• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Mamasnest
    Full av förhoppning skrev 2008-12-01 19:36:12 följande:
    Hon låtsades ha blivit gravid med Emmas sambo och adopterat bort barnet... sen skickade hon ett brev om det till Togge... Men det var en bluff
    Är det sant??? Det hade jag missat! Männsikan är ju hur sjuk som helst! *ryser*
    Trebarnsmamma på heltid
  • Humbla

Åh Emma, just nu skulle jag bara vilja hålla om dig i en låååång kram!
    Orden räcker inte riktigt till, jag hoppas att du har dina nära omkring dig nu som kan hålla om dig!

Vet att du inte kan diskutera rättegången, dock:
    Läste också AB, och blev så förbannad! Dels för att jag inte kan förstå hur man kan sitta och lyssna på sådana ord som vittnet gjort, tro att hon ville döda barnen, och sedan tiga om det utan att larma någon om det!!  Dels för att vad jag förstår av det du skriver, så hade ni inte blivit underrättade innan artikeln las ut. Det gör mig ont att veta att du fick läsa det efteråt, någon SKULLE meddelat dig direkt.  

Jag kan inte känna något annat än hat mot den där kvinnan, det, monstret.
    Att ge sig på barnen, det är det hemskaste man kan tänka sig, men att nu dessutom läsa att hon pratat innan om att undanröja dem, det gör mig vansinnig och gör så otroligt ont.
    Monstret borde låsas in med nyckeln bortkastad.

Jag skulle vilja ge dig all min styrka, krama dig hårt och aldrig släppa just nu.
    Emma, ni är starka, er kärlek brinner stark, och det kan hon aldrig ta ifrån er.
    Dina minnen av barnen, din och barnens kärlek, den lyser i varje stjärna och ger dig styrka och mod när förtvivlan och sorgen ligger nära inpå.
    Orden känns inte tillräckliga, men jag vill så gärna visa att jag tänker på dig!

Många kramar till dig, och ge en extra stor till din sambo från mig!

• JohannaMatt

Humbla - så fint skrivet. Instämmer i vartenda ord.

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Esthery

Hej Emma! Har läst Aftonbladet idag och jag hoppas verkligen att detta vittnet anses trovärdigt så att det inte ska vara några tveksamheter denna gången!!
    Styrkekramar!!

• idaja
    emmy840508 skrev 2008-12-01 12:20:53 följande:
    jaaa, du har så rätt. Jag e inte på något sätt tacksam äver att Saga var sjuk. Jag led med henne. Men hon verkade inte lida, inte det minsta. Hon sprudlade av glädje, skrattade busade och var positiv till det mesta.Så, att jag fick chansen att vara hemma med de två hela deras liv gör mig gott idag. Vi tog vara på varje sekund. Självklart var jag som villken mama som helst i behov av barnvakt lite då o då. Men, då koncenterade jag mig på att göra nyttiga saker el att vila massor, så att jag orkade med att ge ALLT när jag sedan skulle hämta barnen. Idag tror jag att det var otroigt bra. Min mamma o pappa och mina systrar är nog tacksamma idag för att de fick ha Max o Saga lite för sig själva då o då. Då har det något fint att se tillbaka på som e bara deras stund. O barnen längtade att tillbringa tid med dem.Jag ska inte ljuga, jag var nog lite av en hönsmamma. Jag lät inte barnen vara borta mer än en natt om det inte var absolut nördvändigt, jag lämnade de bara till 4 utvalda personer (mamma, pappa, Ida o Frida) när sambon kom in i bilden så blev han en av dem han med.Men jag var inte överbeskyddande, jag lät de ibland göra sina misstag o sen skrattade vi åt dem tillsammans.... Jag ville bara att de skulle vara trygga...
    Jag är evigt tacksam att jag och Christer fick låna dina små busungar ibland! Våra små änglar...
  • Slösa

Hej Emma. Jag har följt hela den här fruktansvärda historien och har blivit så otroligt berörd. Du är verkligen en enastående människa och dina barn är nog väldigt stolta. Jag kan med ord inte beskriva hur ledsen jag är för eran skull över det som hänt. Dina barn var verkligen hur fina som helst, på korten man sett så såg de så busiga och livfulla ut. Precis som barn ska vara. Jag hoppas ni får träffas igen. :) Många kramar /Anna

• Lingonflickan

Emma: Jag finner inga bra ord som kan lätta den börda som nu lagts på er redan tunga. Att hon verkligen ville barnen så ont. Jag förstår att ni mår dåligt nu.*krama om* Det är bra att ni har varandra, ta nu hand om er i allra första hand, allt annat kan vänta. Självklart förstår inte heller jag varför vittnet inte framträtt tidgare, vare sig när hon fick höra det eller vid förra rättegången, men det lär hon med all säkerhet utfrågas hårt om. Särskilt av försvaret. Jag hoppas och ber att det dock ska tillräknas trovärdighet.

• Baba Screetch

Skickar åxå stora varma kramar!

Att få veta nå´t sånt måste vara fruktansvärt!

Ville skriva och berätta tat ni är i mina tankar varje dag!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Lingonflickan

Åkte hem från min syster nyss och radion spelade Empty rooms. Tårarna kom och på näthinnan såg jag Max och Sagas rum. Den sången har fått en helt ny innebörd för mig nu.

Svar på tråden Mina två änglar