

Emma; jag vet men det var den känslan som kom över mig när jag tittade på barnens rum. Att jag inte var behörig att titta i deras rum när de inte var där och kunde visa dem eller nåt. Jag vet inte men jag fick en så stark känslomässig reaktion. Och så skrev jag ner den för jag kände ett behov av att säga det. Inget av mitt svammel hänger ihop kanske, förlåt att jag blev rörig nu.

Men den bästa trösten fann jag i att titta på bilden där de går hand i hand i overallerna. Då blir de så levande och det känns bra. Det är en underbar bild.

• stjärnströssel

hej.

dagen då jag hörde det på nyheterna så fick mina kunder trösta mig..oj vad jag grät..(dom hade än inte hört det)
    Än i dag känner jag sådan smärta o vrede över det,och det är itne ens i närheten av vad ni känner.
    Finns inga ord som räcker till, men man gör ordentliga försök för att underlätta det hela.
    Förstår att du vill tro på ett liv efter döden..det vill jag med.
    Tänker på er.

Stor kram anna

• Jalica

Kikar in i tråden idag också, som jag gör varje dag.
    Tittade på dom nya bilderna som du lagt in....jättefin minneshylla.
    Sänder dig en varm kram även denna dag.

• JohannaMatt

Jag förstår din reaktion, mamma i småland, för de bilderna berörde mig också djupt. Allt blir så verkligt o påtagligt, att se dessa vardagliga saker, barn som bara ville vara barn och leka o skratta i sina fina rum. Där de kände sig trygga. Men det är skönt att veta att detta är bilder som Emma valt ut, som hon vill visa oss.

Satt och tittade efter namnbetydelserna för barnen o fick

Max - den störste
    Saga - hon som ser

Ja, visst. Max, den lille mannen med det största hjärtat. Och Saga som ser långt bortom regnbågen, som ser ändå ner till sin familj.

Varma kramar//Johanna

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • gumsan74

Hej Emma...Har följt din tråd ett tag...Tänkte skriva nåt men vet inte riktigt vad...Minns när nyheten slogs upp...Så fruktansvärt...Har själv små barn och genast går ju tanken till ens egna barn om nåt skulle hända dom...Hemska tanke och du är tvungen att uppleva den...Sörjer med dig och de dina...Även med Max och Sagas pappa...

• mojsegojs
    JohannaMatt skrev 2008-11-25 10:37:13 följande:
    Satt och tittade efter namnbetydelserna för barnen o fick Max - den störsteSaga - hon som serJa, visst. Max, den lille mannen med det största hjärtat. Och Saga som ser långt bortom regnbågen, som ser ändå ner till sin familj. Varma kramar//Johanna
    ååå vad roligt att veta :D
  • Suzanne

Vill bara skicka en stor stor kram.
    *KRAM*

• Lingonflickan

Ok, nu har jag varit med om nåt skumt. Vi hade fått lite snö inatt och det var kramsnö så jag gjorde en snölykta till Max och Saga så ett ljus kunde brinna utomhus också. Tittade ut för ett tag sen och såg att den rasat. Jaha, tänkte jag, smälter snön kanske. Var ute och tog in posten och tänkte jag skulle rätta till den. Då ser jag att ljuset som var inuti den är borta... det finns ingenstans... Inga fågelspår syns i snön.

Svar på tråden Mina två änglar