• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • JohannaMatt

Mrs Arvid- du skriver så fint. Så många gånger jag tänkt liknande tankar. Nu känner jag ju inte alls  Emma som du, men jag har tänkt att fick jag en enda önskan, en enda. Så skulle jag fara tillbaka och på något sätt förhindra detta. Det finns nån dikt som är ungefär "om tårar kunde bygga en stege upp till himlen skulle jag klättra upp och hämta er"
    Och jag tänker att om alla våra önskningar kunde bygga en luftballong så skulle vi flyga upp dit och hämta ner barnen till sin familj igen. För även om jag är övertygad om att de små änglarna har det bra där uppe så är det här nere de borde vara. Hos sin mamma.

Värmer att du har så underbara vänner, Emma. Tillsammans är man starkare.

Kram//Johanna

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • Lingonflickan
    JohannaMatt skrev 2008-12-01 09:11:43 följande:
    Mrs Arvid- du skriver så fint. Så många gånger jag tänkt liknande tankar. Nu känner jag ju inte alls  Emma som du, men jag har tänkt att fick jag en enda önskan, en enda. Så skulle jag fara tillbaka och på något sätt förhindra detta. Det finns nån dikt som är ungefär "om tårar kunde bygga en stege upp till himlen skulle jag klättra upp och hämta er"Och jag tänker att om alla våra önskningar kunde bygga en luftballong så skulle vi flyga upp dit och hämta ner barnen till sin familj igen. För även om jag är övertygad om att de små änglarna har det bra där uppe så är det här nere de borde vara. Hos sin mamma. Värmer att du har så underbara vänner, Emma. Tillsammans är man starkare. Kram//Johanna

Instämmer helt!
  • JohannaMatt

MiS - tog så lång tid att skriva mitt inlägg så jag hann inte se ditt innan. Skrev ju nästan likadant :) men det är väl de tankarna många har. Tänk om våra tankar kunde hjälpa till att få de små tillbaks...

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • knaster
    emmy840508 skrev 2008-11-30 19:09:08 följande:
    När kalla fakta var här häromdagen så satt vi vid graven. Magnus (reportern) sade att han fått mycket frågor om mig sen inslaget visades. Bla en fråga som återkommit om jag är troende. -Nej, sa jag. Jag är inte troende och jag tror inte man kan tro att gud finns om något sådant har hänt. -Jaha, så du var troende innan frågade han? -Nej, jag e nog mer troende nu än vad jag var innan. Förut trodde jag inte på något alls. Nu tror jag på det jag vill tro, tex att barnen finns där uppe (jag pekade mot himmlen) Det som ger mig tröst för stunden.
    Emma, vet du när programmet kommer att sändas?
    Styrkekram!!!!!!
  • Vitulina

Nu har jag lagt in en bild på pärlplattan från oss jag ska skicka till Emma. Hade velat skriva FL i mitten, men med ett sånt litet hjärta syntes det inte vad det stod så jag lät bli det.

Den blå ramen är tänkt att symbolisera Max, han som tog hand om andra och det rosa innanför den han fortfarande tar hand om, Saga, hans syster, prinsessan.

• emmy840508
    knaster skrev 2008-12-01 10:25:28 följande:
    Emma, vet du när programmet kommer att sändas?Styrkekram!!!!!!
    Nästa söndag kommer det sändas. den 7/12
  • Ztampe

Vitulina:
    Vad fint hjärtat blev och vad de olika färgerna står för.

• Ellan 76

Tänker på er Emma. Hoppas du och sambon haft en mysig helg. Många kramar tiller.

• emmy840508
    Vitulina skrev 2008-12-01 11:29:38 följande:
    Nu har jag lagt in en bild på pärlplattan från oss jag ska skicka till Emma. Hade velat skriva FL i mitten, men med ett sånt litet hjärta syntes det inte vad det stod så jag lät bli det. Den blå ramen är tänkt att symbolisera Max, han som tog hand om andra och det rosa innanför den han fortfarande tar hand om, Saga, hans syster, prinsessan.
    ååå, villket fint hjärta! Tusen tack för ditt engagemang o för att du ville visa den för oss.
  • emmy840508

Nu har jag lagt in en bild på en tavla i mitt galleri.
    I helgen var jag hos mina vänner en sväng. En vän från Malmö är här på besök. Det var hon som sjöng på barnens begravning, sin egenskrivan låt "i månljusets skugga".
    Tavlan föreställer mig ståendes på en strand, med månljuset över mig. I skuggan syns min avbild och bredvid mig har jag två änglar. Jag tyckte den var så otroligt vacker. Så jag måste dela med mig.  Jag är så otroligt tacksam för den fina tavlan som hennes vän i Malmö har skapat åt mig.
    Den visar att jag alltid kommer ha Max o Saga med mig, oavsett vad som händer.

Svar på tråden Mina två änglar