• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Dittelina

Hej Emma

Jag förstår att du inte kan diskutera rättegången med oss här på FL, men jag vill bara säga att jag blev glad när jag läste i AB om det nya vittnet som kommer att höras i Hovrätten.
    Kramar Helene

• Ellan 76
    Emma: En fråga som jag kom att tänka på nu när någon annan frågade om hon kunde kontakta er. Kan hon läsa svenska? Och skriva svenska? För hon hade väl tolk i rätten?
    Jag hoppas verkligen att hon aldrig kontaktar er igen. Tänker på er!
  • emmy840508
    Ellan 76 skrev 2008-12-01 15:33:38 följande:
    Emma: En fråga som jag kom att tänka på nu när någon annan frågade om hon kunde kontakta er. Kan hon läsa svenska? Och skriva svenska? För hon hade väl tolk i rätten?Jag hoppas verkligen att hon aldrig kontaktar er igen. Tänker på er!
    I rätten så pratade åklagaren på svenska, hon begärde inte tolkning då. Men när hon skulle svara så pratade hon på tyska och vi fick det översatt av tolken till svenska.

Alla brev min sambo fått av henne är på engelska.
    Så jag vet ej om hon kan skriva och läsa på svenska. Men antingen kan hon lyssna på vad vi säger el så struntar hon i det.
  • emmy840508
    Dittelina skrev 2008-12-01 15:33:13 följande:
    Hej EmmaJag förstår att du inte kan diskutera rättegången med oss här på FL, men jag vill bara säga att jag blev glad när jag läste i AB om det nya vittnet som kommer att höras i Hovrätten.Kramar Helene
    Ja, det e sjävklart skönt att det kommer fram mer saker. Jag vet ju, jag VET vem som gjorde detta. Men det räcker ju inte....
    Men när jag läste detta för några timmar sen, gjorde det fyskiskt ont i mig. Jag blev så upprörd så jag har inte vetat vart jag ska ta vägen. Tänk om vi vetat detta innan?
    Det VAR inte mig hon ville åt, utan barnen.... Jag kom ivägen..... Jag önskar så att jag stått mer i vägen för hennes framfart bara....
  • Dittelina
    Svar på #3043
    Lilla gumman kramar dig länge.........
  • JohannaMatt

Vad har du läst detta Emma? Vad stod det? Jag har nog missat det.

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Ellan 76

Okej då hänger jag med. Jag tänkte mest på om hon sedan får tillgång till internet och kan läsa vad som skrivs här tex eller i barnens pappas blogg.

• Lingonflickan

Det är ren skam att det inte borde vara det enda nödvändiga här, att du faktiskt vet vem som gjorde det.

Sen fick jag kalla kårar när jag läste på AB. Tårarna rinner på nytt. Oh, hur kan man vara så ond??? Jag tänker psykopat men så var det ju tydligen inte.

• emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-12-01 15:51:16 följande:
    Vad har du läst detta Emma? Vad stod det? Jag har nog missat det.
    Det står på aftonbladet, magazin24 och vlt...vi har fått det bekräftat också....
Svar på tråden Mina två änglar